Gå til innhold

Lærer og takke nei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om en har skrevet under på kontrakten og begynner på jobb når skolen begynner. Kan en i løpet av sommeren si nei i og med det er i starten prøvetid? Prøvetid oppsigelsen er vel 14 dager for 6 mnd prøvetid? Om en finner ut i midten av juli ikke passer seg? Håper virkelig på svar!



Anonymous poster hash: e050c...127
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tro du er bundet til kontrakten og har oppsigelsestid, men det spørs om skolen er særlig interessert i å la deg begynne dersom du sier opp før du har startet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant hvordan noen får jobben over andre, når andre ville vært så mye bedre egnet. Rekrutteringen i dag er ikke veldig imponerende må jeg si.

Anonymous poster hash: 6ada0...652

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke døm før dere vet noe! Personen strever og aldri hatt det greit, men vil stadig stå på egne bein men mye svikter. Så derfor når personen nå har sagt ja, veit den ikke åssen det ligger an sener med skilsmissen, rettsak med voldelig mann etc Og om det blir akutt må hun flytte langt vekk!



Anonymous poster hash: e050c...127
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ved arbeidsavtaler der arbeidstaker skriftlig er ansatt på en bestemt prøvetid, gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på 14 dager, med mindre noe annet er skriftlig avtalt eller fastsatt i tariffavtale."

Hovedregelen er altså at du det er 14 dagers oppsigelsestid innenfor prøvetidsperioden, med mindre noe annet er skriftlig avtalt. Det er altså adgang til å avtale annen oppsigelsestid. 

 

http://www.advokatenhjelperdeg.no/spor-advokat/arkiv/2012/Hvor-lang-oppsigelsestid-har-jeg/

Anonymous poster hash: ce500...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så en kan si ja, og om det skjærer seg helt om sommeren kan en si nei innen 14 dager for eksempel, før ansettelsen 1 august?



Anonymous poster hash: e050c...127
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan, ja, men det stiller deg i et fryktelig dårlig lys for senere ansettelser!



Anonymous poster hash: 119c6...63d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Det er en kommune hun aldri skal søke hos mer isåfall. Men det ikke stå noe plass at hun fikk tilbud og takket ja så nei?

Anonymous poster hash: e050c...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan du. Men det beste for skolen er selvsagt at du sier i fra så tidlig som mulig. Det tar tid å finne erstatninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun holder på en sak. Hun vet nok mer i slutten av denne mnd og Max frem til 15/7

Anonymous poster hash: e050c...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne skjønte jeg ikke.

Anonymous poster hash: 27d12...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønte hverken overskrift eller noenting jeg...



Anonymous poster hash: 99432...e4b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Hvis du vet du kommer til å flytte og mannen er voldelig, hvorfor flytter du bare ikke med en gang og søker jobb en annen plass nå? Alt av papirer kan signeres på avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ts hakke peiling på flyttinga. Ville bare spøre for henne! Slik jeg skjønte det at han kommer til å flytte om ikke må hun.

Anonymous poster hash: e050c...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...