Gjest EmilyR Skrevet 4. juni 2015 #21 Del Skrevet 4. juni 2015 En så stor forskjell kommer fordi foreleserne er flinkere og studentene mer engasjerte? Bortforklaringer. Det kommer av at kravene for å få A eller B er lavere, så store forskjeller kan ikke forklares på andre måter. Anonymous poster hash: 20d53...db1 Kjenner såpass mange som går på BI at jeg ikke gidder å høre på sånne påstander. De må jobbe hardt for å få gode karakterer, og kjenner flere som har droppet ut pga de har strøket og at det blir for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmilyR Skrevet 4. juni 2015 #22 Del Skrevet 4. juni 2015 Dette skyldes mange nolduser som har betalt seg inn på skolen som ikke har noe der å gjøre, og som forsvinner fort. Folk som ikke var i nærheten av å komme inn på NHH. Anonymous poster hash: 20d53...db1 Tull. Er det mulig å være så kverulant, skjønner ikke hvorfor du begynner å diskutere dette engang - det er helt irrelevant for tråden. TS lurte på snittet for å komme inn på ulike masterstudier, og da kom jeg med ett forslag. Finn deg noe annet å gjøre enn å sitte å kverulere dagen lang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #23 Del Skrevet 4. juni 2015 Kjenner såpass mange som går på BI at jeg ikke gidder å høre på sånne påstander. De må jobbe hardt for å få gode karakterer, og kjenner flere som har droppet ut pga de har strøket og at det blir for mye. At du kjenner noen som får på BI, er syltynn argumentasjon. Faktum er at det oftere gis A og B på masteroppgave på BI. Det er ingenting som skulle tilsi at disse studentene er flinkere enn f.eks. studenter ved UiO. Anonymous poster hash: 4c8c6...b72 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #24 Del Skrevet 4. juni 2015 Jeg går ved UiO og har slitt litt med motivasjonsproblemer, "flink pike"-syndrom og depresjon. Har for det meste A i karakter, men blir helt knust hver gang jeg får noe annet. I fjor fikk jeg to Ber og en C, og ble henvist til en slags psykisk veileder som fortalte meg at UiO var den institusjonen i Norge som opererer med de tøffeste standardene for karaktersetting, og at en B eller C på eksamen ved UiO er mye mer imponerende og mer anerkjent i arbeidslivet enn en A fra f.eks. BI eller en mindre høyskole. Anonymous poster hash: a0b7b...ea0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #25 Del Skrevet 4. juni 2015 Tull. Er det mulig å være så kverulant, skjønner ikke hvorfor du begynner å diskutere dette engang - det er helt irrelevant for tråden. TS lurte på snittet for å komme inn på ulike masterstudier, og da kom jeg med ett forslag. Finn deg noe annet å gjøre enn å sitte å kverulere dagen lang. Skjønner ikke at du nekter for at Bi strør om seg med toppkarakterer, det viser all statistikk. Det er noe amerikansk over det. "Vi må gi gode karakterer slik at vi kan skryte av at vi er en god høyskole". Universitetene er mer seriøse. Anonymous poster hash: 20d53...db1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #26 Del Skrevet 4. juni 2015 Jeg går ved UiO og har slitt litt med motivasjonsproblemer, "flink pike"-syndrom og depresjon. Har for det meste A i karakter, men blir helt knust hver gang jeg får noe annet. I fjor fikk jeg to Ber og en C, og ble henvist til en slags psykisk veileder som fortalte meg at UiO var den institusjonen i Norge som opererer med de tøffeste standardene for karaktersetting, og at en B eller C på eksamen ved UiO er mye mer imponerende og mer anerkjent i arbeidslivet enn en A fra f.eks. BI eller en mindre høyskole. Anonymous poster hash: a0b7b...ea0 Jepps, heldigvis er man klar over dette i næringslivet. En med BI-utdannelse skal ha ganske så mye bedre snitt for å bli bedømt som dyktigere enn enn fra f.eks. UiO i et noenlunde tilsvarende studie. Anonymous poster hash: 20d53...db1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmilyR Skrevet 4. juni 2015 #27 Del Skrevet 4. juni 2015 At du kjenner noen som får på BI, er syltynn argumentasjon. Faktum er at det oftere gis A og B på masteroppgave på BI. Det er ingenting som skulle tilsi at disse studentene er flinkere enn f.eks. studenter ved UiO.Anonymous poster hash: 4c8c6...b72 Din mening om hvor enkelt det er i få A og B skal du få ha, orker ikke diskutere med kverulanter. Og jeg ser ikke hvorfor du gidder å diskutere dette når det er irrelevant for tråden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmilyR Skrevet 4. juni 2015 #28 Del Skrevet 4. juni 2015 Skjønner ikke at du nekter for at Bi strør om seg med toppkarakterer, det viser all statistikk. Det er noe amerikansk over det. "Vi må gi gode karakterer slik at vi kan skryte av at vi er en god høyskole". Universitetene er mer seriøse.Anonymous poster hash: 20d53...db1 Er det mulig å holde seg til trådens tema?!!! Jeg skrev bare at det varierer men på BI er snittet B for å komme inn på master - må dere kverulere så i helvete når det er helt irrelevant?!!! Jeg svarte på et jævla spørsmål. Faen er det mulig, er kverulanter rundt hvert hjørne her som må benytte sjangser de får til å snakke nedsettende om alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #29 Del Skrevet 4. juni 2015 Skjønner ikke at du nekter for at Bi strør om seg med toppkarakterer, det viser all statistikk. Det er noe amerikansk over det. "Vi må gi gode karakterer slik at vi kan skryte av at vi er en god høyskole". Universitetene er mer seriøse. Anonymous poster hash: 20d53...db1 Helt enig! En venninne av meg fikk jobb på kontoret ved en privat videregående skole, og hun sa at hun var sjokkert over vitnemålene. Nesten alle hadde bare 6ere, selv om verken nivået på undervisningen, lærerene eller elevene var spesielt bedre enn det de var ved den videregående skolen vi gikk på. There's something rotten in the state of Norway... Det burde vært lik standard for karaktersetting ved ALLE institusjoner, både videregående og universitet, da det rett og slett ikke er riktig at karakterene er så skakkjørte avhengig av hvilken institusjon du gikk på. Anonymous poster hash: a0b7b...ea0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #30 Del Skrevet 4. juni 2015 Din mening om hvor enkelt det er i få A og B skal du få ha, orker ikke diskutere med kverulanter. Og jeg ser ikke hvorfor du gidder å diskutere dette når det er irrelevant for tråden? Det er ikke kverulering, men et forsøk på å påpeke at du faktisk tar feil. Forstår du ikke at din anektodiske bevisførsel er en svakeste formen for bevisførsel man kan bedrive? Anonymous poster hash: 4c8c6...b72 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmilyR Skrevet 4. juni 2015 #31 Del Skrevet 4. juni 2015 Det er ikke kverulering, men et forsøk på å påpeke at du faktisk tar feil. Forstår du ikke at din anektodiske bevisførsel er en svakeste formen for bevisførsel man kan bedrive?Anonymous poster hash: 4c8c6...b72 Men hvorfor i helvete er det vits i å påpeke at snittet er B bare fordi det er lett å få B på BI???? Hva er vitsen?!? Det ER kverulering. Er det mulig. Det var unødvendig å "påpeke" det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #32 Del Skrevet 4. juni 2015 Er det mulig å holde seg til trådens tema?!!! Jeg skrev bare at det varierer men på BI er snittet B for å komme inn på master - må dere kverulere så i helvete når det er helt irrelevant?!!! Jeg svarte på et jævla spørsmål. Faen er det mulig, er kverulanter rundt hvert hjørne her som må benytte sjangser de får til å snakke nedsettende om alt. Ro deg ned, menneske. Det er bare en diskusjon. Anonymous poster hash: 4c8c6...b72 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmilyR Skrevet 4. juni 2015 #33 Del Skrevet 4. juni 2015 Ro deg ned, menneske. Det er bare en diskusjon.Anonymous poster hash: 4c8c6...b72 Nei, fordi det er en helt irrelevant diskusjon som ikke har noe med saken å gjøre! Bare kverulanter som må påpeke alt uten mål og mening og det irriterer meg. Jeg ga et enkelt svar bare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #34 Del Skrevet 4. juni 2015 Nei, fordi det er en helt irrelevant diskusjon som ikke har noe med saken å gjøre! Bare kverulanter som må påpeke alt uten mål og mening og det irriterer meg. Jeg ga et enkelt svar bare! Jeg regner med at du er klar over at dette er en diskusjonsforum og at sannsynligheten for motsvar når du du legger frem usanne og uriktige påstander er stor. Dersom du ikke er klar over det, er du det forhåpentligvis nå. Anonymous poster hash: 4c8c6...b72 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmilyR Skrevet 4. juni 2015 #35 Del Skrevet 4. juni 2015 (endret) Jeg regner med at du er klar over at dette er en diskusjonsforum og at sannsynligheten for motsvar når du du legger frem usanne og uriktige påstander er stor. Dersom du ikke er klar over det, er du det forhåpentligvis nå.Anonymous poster hash: 4c8c6...b72 Har du øyne du bruker? Jeg skrev helt enkelt "det kommer jo ann på skolen, på BI må man ha B feks" så kommer det en som bare må fortelle at dette er pga det er lett å få denne karakteren eller bedre - hva er vitsen? Det har ingenting med saken å gjøre. Min første kommentar åpnet på ingen måte for diskusjon eller motsvar da jeg ikke kom med NOEN påstander. Og jeg har heller ikke lagt ut usanne påstander, jeg har sagt min mening og min erfaring. Bare fordi man henviser til en artikkel betyr ikke det at man har rett. Men dette diskuterer jeg ikke mer, da jeg aldri har åpnet for en diskusjon og at det er irrelevant for TS sin tråd. Ha en fin dag. Endret 4. juni 2015 av EmilyR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #36 Del Skrevet 4. juni 2015 Har du øyne du bruker? Jeg skrev helt enkelt "det kommer jo ann på skolen, på BI må man ha B feks" så kommer det en som bare må fortelle at dette er pga det er lett å få denne karakteren eller bedre - hva er vitsen? Min første kommentar åpnet på ingen måte for diskusjon eller motsvar da jeg ikke kom med NOEN påstander. Og jeg har heller ikke lagt ut usanne påstander, jeg har sagt min mening og min erfaring. Bare fordi man henviser til en artikkel betyr ikke det at man har rett. Men dette diskuterer jeg ikke mer, da jeg aldri har åpnet for en diskusjon og at det er irrelevant for TS sin tråd. Ha en fin dag. Like greit å gi seg når argumentasjonen faller sammen, enig i det. Anonymous poster hash: 4c8c6...b72 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmilyR Skrevet 4. juni 2015 #37 Del Skrevet 4. juni 2015 Like greit å gi seg når argumentasjonen faller sammen, enig i det.Anonymous poster hash: 4c8c6...b72 Synes så synd i sånne mennesker som deg som må bruke hersketeknikker for å overbevise seg om at de har vunnet en diskusjon, som ikke hadde noen plass i en tråd engang. Lykke til videre i livet om dette er din diskusjonsmetode. Jeg diskuterte forøvrig aldri, sa kun min egen erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #38 Del Skrevet 4. juni 2015 Kjenner såpass mange som går på BI at jeg ikke gidder å høre på sånne påstander. De må jobbe hardt for å få gode karakterer, og kjenner flere som har droppet ut pga de har strøket og at det blir for mye. Jeg gikk et årsstudium på BI for noen år siden, fikk kun A og B på de åtte ulike fagene jeg hadde, og ja jeg jobbet for det. Nå går jeg på UiB og tro meg, det er mer blodslit for en A der...Anonymous poster hash: 12f09...99d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #39 Del Skrevet 4. juni 2015 Er det mulig å holde seg til trådens tema?!!! Jeg skrev bare at det varierer men på BI er snittet B for å komme inn på master - må dere kverulere så i helvete når det er helt irrelevant?!!! Jeg svarte på et jævla spørsmål. Faen er det mulig, er kverulanter rundt hvert hjørne her som må benytte sjangser de får til å snakke nedsettende om alt. Tåler du virkelig så lite? Hvorfor svarte du på påstanden om at det er lettere å få gode karakterer på BI? Ja, det er en avsporing, men du har jo vært med i den debatten fullt og helt lilevel, hvor du nekter for at det er riktig.Anonymous poster hash: 20d53...db1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmilyR Skrevet 4. juni 2015 #40 Del Skrevet 4. juni 2015 Tåler du virkelig så lite? Hvorfor svarte du på påstanden om at det er lettere å få gode karakterer på BI? Ja, det er en avsporing, men du har jo vært med i den debatten fullt og helt lilevel, hvor du nekter for at det er riktig.Anonymous poster hash: 20d53...db1 Fordi jeg mener det ikke stemmer. Ferdig med saken. Synes det var en usaklig og barnslig kommentar, derfor svarte jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå