Gå til innhold

Før tålte lærerne ingenting, i dag gjelder det elevene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen av oss har for eksempel lest Stompa. Lektor Tørrdal klikket fullstendig for den minste ting, tålte absolutt intet. Og slik var det nok for de som gikk på skolen før i tiden også. De måtte oppføre seg, ellers klikket læreren fullstendig.

I dag er det motsatt. Elevene tåler absolutt ingenting, og det skal ingenting til før en lærer skal ha 'gått over streken'.

Var det bedre før, eller er det en god utvikling vi har sett?

Anonymous poster hash: 51ccf...1dc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, elevene har fått flere rettigheter og lærere har mistet autoritet. Det sistnevnte skyldes mye dem selv. 

Anonymous poster hash: 23d15...0ac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som personen over sier. Elever har fått mer rettigheter. Da blir det selvfølgelig enklere å klage. 

Se for eksempel:

http://www.ringblad.no/Elever_opplever_eksamen_som_urettferdig_og_ulogisk-5-45-79955.html

"Hun synes det er mye stress før eksamensdagen, fordi det er mye å huske på og hun opplever at hun får for lite tid med faglærer fram til eksamensdagen."

Her ønsker vedkommende mindre stress og mer tid mer lærer før eksamen. Jeg lurer bare på hvordan det skal gå med de på høyere utdanning og i arbeidslivet hvis de ikke takler stress og å måtte finne ut av ting på egenhånd. Følger de med på skolen og jobber godt skal de ha mulighet til å få godt resultat på eksamen. Men nå som det er så enkelt å klage og komme ut i media så hvorfor ikke? Det er jo bare å finne på noen "smarte" unnskyldninger. Ungdommen vet best, det er de som faktisk går på skolen..... ?

Anonymous poster hash: 62b41...a1f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn her

Vel, tror nok de aller fleste er i rute en. Men skjønner poenget. Vet om ei på trinnet mitt som fikk 4 i norsk, men endte opp med 6 etter møte mellom foreldrene hennes og læreren. Helt sykt!

//Sportsidiot

Endret av sportsidiot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv lærer og til en viss grad kan jeg være litt enig i det du skriver, selv om det er spissformulert. Men jeg ønsker meg ikke tilbake til en femtitallsskole hvor elever med dysleksi og andre diagnoser ble sett på som dumme. Ja, elevene har fått flere rettigheter, og dette synes jeg er positivt. Det er altfor mye i media om foreldre som tar elever ut av skolen for å dra på sydentur, osv, men jeg synes ikke dette er normen i dag. Foreldre vil det beste for barna sine, men noen ganger skjer dette på en dårlig måte. Jeg tror kanskje noe av problemet er at skolelederne er lite flink til å stå på lærernes sin side ved konflikter - det blir nesten som om de arbeider i et serviceyrke hvor de skal holde kundene fornøyde. 

Anonymous poster hash: da501...b5a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...