AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #21 Skrevet 7. juni 2015 TS her. Takker for mange gode svar. Kan til tider være nokså ubesluttsom (noe tråden her er bevis på ) og er en person som er nokså "stille" og kanskje litt sjenert (blitt bedre på det aspektet) Samtidig har jeg et ønske om å hjelpe andre, samtidig tror jeg den psykologiske siden ved legeyrket er det som appellerer mest (Psykiater). Har også lest psykologi bøker og det er noe jeg vet jeg interesserer meg for. Diverse tester på nett osv har også vist at jeg passer til terapeut/psykolog og lignende, så kanskje jeg heller burde gå den veien. (Rådgiver av noe slag har også slått meg som noe som kunne passet meg) Når det er sagt så ligger jeg fortsatt bak i karakterer for å komme inn i psykologstudie. om jeg skulle gått den veien slik jeg ser det kan jeg gå 1 år psykologi - deretter ta opp fag til psykolog (er jo høyt snitt det også, men uten realfag) eller 3 år psykologi ved HiL, så danmark for resten, men dette virker også litt risky. Eller master så Ph.d som også er noe risky. Noen som har noen gode tips/erfaringer å komme med? Anonymous poster hash: 5f9ad...6d7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #22 Skrevet 7. juni 2015 Ja, karrereveileder kan være en god ide, får se om jeg får til å ta en tur innom en, samtidig er jeg litt i tvil over hvor mye de kan hjelpe meg, da søknadsfristen allerede er over og jeg helst vil starte på noe/ta opp fag uansett, men kanskje de kan hjelpe meg å sortere tankene mine litt. Anonymous poster hash: 5f9ad...6d7
Gjest StripeyPanda Skrevet 7. juni 2015 #23 Skrevet 7. juni 2015 Hva med å søke til utlandet? Jeg studerer veterinærmedisin i Budapest, og det er svært gode legestudier her i Øst-Europa. Karakterer teller ikke heller, man tar en opptaksprøve + intervju. Masse nordmenn her, og i Tjekkia, Polen og Slovakia. Knallhardt studie - men man følger drømmen sin! Ikke gi opp medisin pga. det er høyt snitt i Norge -se på mulighetene andre steder
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #24 Skrevet 7. juni 2015 Vurdert å studere i utlandet, men tror jeg heller vil bruke litt ekstra tid og ta det i Norge, selv om et par år i utlandet (helst et engelskspråklig land eller Danmark/Sverige) hadde vært spennende syntes jeg at 5-6 år i øst-Europa er litt i meste laget for meg. Anonymous poster hash: 5f9ad...6d7
rox Skrevet 7. juni 2015 #25 Skrevet 7. juni 2015 Vurdert å studere i utlandet, men tror jeg heller vil bruke litt ekstra tid og ta det i Norge, selv om et par år i utlandet (helst et engelskspråklig land eller Danmark/Sverige) hadde vært spennende syntes jeg at 5-6 år i øst-Europa er litt i meste laget for meg. Anonymous poster hash: 5f9ad...6d7 Det er utopi å komme inn i Sverige. Derimot er det mange norske i Danmark, og de tror jeg trives veldig godt. Men der tror jeg inntaksreglene er slik at de ikke kikker på forbedrede fag, kun ditt orginale vitnemål. Bonus for å starte så raskt som mulig etter vgs. Internasjonal engelsk kreves. Uansett, sjekk ANSA sine sider for uansett utdanning i utlandet!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå