Thalassos Skrevet 7. juni 2015 #41 Del Skrevet 7. juni 2015 Her er det ingen som dømmer, men jeg må få le litt av den her kulturen som sier at det er stas og ha flere følgere enn antall man selv følger. Det er jo ikke alltid slik at de er aktive og faktisk ser og liker bildene dine, de her følgerne. Det er jo ingen som har påstått det, men som jeg skrev er ikke mine følgere "sovende" så lenge jeg poster det som hører til det gjennomgående temaet på profilen min😁 og hvis du følger driiiitmange syns jeg det ser litt rart ut hvis du ikke har noen følgere. Men jeg er fotograf, og da er det gøy med god respons på bildene sine, DERFOR, kjære kritikere, er det gøy med mange følgere - så lenge de er aktive. Vil heller ha 500 følgere og 300 likes på bildene enn 200000 følgere og 1000 likes 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. juni 2015 #42 Del Skrevet 7. juni 2015 Det er jo ingen som har påstått det, men som jeg skrev er ikke mine følgere "sovende" så lenge jeg poster det som hører til det gjennomgående temaet på profilen min og hvis du følger driiiitmange syns jeg det ser litt rart ut hvis du ikke har noen følgere. Men jeg er fotograf, og da er det gøy med god respons på bildene sine, DERFOR, kjære kritikere, er det gøy med mange følgere - så lenge de er aktive. Vil heller ha 500 følgere og 300 likes på bildene enn 200000 følgere og 1000 likes Jeg følger vel omtrent like mange som jeg har av følgere, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fyrstikk- Skrevet 8. juni 2015 #43 Del Skrevet 8. juni 2015 Altså, det jeg legger i spennende er ikke nødvendigvis spennende for deg, men det må være gjennomgående. De som har mange følgere er f.eks Grumpy Cat, profiler med gjennomgående tema som fantastiske landskapsbilder, dyr eller klær (god kvalitet på bildene, ofte studiobilder eller bilder tatt med speilreflekskamera og overført til mobilen), Boo (pomeranian, veldig søt og populær) eller kjendiser. Det er sjelden jeg ser "vanlige" hverdagsprofiler som har mange likes og followers. De vennene mine som har sinnsykt mange likes har kjøpt de via apps. Dessverre er det mange som ikke er særlig interessert i å se vanlige menneskers hverdag... Litt OT, men siden du også skriver at du er fotograf: Har du tips til gode konverteringsprogrammer eller apper for å overføre bilder fra speilrefleks eller hybridkamera til Instagram? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalassos Skrevet 8. juni 2015 #44 Del Skrevet 8. juni 2015 Litt OT, men siden du også skriver at du er fotograf: Har du tips til gode konverteringsprogrammer eller apper for å overføre bilder fra speilrefleks eller hybridkamera til Instagram? Litt usikker på hva du tenker på. For å beholde kvalitet? Når mine bilder skal til instagram overfører jeg de via Mac til telefonen bare, og poster derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lester Skrevet 10. juni 2015 #45 Del Skrevet 10. juni 2015 Forresten, "hemmeligheten" er crowdfire, jeg har ca 5000 følgere, i tillegg har jeg bilder av noe svært spesielt Altså, det jeg legger i spennende er ikke nødvendigvis spennende for deg, men det må være gjennomgående. De som har mange følgere er f.eks Grumpy Cat, profiler med gjennomgående tema som fantastiske landskapsbilder, dyr eller klær (god kvalitet på bildene, ofte studiobilder eller bilder tatt med speilreflekskamera og overført til mobilen), Boo (pomeranian, veldig søt og populær) eller kjendiser. Det er sjelden jeg ser "vanlige" hverdagsprofiler som har mange likes og followers. De vennene mine som har sinnsykt mange likes har kjøpt de via apps. Dessverre er det mange som ikke er særlig interessert i å se vanlige menneskers hverdag... Er mange populære igers som ikke bruker speilrefkeks og studiobilder. Personlig syns jeg at slike bilder er kjemoestygge og uten personlighet. Så mange som forsøker å være så spesielle og skille seg ut at det er lett å se hva de egentlig er ute etter. Det er så overfladisk. Og den metoden du beskriver for å få følgere? Virker ikke. Har flere igersvenner som har forsøkt det samme og de endte også opp med å følge mange de ellers ikke ville ha fulgt. (Facepalm) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lester Skrevet 10. juni 2015 #46 Del Skrevet 10. juni 2015 Forresten, "hemmeligheten" er crowdfire, jeg har ca 5000 følgere, i tillegg har jeg bilder av noe svært spesielt Altså, det jeg legger i spennende er ikke nødvendigvis spennende for deg, men det må være gjennomgående. De som har mange følgere er f.eks Grumpy Cat, profiler med gjennomgående tema som fantastiske landskapsbilder, dyr eller klær (god kvalitet på bildene, ofte studiobilder eller bilder tatt med speilreflekskamera og overført til mobilen), Boo (pomeranian, veldig søt og populær) eller kjendiser. Det er sjelden jeg ser "vanlige" hverdagsprofiler som har mange likes og followers. De vennene mine som har sinnsykt mange likes har kjøpt de via apps. Dessverre er det mange som ikke er særlig interessert i å se vanlige menneskers hverdag... Er mange populære igers som ikke bruker speilrefkeks og studiobilder. Personlig syns jeg at slike bilder er kjemoestygge og uten personlighet. Så mange som forsøker å være så spesielle og skille seg ut at det er lett å se hva de egentlig er ute etter. Det er så overfladisk. Og den metoden du beskriver for å få følgere? Virker ikke. Har flere igersvenner som har forsøkt det samme og de endte også opp med å følge mange de ellers ikke ville ha fulgt. (Facepalm) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lester Skrevet 10. juni 2015 #47 Del Skrevet 10. juni 2015 Beklager feilskriving. Skriver fra knøttliten mobil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalassos Skrevet 10. juni 2015 #48 Del Skrevet 10. juni 2015 Er mange populære igers som ikke bruker speilrefkeks og studiobilder. Personlig syns jeg at slike bilder er kjemoestygge og uten personlighet. Så mange som forsøker å være så spesielle og skille seg ut at det er lett å se hva de egentlig er ute etter. Det er så overfladisk. Og den metoden du beskriver for å få følgere? Virker ikke. Har flere igersvenner som har forsøkt det samme og de endte også opp med å følge mange de ellers ikke ville ha fulgt. (Facepalm) Javel, så syns du speilrefleksbilder er stygge. I utgangspunktet handler det om HVA du tar bilder av, men alt blir finere med bedre kvalitet som regel. Hvis metoden ikke fungerer, hvordan forklarer du at jeg har såpass mange følgere og får hundrevis av likes da? Jeg vil nok tro at fine bilder med god kvalitet og metoden spiller inn hvis du følger 100 stk og har en uinteressant profil selv får du selvfølgelig ikke så mange følgere og likes tilbake. "Facepalm" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lester Skrevet 10. juni 2015 #49 Del Skrevet 10. juni 2015 Javel, så syns du speilrefleksbilder er stygge. I utgangspunktet handler det om HVA du tar bilder av, men alt blir finere med bedre kvalitet som regel. Hvis metoden ikke fungerer, hvordan forklarer du at jeg har såpass mange følgere og får hundrevis av likes da? Jeg vil nok tro at fine bilder med god kvalitet og metoden spiller inn hvis du følger 100 stk og har en uinteressant profil selv får du selvfølgelig ikke så mange følgere og likes tilbake. "Facepalm" Sa jeg at jeg har instagram? To av mine venner har to av de mest populære instakontoene i Norden. Vi snakker om mer enn 500000 følgere og mer enn 200000 likes hver dag. Tipper de to vet mer om dette enn deg med lusne 5000 som du skryter av. Facepalm x 1000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 10. juni 2015 #50 Del Skrevet 10. juni 2015 Sa jeg at jeg har instagram? To av mine venner har to av de mest populære instakontoene i Norden. Vi snakker om mer enn 500000 følgere og mer enn 200000 likes hver dag. Tipper de to vet mer om dette enn deg med lusne 5000 som du skryter av. Facepalm x 1000 Å Gid da vårs, da? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 10. juni 2015 #51 Del Skrevet 10. juni 2015 Sa jeg at jeg har instagram? To av mine venner har to av de mest populære instakontoene i Norden. Vi snakker om mer enn 500000 følgere og mer enn 200000 likes hver dag. Tipper de to vet mer om dette enn deg med lusne 5000 som du skryter av. Facepalm x 1000 Ja...okei.. Hva har de gjort for å få så mange følgere da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest scorpius Skrevet 10. juni 2015 #52 Del Skrevet 10. juni 2015 Hva er FACEPALM? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 10. juni 2015 #53 Del Skrevet 10. juni 2015 (endret) Hva er FACEPALM? Slå seg selv hardt i panna for å symbolisere hvor dum den andre er. Noe som er totalt meningsløst og bakvendt, det er jo den som slår seg selv som er dum. Hvor smart er du når du må slå deg selv for å få frem et poeng liksom? Endret 11. juni 2015 av Evans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 11. juni 2015 #54 Del Skrevet 11. juni 2015 Slå seg selv hardt i panna for å symbolisere hvor dum den andre er. Noe som er totalt meningsløst og bakvendt, det er jo den som slår seg selv som er dum. Hvor smart er du når du må slå deg selv for å få frem et poeng liksom? Steinbra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lester Skrevet 11. juni 2015 #55 Del Skrevet 11. juni 2015 Slå seg selv hardt i panna for å symbolisere hvor dum den andre er. Noe som er totalt meningsløst og bakvendt, det er jo den som slår seg selv som er dum. Hvor smart er du når du må slå deg selv for å få frem et poeng liksom? Smartere enn den som tror facepalm handler om å slå seg selv hardt ihvertfall........... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lester Skrevet 11. juni 2015 #56 Del Skrevet 11. juni 2015 Ja...okei.. Hva har de gjort for å få så mange følgere da? Tenke nytt og ikke poste det samme hele tiden. De poster alt mulig variert og er dyktige til å ta bilder. Den første tiden var de veldig aktive med å følge og like bilder. De fulgte bare dem de likte og bedrev ikke med avhopping som de kaller det. Det tok dem lang tid å opparbeide en god feed og trofaste følgere. Etterhvert ballet det på seg med jobbtilbud, invitasjoner til events osv. Med andre ord er de temmelug seriøse til det dem driver med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amy2014 Skrevet 11. juni 2015 #57 Del Skrevet 11. juni 2015 Tenke nytt og ikke poste det samme hele tiden. De poster alt mulig variert og er dyktige til å ta bilder. Den første tiden var de veldig aktive med å følge og like bilder. De fulgte bare dem de likte og bedrev ikke med avhopping som de kaller det. Det tok dem lang tid å opparbeide en god feed og trofaste følgere. Etterhvert ballet det på seg med jobbtilbud, invitasjoner til events osv. Med andre ord er de temmelug seriøse til det dem driver med. Skriv hvem de er da Kanskje jeg følger de allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyttig Skrevet 11. juni 2015 #58 Del Skrevet 11. juni 2015 Har sett noen videoer om at man skal gå inn på f.eks. #like4like og #like4followers og like bildene og i retur få likes og følgere tilbake. Problemet er bare at folk legger ut bilder der, jeg liker de, og ingenting skjer... de bare tar uten å gi, på en arena for DELING er fokus. Har også hørt at man blir bedre lagt merke til hvis man kommenterer. Jeg kommenterte på bilder men fikk bare ''thx lol ;-)'' tilbake... altså igjen folk som tar uten å gi på en arena ment for deling... Følger også eksemplet ved å følge de mest populære Instagram-kontoene og deretter unfollow dem i en liten periode før jeg følger dem igjen, for jeg har hørt at flertallet som følger disse kontoene går inn og ser på nyeste brukere som også liker kontoen (?), uansett... dette har gitt meg et par nye følgere, men ikke til at det er verdt bryet. Jeg kan sitte og følge og ikke-følge mellom 10 forskjellige kontoer i 5 minutter og til gjengjeld få 3 følgere tilbake. Leser også at man bør laste ned apper det reklameres for på Youtube som gir coins, hvor coins gjør at man får følgere, men hvor troverdig er disse appene som skal hjelpe deg å få følgere? Målet mitt var i starten å få flere følgere enn de jeg fulgte selv, har nå greid det i utgangspunktet da jeg har 60 følgere mens jeg selv følger 20. Målet nå er mere av typen 600,000 mot et par nære venner. Legger ut bilder annenhver dag og legger litt arbeid i de, får likes også, men vet ikke hva ''mye'' er i Instagram-sammenheng. Hvorfor skal du ha flere følgere på instagram? Lurer på hvor gammel du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 12. juni 2015 #59 Del Skrevet 12. juni 2015 Smartere enn den som tror facepalm handler om å slå seg selv hardt ihvertfall........... Er det bare et midt, lett og ledig slag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizabeth2014 Skrevet 12. juni 2015 #60 Del Skrevet 12. juni 2015 Jeg har ca 700 følgere, har fått alle gradvis og helt naturlig, uten å noen gang unfollow noen etter kort tid (hender jeg klikker unfollow etter noen måneder hvis det er brukere som ikke er aktive, som spammer for mye, eller som jeg blir lei av å se bildene til). Jeg har aldri brukt noen form for #like4like hashtags... Bruker 3-5 relevante hashtags på alle bilder (#bynavnetmitt #klesdesignernavnet på antrekker mitt f.eks). Jeg følger nesten ingen kjendiser. 90% av de som følger meg er fremmede (mange har blitt "instagramvenner" og føles ikke som fremmede lengre, noen har blitt venner i virkeligheten også), 10% folk jeg kjenner fra før... Minst 70% engelskspråklige brukere, 30% nordmenn og andre språk. Jeg skriver bare engelsk på profilen min, et par norske hashtags nå og da. Jeg tror nok at mange følger meg fordi jeg bor på et interessant sted (jeg bor ikke i Norge) legger ut mange bilder av arkitektur i byen min og av ting jeg deltar på + min egen klesstil + tips til restauranter + endel selfies (tror noen liker å se det for å få tips til hår/sminke). Generelt så hjelper det å være veldig pen på Instagram (sorry men sånn er verden ) jeg ser OK ut men jeg er ikke veldig pen, men har andre faktorer som gjør at folk følger meg; jeg har en veldig stilren klesstil og er god på sminke/hår, tror mange andre jenter liker å få inspirasjon fra det... Jeg følger 300 personer selv, og det er KUN personer som jeg virkelig er interessert i å se bildene til (mest sminke-profiler, outfit bilder fordi jeg er interessert i mote, noen reiseprofiler (for mange reisebilder er kjedelig syns jeg), de som legger ut tips til gode restauranter i inn- og utland, et par "søte hunde"-profiler). Jeg sitter IKKE å klikker "like" på masse bilder hver dag, kanskje liker jeg max 10-20 bilder daglig, så jeg får mange flere likes enn hva jeg gir (jeg er litt lat og gidder ikke bruke for mye tid på instagram annet enn på å ta forseggjorte bilder) men når jeg liker noens bilder så skriver jeg ofte hyggelige kommentarer, særlig til mine trofaste "likers" - det er et godt tips! Jeg følger aldri noen som ikke legger ut høykvalitetes-bilder, tror det gjelder mange... Det å legge ut bilder som IKKE er blurry, men som har sterke farger og god oppløsning og helst god komposisjon (kan være mobilbilder, men gjerne bilder overført fra kamera) det er som meg nr 1 for å skaffe interesse. Nr 2 for min del er temaet.... Jeg har ikke noe i mot mange selfies så lenge de inkluderer noe interessant som; forseggjort sminke, hårfrisyre eller smykker som kan inspirere meg selv til å ville prøve en lignende look... ;-) Å følge noen og så unfollow det er så uttrolig desperat og "tydelig" hva den personen da egentlig ønsker (å sitte igjen med masse følgere og følge få selv...). Det gir et U-sympatisk inntrykk, det sier jo indirekte "det er viktigere for meg å ha et høy follower-tall enn å følge med på hva du legger ut"... Det å gi et sympatisk inntrykk er superviktig! - Følgere som skriver hyggelige kommentarer nå og da og som gjerne kommer tilbake innimellom, f.eks "where did yo buy those pumps?", "awesome composition" (hvis det er fin komposisjon da) etc, det liker jeg godt og da klikker jeg på profilen deres fordi de vekker min interesse, men folk som åpenbart spammer "cool pic!", "follow back?" osv...det er så irriterrende at jeg ikke gidder å klikke på profilen deres for å se hva de har lagt ut en gang! Det samme med de som klikker på min profil og liker 10+ av de siste bildene mine på 10 sekunder, det er åpenbart at de gjør det bare for å få likes tilbake, da gidder jeg ikke å se på profilen deres... TS, jeg dømmer deg ikke i det hele tatt, jeg skjønner godt at du vil ha flere følgere, instagram er kjedelig med bare 40 følgere! Men hvor gammel er du TS? Alder har litt å si for om det er "sosialt godtatt" å bruke slike #like4like tags, det ser alltid litt dumt ut, men er du 14-18 år kan man neste forstå det, men er du 20-30+ år så ser det dessverre flaut/desperat ut... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg