Gå til innhold

Hvordan få flere følgere på Instagram?

Questiomark

Anbefalte innlegg

Bruk relevante hashtags og ikke disse #like4like greiene, unfollower folk som har denne taggen under hvert bilde, virker så desperat. 

Prøv også å tagge folk i bildene, for eksempel hvis en klokke er med på et bilde, så tagg produsenten av klokka osv. Av og til re-grammer de bildene og da dukker det opp masse følgere

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor anbefaler ingen meg å bruke #like4follow osv..?

Får jo så klart bare likes på bildene mine, de i tro om at jeg skal følge de tilbake, men jeg gir de maksimalt en likes da.

Det er vel slik at selv de som ikke følger meg kan se bildene jeg legger ut hvis man bare går til feeden for nyeste tillagte bilder i appen (så klart er ditt synlig i kanskje et kvart sekund).

Prøvde å laste opp et bilde med kun relevante hashtags, og fikk kun 3 likes. La jeg på disse follow-tagsene ble det plutselig 30...

Følger nå 40, og har i skrivende stund 200 følgere, så det går sakte men sikkert veien.

Det er jo slik at for å få flere tusen så må man jo spamme med follow-tagser, fordi de som følger deg kan ikke anbefale deg for andre på andre måter enn i shoutout-tagsene. Eller i beste fall ende opp på listen over ''features'' på en kjendis, slik at når noen legger til en kjendis kommer du opp som anbefaling. Tror det er grunnen til at enkelte plutselig bare spretter opp, for igjen; eneste kommunikasjon er gjennom bildene, og hvis du gjør det til at bare følgerne kan se bildene dine da får du jo ingen nye følgere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Det kommer jo an på hva slags bilder du legger ut da. Det må jo være interessant for andre. Jeg følger ingen som har en overvekt av selfies, fordi jeg driter i trynet til folk. Jeg følger folk som er inspirerende, tar gode bilder eller har en veldig søt hund. :P

Haha, da bør du følge meg! Jeg har verdens søteste hund, og legger ut alt for mange bilder av den :sjenert:

Skjønner ikke helt hvorfor man ønsker seg masse ukjente følgere? Jeg har bare venner som følgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Vil ikke avsløre hemmeligheten min (haha) men kan tipse deg om disse appene hvor du kjøper/tjener coins. Da kan du kjøpe både likes og følgere.

En annen ting å gjøre er å finne en bruker som er relativt lik din, og følge en del av følgerne til vedkommende, men det er en begrensning på 100-ognoe i timen. Hvis du har en nogenlunde interessant profil får du ca 1/3 av følgerne tilbake. Men - det er en uting å unfollowe folk som følger deg, da finner du en app eller går inn på instagram via nettleseren og unfollower de som ikke følger deg, og sånn holder du på.

Men, det viktigste er å ha interessant bilder. Har du ikke det kan du glemme både followers og likes, spesielt sistnevnte.

Jeg har et gjennomgående, spennende tema på instagramprofilen min, med en gang jeg poster bilde av bare meg selv, mat eller lignende får jeg 1/3 av aktiviteten jeg vanligvis har, kanskje enda mindre.

Hva legger du i "spennende tema", og hvordan kan man ha et "spennende tema"?

Jeg spør fordi jeg aldri har tenkt på at man kan ha spennende temaer på instagram, og fordi jeg syns det er vanskelig å se for seg.

Selv har jeg fokus på å ta best bilder av små ting i hverdagen. Jeg syns bildene blir fine, men spennende vil jeg ikke kalle de :P

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i "spennende tema", og hvordan kan man ha et "spennende tema"?

Jeg spør fordi jeg aldri har tenkt på at man kan ha spennende temaer på instagram, og fordi jeg syns det er vanskelig å se for seg.

Selv har jeg fokus på å ta best bilder av små ting i hverdagen. Jeg syns bildene blir fine, men spennende vil jeg ikke kalle de :P

Forresten, "hemmeligheten" er crowdfire, jeg har ca 5000 følgere, i tillegg har jeg bilder av noe svært spesielt

Altså, det jeg legger i spennende er ikke nødvendigvis spennende for deg, men det må være gjennomgående. De som har mange følgere er f.eks Grumpy Cat, profiler med gjennomgående tema som fantastiske landskapsbilder, dyr eller klær (god kvalitet på bildene, ofte studiobilder eller bilder tatt med speilreflekskamera og overført til mobilen), Boo (pomeranian, veldig søt og populær) eller kjendiser. Det er sjelden jeg ser "vanlige" hverdagsprofiler som har mange likes og followers. De vennene mine som har sinnsykt mange likes har kjøpt de via apps.

Dessverre er det mange som ikke er særlig interessert i å se vanlige menneskers hverdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg legger ut bilde av meg selv eller noe "vanlig" får jeg kanskje en tredjedel av likesene jeg vanligvis får, fordi de som følger meg ikke er interessert i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Forresten, "hemmeligheten" er crowdfire, jeg har ca 5000 følgere, i tillegg har jeg bilder av noe svært spesielt

Altså, det jeg legger i spennende er ikke nødvendigvis spennende for deg, men det må være gjennomgående. De som har mange følgere er f.eks Grumpy Cat, profiler med gjennomgående tema som fantastiske landskapsbilder, dyr eller klær (god kvalitet på bildene, ofte studiobilder eller bilder tatt med speilreflekskamera og overført til mobilen), Boo (pomeranian, veldig søt og populær) eller kjendiser. Det er sjelden jeg ser "vanlige" hverdagsprofiler som har mange likes og followers. De vennene mine som har sinnsykt mange likes har kjøpt de via apps.

Dessverre er det mange som ikke er særlig interessert i å se vanlige menneskers hverdag...

Så det "spennende" er at man holder seg til ett tema, og kanksje noe som ikke alle kan ta eller i hvert fall ikke like bra? Da forstår jeg litt bedre :) Jeg lurte litt på om det var bygget opp som en krimroman eller noe i den duren, hehe 

Jeg har aldri brukt crowdfire. Bruker du det bare for å ikke følge de som ikke lenger følger deg, eller mer taktisk som beskrevet tidligere i tråden her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det "spennende" er at man holder seg til ett tema, og kanksje noe som ikke alle kan ta eller i hvert fall ikke like bra? Da forstår jeg litt bedre :) Jeg lurte litt på om det var bygget opp som en krimroman eller noe i den duren, hehe

Jeg har aldri brukt crowdfire. Bruker du det bare for å ikke følge de som ikke lenger følger deg, eller mer taktisk som beskrevet tidligere i tråden her?

Jepp, stemmer! Med så uendelig mange millioner profiler på instagram må man skille seg litt ut dessverre.. Haha, da skjønner jeg at du ble forvirret. Jeg skrev spennende i mangel på et bedre ord, men da fikk jeg frem poenget til slutt :D

Jeg bruker crowdfire taktisk, følger en haug med folk, også unfollower jeg de som ikke følger meg tilbake etter noen dager. Det fører til at jeg følger en god del folk selv, men det bryr jeg meg ikke om så lenge dét tallet er lavere enn følgerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Jepp, stemmer! Med så uendelig mange millioner profiler på instagram må man skille seg litt ut dessverre.. Haha, da skjønner jeg at du ble forvirret. Jeg skrev spennende i mangel på et bedre ord, men da fikk jeg frem poenget til slutt :D

Jeg bruker crowdfire taktisk, følger en haug med folk, også unfollower jeg de som ikke følger meg tilbake etter noen dager. Det fører til at jeg følger en god del folk selv, men det bryr jeg meg ikke om så lenge dét tallet er lavere enn følgerne :)

Helt enig i at man bør skille seg ut litt :Nikke: Lurer på om jeg må teste ut crowfire altså. Aldri vært taktisk når det gjelder følgere, har bare tenkt at om noen liker bildene mine vil de vel kanksje følge meg, hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på dette med hvorfor dere bruker så mye tid på å få "sovende" følgere jeg også.

Tjener dere penger på dette? Eller ønsker dere å bli "kjendiser"? Andre grunner?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på dette med hvorfor dere bruker så mye tid på å få "sovende" følgere jeg også.

Tjener dere penger på dette? Eller ønsker dere å bli "kjendiser"? Andre grunner?

Jeg har da ikke sagt noe om sovende følgere? Mine følgere er svært aktive :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Sovende følger er ikke noe gøy etter min mening. De ser jo ikke bildene jeg legger ut, og gir ingen respons. Jeg har sett at det er noen som har begynt å følge meg som kun er reklame/spøkelsesbrukere. Går du inn på profilen deres er det bare rompebilder og bilder av junk (av alle ting..). Enten blokkerer jeg de, eller rapporterer som upassende - om det jeg finner det riktig. Hvis jeg ikke rekker å gjøre det, slutter de å følge meg ganske fort uansett. Tror de begynner å følge meg, for at jeg skal følge tilbake. Om jeg ikke gjør det, gidder de ikke å følge meg heller. 

Edit: Jeg har ingen interesse av å bli kjendis, tjener null kroner på bildene mine. Jeg syns det er gøy å ta bilder, og da er det også fint med litt respons :) 

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Instagram begynner å bli fylt av søppel nu og jeg har fått en og annen reklamegreiene på feeden også. Da er ikke IG kult mer. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lindiana

[.....] følger en haug med folk, også unfollower jeg de som ikke følger meg tilbake etter noen dager. Det fører til at jeg følger en god del folk selv, men det bryr jeg meg ikke om så lenge dét tallet er lavere enn følgerne :)

Du bryr deg ikke så lenge du følger færre enn de som følger deg, og så irriterer du deg over de som gjør og tenker akkurat det samme som du gjør?

Er ikke så vanskelig å skjønne at det regnestykket ikke går opp i opp.

Endret av Lindiana
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor anbefaler ingen meg å bruke #like4follow osv..?

Får jo så klart bare likes på bildene mine, de i tro om at jeg skal følge de tilbake, men jeg gir de maksimalt en likes da.

Det er vel slik at selv de som ikke følger meg kan se bildene jeg legger ut hvis man bare går til feeden for nyeste tillagte bilder i appen (så klart er ditt synlig i kanskje et kvart sekund).

Prøvde å laste opp et bilde med kun relevante hashtags, og fikk kun 3 likes. La jeg på disse follow-tagsene ble det plutselig 30...

Følger nå 40, og har i skrivende stund 200 følgere, så det går sakte men sikkert veien.

Det er jo slik at for å få flere tusen så må man jo spamme med follow-tagser, fordi de som følger deg kan ikke anbefale deg for andre på andre måter enn i shoutout-tagsene. Eller i beste fall ende opp på listen over ''features'' på en kjendis, slik at når noen legger til en kjendis kommer du opp som anbefaling. Tror det er grunnen til at enkelte plutselig bare spretter opp, for igjen; eneste kommunikasjon er gjennom bildene, og hvis du gjør det til at bare følgerne kan se bildene dine da får du jo ingen nye følgere..?

Ja? Btw har jeg også lastet ned en app som viser hvem som er nye følgere og hvem som er gamle, og om jeg følger de selv eller ikke. Spørsmålet er hva appene som gir coins (følgere) heter.

Endret av Questiomark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Castielz

Hva i allverden skal du med følgere på instagram?
Er vel forsåvidt enkelt, du gjør det alle de andre hor...ehm, jentene gjør, og kler deg bortimot naken og reklamerer for viktige ting, som krig og fred og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en sucker, Thalassos.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, KG strikes again...

Skjønner ikke hvorfor folk her inne ikke kan svare på spørsmål, men kun finne måter å dømme TS på?

Hun skal ikke måtte forklare hvorfor hun ønsker flere følgere. Er så slitsomt å alltid lese TS som kvalt og må i innegg etter innlegg beskytte og forklare seg.

TS:
I stedet for å like ett av bildene til hver bruker, "spammer" du dem med likes. Jeg går inn på en konto med #f4f eller noe (så jeg vet det er en person opptatt av likes og følgere) og dermed liker sånn 20 av bildene.

Da vil du enten få floodlikes tilbake eller en følger (jeg gjør det ofte for likes og besøk på profilen, men merker at mange velger å følge tilbake) :)

Ellers kan du kommentere under et bilde "f4f"? Så, kan dere følge hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen som dømmer,  men jeg må få le litt av den her kulturen som sier at det er stas og ha flere følgere enn antall man selv følger. Det er jo ikke alltid slik at de er aktive og faktisk ser og liker bildene dine, de her følgerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...