Gå til innhold

Jobbe for ISS?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å prøve meg som renholder for ISS, men vil gjerne høre noen erfaringer.

Har du jobbet for dem eller kjenner noen som har det? Vil du anbefale det?

Anonymous poster hash: 92c3d...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gjort det, og aldri igjen. Vi endte opp med å vaske våre egne kluter i en vask på jobben siden vi ikke fikk levert nok. Vi gikk tomt for alt slags greier i tillegg til kluter; såpe, hansker. Var lite deilig å vaske med skitne kluter, eller å bruker hver lille rest av en klut for å slippe å ta en som var skitten. Sa i fra flere ganger. Når bedriften vi arbeidet hos deretter klaget på vaskingen, så fikk vi kjeft - men det var jo litt vanskelig å vaske uten å ha nok utstyr?! Fikk heller ikke god nok opplæring. Fikk opplæring av de som hadde arbeidet der før og som skulle slutte. 

Anonymous poster hash: cd06b...fd4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det, og aldri igjen. Vi endte opp med å vaske våre egne kluter i en vask på jobben siden vi ikke fikk levert nok. Vi gikk tomt for alt slags greier i tillegg til kluter; såpe, hansker. Var lite deilig å vaske med skitne kluter, eller å bruker hver lille rest av en klut for å slippe å ta en som var skitten. Sa i fra flere ganger. Når bedriften vi arbeidet hos deretter klaget på vaskingen, så fikk vi kjeft - men det var jo litt vanskelig å vaske uten å ha nok utstyr?! Fikk heller ikke god nok opplæring. Fikk opplæring av de som hadde arbeidet der før og som skulle slutte. 

Anonymous poster hash: cd06b...fd4

Enig i at jeg aldri skal jobbe der igjen.. Alt for lite tid til å gjøre de oppgavene man skal (typ 1 time på vasking av 1 etg. på et stort sykehus), får beskjed om å sluntre unna diverse vasking på blant annet sykehus(!!!!) av sjefen.. Noe som resulterte i konstant dårlig samvittighet fra min side. Det er tross alt syke mennesker som må ligge i skitne rom, noe jeg synes er helt uakseptabelt, særlig ift. smitte av allerede syke personer. Følte at sjefen overvåket oss. Og de etiske prinisippene og moralen til enkelte i toppen av hierarkiet var skikkelig dritt. 

Må også si at selve jobben er ganske grei, men jeg følte at tingene jeg har nevnt over var god nok grunn til å slutte. Anbefaler deg forresten å prøve, for det kan være veldig individuelt fra sted til sted hvordan de driver virksomheten :-) 

Anonymous poster hash: b404c...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i ISS i 2 år, og aldri mer. 
De utnytter folk på det groveste. Du blir satt til en jobb, men når de skal spare penger og ikke vil ansette noen i små stillinger eller kalle inn vikarer fra sitt eget vikarbyrå, så må man plutselig ta på seg en annens jobb også. 
En stund jobbet jeg fra klokka 08.00 til 17-18:00 fordi de skulle spare penger. Siden det var i samme bygget mente de at det burde gå kjapt å få unnagjort den andres oppgaver også. Så jeg fikk betalt for 1,5 timer ekstra når jeg faktisk brukte hele 3 timer ekstra. 4 timer når de tyngste jobbene skulle tas. 

Så spar deg for mye bry og fortvilelse og hold deg unna ISS er mitt råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...