Gå til innhold

Kan jeg starte på 2. året Sykepleieutdanning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fullførte 1. året (60 studiepoeng) av Sykepleieutdanningen min sommeren 2015. Jeg søkte om permisjon ett år, da jeg gjerne ville prøve et annet studie. Etter ett av totale fire år på dette studie er jeg usikker på om dette er det riktig for meg, og tenker på om jeg skal forsette på sykepleie. Valgte og ikke søke permisjon, da jeg var sikker på det andre studiet var perfekt for meg :glare:

Er det noen som vet om det er mulig for meg å starte rett på 2. året, eller om jeg må ta 1. året mitt om igjen? :klo: Ja, jeg vet at søknadsfristen er ute, så dette måtte eventuelt blitt til neste år igjen da.

Anonymous poster hash: 00688...634
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg fullførte 1. året (60 studiepoeng) av Sykepleieutdanningen min sommeren 2015. Jeg søkte om permisjon ett år, da jeg gjerne ville prøve et annet studie. Etter ett av totale fire år på dette studie er jeg usikker på om dette er det riktig for meg, og tenker på om jeg skal forsette på sykepleie. Valgte og ikke søke permisjon, da jeg var sikker på det andre studiet var perfekt for meg :glare:

Er det noen som vet om det er mulig for meg å starte rett på 2. året, eller om jeg må ta 1. året mitt om igjen? :klo: Ja, jeg vet at søknadsfristen er ute, så dette måtte eventuelt blitt til neste år igjen da.

Her skulle det selvfølgelig stå sommeren 2014, og jeg søkte ikke om permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sannsynligvis. Du søker deg inn via SO som vanlig, og søker om opprykk til 2. året om du får plass. Det betinger trolig at noen på det kullet må ha sluttet underveis, men det er det vel alltid noen som gjør?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du søke deg inn på samme skolen som du fullførte førsteåret? Jeg ville tatt kontakt med de.

Anonymous poster hash: 526f9...57f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at man måtte søke seg inn på vanlig måte, og deretter søke fritak fra emnene på 1.året. På den måten kommer man inn på 2.året :) Men jeg ville ha snakket med skolen.

Anonymous poster hash: c888d...21c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...