Djungelvrål Skrevet 2. juni 2015 #21 Skrevet 2. juni 2015 Det var ikke penest, men det var ansett som penest. Noen steder i Afrika elsker de smellfeite damer. Det betyr ikke at disse damene faktisk er pene, men at mennene der har dårlig smak. Anonymous poster hash: 0cab0...502 Seriøst???
Djungelvrål Skrevet 2. juni 2015 #22 Skrevet 2. juni 2015 Noe er galt hvis man tenner på usunne kropper. Anonymous poster hash: 0cab0...502 Er en kvinne usunn hvis hun er 1,80 og veier 65 kg?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #23 Skrevet 2. juni 2015 Er en kvinne usunn hvis hun er 1,80 og veier 65 kg? Nei, det høres ganske slankt ut for meg. Men nå er jeg langt lavere, så har ikke så mye å sammenligne med. Anonymous poster hash: 0cab0...502
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #24 Skrevet 2. juni 2015 Hvorfor i all verden skal man det? Synes alle kropper skal være ok. Ikke forby noen enten om man er tykk eller tynn. Anonymous poster hash: 1fd7f...449 2
Maleficenta Skrevet 2. juni 2015 #25 Skrevet 2. juni 2015 Å forby OVERvektige modeller er vel diskriminering? På grensen til mobbing av de tjukke. Anonymous poster hash: 0cab0...502 SYKELIG OVERVEKTIGE sa jeg. Altså folk som er så overvektige at de har pådratt seg plager og sykdommer som følge av det. Og makan så du skulle henge deg opp i nettopp det. Er det ikke like diskriminerende omvendt? 2
Maleficenta Skrevet 2. juni 2015 #26 Skrevet 2. juni 2015 Det var ikke penest, men det var ansett som penest. Noen steder i Afrika elsker de smellfeite damer. Det betyr ikke at disse damene faktisk er pene, men at mennene der har dårlig smak. Anonymous poster hash: 0cab0...502 Det er jo ikke så rart da å være tynn i afrika assosieres med å være fattig og sulte. Mens å være feit betyr man er rik og har tilgang på mat.
frk91 Skrevet 2. juni 2015 #27 Skrevet 2. juni 2015 Nei, en modell er en person som skal vise klær på en best mulig måte. Klær "henger" best på en person som er tynn og ikke har spesielt mye former, derfor bør man fortsette med slanke modeller. 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #28 Skrevet 2. juni 2015 Jeg synes de skal forby syke modeller, enten de har spisefortyrrelser (både anoreksia, bulimi, BED o.l.) eller har ortoreksi. Selv om BMI kan være en viss pekepinn, bør heller generell helse sjekkes (både fysisk og psykisk) istedet for å sette en bastant grense for vekt og BMI. Er de ellers friske kan modeller være i hvilken størrelse de bare vil, da det i hovedsak er klærne som skal selges, ikke kroppen deres. Greit at veldig slanke mennesker appellerer til folk fordi det er idealet i vesten, men det er også greit at modellene gjenspeiler målgruppa for klærne. Tynne modeller for plus size kolleksjoner eller tykke modeller for kolleksjoner som ikke fører store størrelser blir jo feil. Det kan jo også være fint å se klærne på litt forskjellige kroppsfasonger for å klare å se for seg hvordan klærne vil sitte på sin egen kropp. Derfor er jeg ikke helt enig i at alle modeller skal være en formløs kleshenger som en over her foreslo. Det er vel heller omtrent ingen som har ytret noe ønske om å forby slanke modeller heller, men heller sykelig tynne. Å kalle undervektige slanke og sunne er like logisk som å kalle en overvektige for slank og sunn. Å være slank innebærer en normalvektig og sunn kropp. Det er normalt slanke og sunne kropper man bør fremelske, men det bør også være plass til større og mindre (friske) kropper i modellbransjen siden folk finnes i forskjellige størrelser og har behov for forskjellige snitt og størrelser. Anonymous poster hash: 263bc...932 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #29 Skrevet 2. juni 2015 Syns ikke man skal forby slanke modeller, nei. Å være slank er ikke det samme som å være sykelig tynn. Sykelige tynne modeller synes jeg derimot at man burde forby. Å? Hvem i alle dager ønsker å vær sykelig tynn lurer nå jeg på Jeg selv er utrolig tynn. Jeg har fått spørsmål tidligere om jeg har hatt anorexia, og blitt veldig såret av slikt, nettopp fordi jeg prøver så hardt på å legge på meg. Om du vil bli sykelig tynn er det noe i hode ditt, og du burde få hjelp. For når du vil sulte deg selv er det noe som ikke er rett. Det har ikke noe med det du ser i media. Selv om det også gir et større press. Jeg ser som regel kropper som ser sunne ut i magasiner osv. Kan ikke huske jeg har sett noen jenter på reklame som ser sykelig tynn ut. Men å hatt jenter med litt mer former igjen synes jeg de skulle hatt. Men ikke forby noe som helst. Anonymous poster hash: 1fd7f...449 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #30 Skrevet 2. juni 2015 Nei, en modell er en person som skal vise klær på en best mulig måte. Klær "henger" best på en person som er tynn og ikke har spesielt mye former, derfor bør man fortsette med slanke modeller. Enig. Jeg synes formfulle jenter er like fint. Men det du sier der er riktig Har ingenting med at formfulle ikke ser like bra ut, ikke etter min mening i alle fall. Anonymous poster hash: 1fd7f...449 1
Djungelvrål Skrevet 2. juni 2015 #31 Skrevet 2. juni 2015 Nei, en modell er en person som skal vise klær på en best mulig måte. Klær "henger" best på en person som er tynn og ikke har spesielt mye former, derfor bør man fortsette med slanke modeller. Jeg syns det er helt motsatt. Syns det er pussig at klær som lages til kvinner, skal vises på modeller som ser ut som menn. Brede skuldre,høye, nesten ikke pupper, smale hofter. (no offence til veldig slanke jenter).
Gjest Godjente Skrevet 3. juni 2015 #32 Skrevet 3. juni 2015 Jeg synes de skal bruke mangfoldet og ikke bare slanke kvinner, både tykke, tynne, normalvektige og lubne osv. Det hadde vært befriende om modellbransjen brukte et mangfold og ikke bare de slanke .
Maleficenta Skrevet 3. juni 2015 #33 Skrevet 3. juni 2015 Enig. Jeg synes formfulle jenter er like fint. Men det du sier der er riktig Har ingenting med at formfulle ikke ser like bra ut, ikke etter min mening i alle fall.Anonymous poster hash: 1fd7f...449 Formfulle? Kan du slutte å kalle overvektige for formfulle. Er to vidt forskjellige ting. 2
Djungelvrål Skrevet 3. juni 2015 #35 Skrevet 3. juni 2015 Formfulle? Kan du slutte å kalle overvektige for formfulle. Er to vidt forskjellige ting. Er jentene på linken overvektige??
veraa94 Skrevet 3. juni 2015 #36 Skrevet 3. juni 2015 (endret) Forby usunne modeller - sykelig undervektige som sykelig overvektige. Endret 3. juni 2015 av veraa94
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #37 Skrevet 3. juni 2015 forbud løser ingenting her, hva med alle de millionene av bildene som pene slanke jenter legger ut selv på facebook og instagrm? dette blir da unge jenter og gutter eksponert for i mye større grad en "tynne modeller" Anonymous poster hash: bd743...402 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #38 Skrevet 4. juni 2015 Formfulle? Kan du slutte å kalle overvektige for formfulle. Er to vidt forskjellige ting. Formfulle er bare en fornektelse for overvekt. Anonymous poster hash: edf20...aa3
Gjest Gaea Skrevet 4. juni 2015 #39 Skrevet 4. juni 2015 Tråden er ryddet for persondebatt, samt svar til dette. Marr, mod.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #40 Skrevet 4. juni 2015 Er jentene på linken overvektige?? Hvilken link? Anonymous poster hash: 8ecce...b32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå