AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Tror dere et forbud mot slanke modeller kunne ført til mindre kroppspress for unge jenter? Jeg tror egentlig ikke det. Jeg tror heller ikke det er usunt å ha noen idealer å strekke seg mot. Forbilder er sunt for barn. Så lenge det er sunne kropper ser jeg ikke problemet. Sykelig tynne kropper er ikke like sunt å etterstrebe, men å forby det er ingen løsning. Anonymous poster hash: 0cab0...502
mandel92 Skrevet 2. juni 2015 #2 Skrevet 2. juni 2015 Syns ikke man skal forby slanke modeller, nei. Å være slank er ikke det samme som å være sykelig tynn. Sykelige tynne modeller synes jeg derimot at man burde forby. 9
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #3 Skrevet 2. juni 2015 Synes ikke en bør forby slanke modeller, jeg synes imidlertid man skal vise mange forskjellige typer modeller; slanke, høye, lave, tykke, ulike hudfarger og funksjonshemninger, osv. At man viser at det faktisk finnes et mangfold av mennesker, og dermed ikke sier at ting X er det eneste som er fint. Anonymous poster hash: 28849...c12 2
Maleficenta Skrevet 2. juni 2015 #4 Skrevet 2. juni 2015 Synes ikke en bør forby slanke modeller, jeg synes imidlertid man skal vise mange forskjellige typer modeller; slanke, høye, lave, tykke, ulike hudfarger og funksjonshemninger, osv. At man viser at det faktisk finnes et mangfold av mennesker, og dermed ikke sier at ting X er det eneste som er fint.Anonymous poster hash: 28849...c12 Enig der. MEN sykelighet av overvekt og undervekt bør forbys som modellmateriale 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #5 Skrevet 2. juni 2015 Enig der. MEN sykelighet av overvekt og undervekt bør forbys som modellmateriale Jo, men da kommer det evinnelige definisjonsspørsmålet inn, hvor grensen skal gå. BMI er jo så unøyaktig og lett å jukse med. Anonymous poster hash: 28849...c12 1
Maleficenta Skrevet 2. juni 2015 #6 Skrevet 2. juni 2015 Jo, men da kommer det evinnelige definisjonsspørsmålet inn, hvor grensen skal gå. BMI er jo så unøyaktig og lett å jukse med.Anonymous poster hash: 28849...c12 Grensen går jo om modellen faktisk er syk. Overspiser eller har anorexi eller bulimi... helsesjekk på alle hadde vært en ting? 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #7 Skrevet 2. juni 2015 Et forbud mot slanke modeller vil bare føre til at en usunn kropp blir mer akseptabel. En kan faktisk være slank OG sunn, mens overvekt bare er usunnt. Anonymous poster hash: edf20...aa3 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #8 Skrevet 2. juni 2015 Jo, men da kommer det evinnelige definisjonsspørsmålet inn, hvor grensen skal gå. BMI er jo så unøyaktig og lett å jukse med. Anonymous poster hash: 28849...c12 Man sier at ved over 80 cm rundt livet-da er det større fare for hjerteproblemer og lignende. Så, modeller som har over 80 cm rundt livet...nei takk. Man bør jo ha sunne modeller som ikke er for feite-det alt har med å gjøre er at feite modeller og generelt feite folk er særdeles usunne og det er helseskadelig å være feit. Beklager. Anonymous poster hash: ebf96...1bc 3
Fame Skrevet 2. juni 2015 #9 Skrevet 2. juni 2015 Uhm, nei? Hvorfor i all verden skulle man gjort det?
Gjest Rose11 Skrevet 2. juni 2015 #10 Skrevet 2. juni 2015 Så du mener slanke modeller skal straffes fordi de er slanke? Tåpelig. Ikke de sin feil at andre sliter med overvekt og dårlig selvbilde.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #11 Skrevet 2. juni 2015 Syns ikke man skal forby slanke modeller, nei. Å være slank er ikke det samme som å være sykelig tynn. Sykelige tynne modeller synes jeg derimot at man burde forby. Men hva om de ikke får noen annen jobb? Hva om de tjener mye på denne jobben, og nå blir fattige? Anonymous poster hash: 0cab0...502
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #12 Skrevet 2. juni 2015 Enig der. MEN sykelighet av overvekt og undervekt bør forbys som modellmateriale Å forby OVERvektige modeller er vel diskriminering? På grensen til mobbing av de tjukke. Anonymous poster hash: 0cab0...502
Fame Skrevet 2. juni 2015 #13 Skrevet 2. juni 2015 Å forby OVERvektige modeller er vel diskriminering? På grensen til mobbing av de tjukke. Anonymous poster hash: 0cab0...502 Selvsagt bør man forby SYKELIG overvekt OG undervekt. Hvorfor skal man reklamere for noe som er helseskadelig? Man reklamerer ikke lenger for alkohol eller tobakk. Same thing. 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #14 Skrevet 2. juni 2015 Selvsagt bør man forby SYKELIG overvekt OG undervekt. Hvorfor skal man reklamere for noe som er helseskadelig? Man reklamerer ikke lenger for alkohol eller tobakk. Same thing. Det er ingenting selvsagt med det. Det er mange helseskadelige ting man reklamerer for i dag, og folk bør få lov til å være usunne hvis de selv ønsker det. Reklame er ikke tvang. Dessuten er det ikke modellene det reklameres for, men produktet. Det kan være tøyet de har på seg, biler eller noe helt annet. Hilsen en som mener at alkohol og tobakk er opp til hver enkelt om de vil bruke. Reklamebransjen kan reklamere for det hvis de vil, og du kan selv velge om du vil si ja eller nei til det de reklamerer for. Reklame er ikke tvang. Anonymous poster hash: 0cab0...502
Fame Skrevet 2. juni 2015 #15 Skrevet 2. juni 2015 Det er ingenting selvsagt med det. Det er mange helseskadelige ting man reklamerer for i dag, og folk bør få lov til å være usunne hvis de selv ønsker det. Reklame er ikke tvang. Dessuten er det ikke modellene det reklameres for, men produktet. Det kan være tøyet de har på seg, biler eller noe helt annet. Hilsen en som mener at alkohol og tobakk er opp til hver enkelt om de vil bruke. Reklamebransjen kan reklamere for det hvis de vil, og du kan selv velge om du vil si ja eller nei til det de reklamerer for. Reklame er ikke tvang. Anonymous poster hash: 0cab0...502 Jeg synes det er veldig selvsagt, så deg om det.
Djungelvrål Skrevet 2. juni 2015 #16 Skrevet 2. juni 2015 Det skulle vært en variasjon, både tynne, middels og store jenter skulle vært i reklamer for klær, tannkrem, sminke, sjampo, mat, interiør.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #17 Skrevet 2. juni 2015 Det skulle vært en variasjon, både tynne, middels og store jenter skulle vært i reklamer for klær, tannkrem, sminke, sjampo, mat, interiør. Ja, og så kan man velge det som fungerer. Det er vel en grunn til at slanke modeller brukes mest, og det er at det gir best resultater. Folk liker slanke jenter best. Anonymous poster hash: 0cab0...502
Djungelvrål Skrevet 2. juni 2015 #18 Skrevet 2. juni 2015 Ja, og så kan man velge det som fungerer. Det er vel en grunn til at slanke modeller brukes mest, og det er at det gir best resultater. Folk liker slanke jenter best. Anonymous poster hash: 0cab0...502 Det er kulturelt betinget. For 50 års siden var idealet i vesten 15 kg tyngre, da var DET penest. Trender snur, heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #19 Skrevet 2. juni 2015 Det er kulturelt betinget. For 50 års siden var idealet i vesten 15 kg tyngre, da var DET penest. Trender snur, heldigvis. Det var ikke penest, men det var ansett som penest. Noen steder i Afrika elsker de smellfeite damer. Det betyr ikke at disse damene faktisk er pene, men at mennene der har dårlig smak. Anonymous poster hash: 0cab0...502
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #20 Skrevet 2. juni 2015 Noe er galt hvis man tenner på usunne kropper. Anonymous poster hash: 0cab0...502
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå