Gjest miss_sara Skrevet 7. juni 2015 #181 Del Skrevet 7. juni 2015 Poenget er jo nettopp at folk er forskjellige. At du føler deg som en kvinne, greit det, men ikke skjær alle kvinner over én kam - kvinner kan tenke helt annerledes enn du gjør, og fremdeles føle seg som en kvinne. Men det som til syvende og sist avgjør om du er en kvinne eller ikke, er anatomien. Sånn. Nå gidder jeg ikke å gjenta meg selv lenger. Jeg er ikke interessert i å diskutere med deg, innleggene dine er irrelevante. (Det blir ikke sett på som en sykdom her i Norge, nei, men i mange andre land blir dette klassifisert som en sykdom) Mine innlegg er irrelevante? Nå må du skjerpe deg! Det er fortsatt hodet/hjernen som bestemmer kjønnsidentiteten din. Du også skjønner at man føler seg som mann/kvinne, ikke spill så dum. Og jeg vet ikke med deg, men jeg lever i Norge ikke alle andre steder i verden. Homofili var også en sykdom en gang, men visste seg å ikke være det i det hele tatt. Jøss, så feil kan man ta altså 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 7. juni 2015 #182 Del Skrevet 7. juni 2015 Hmm verden er ikke rosenrød. I noen land (som Norge) kreves det at man gjennomgår full kjønnsoperasjon for å få juridisk tillatelse til kjønnskifte. I Norge ville altså Caitlyn Jenner offisielt være mann og transvestitt. Pass, førerkort, personnummer og alt ville vise henne som mann. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Hun-vil-beholde-penisen-sin-7704309.html#xtor%3DRSS-3 Selvsagt er dette også et spørsmål om penger. I USA må en betale selv. Jeg har lest at kansje så få som 1 av 500 har råd til en full forvandling. I Caitlyns tilfelle har hun råd, men velger å beholde den. Det gjør hennes forklaring om å ønske å være en kvinne noe merkelig for meg. Jeg skal legge meg etter å ha skrevet dette. Hvis jeg våknet med en penis, så kan du være sikker på at jeg ville bli kvitt den. Spiller ingen rolle at jeg har bryster og ser "riktig" ut med klær på. Jeg ville ikke følt at jeg kunne slå meg til ro med det. Det er kontroversielt å ønske å beholde penisen. (Non-op) Noen stiller spørsmålet "Hvorfor skulle noen ønske å være kvinne, identifisere seg som kvinne, til og med gjennomgå noe kirurgi, men beholde penisen?" Noen hevder at det å ha både penis og bryster ikke er i veien for å være attraktiv. http://reneereyes.com/styled/styled-231/styled-189/ Transgender er den mest brukte betegnelsen. Transsexual har begynt å bli brukt eksklusivt om de som har gjennomgått full kjønnsoperasjon. Blanchard's teori om Autogynephilia (Menn som får seksuell tilfredstillelse av å forestille seg som kvinne) skapte stor oppstandelse da den ble lansert i 1989. Blanchard hevder at noen ønsker å skifte kjønn basert på at man blir seksuelt opphisset av å forestille seg som kvinne. Det er spesielt de som er seksuelt tiltrukket av heterofile kvinner og som beholder sin penis som det blir hevdet faller inn i denne kategorien. http://en.wikipedia.org/wiki/Blanchard's_transsexualism_typology Hun har økonomi til å få full kjønnskorrigerende kirurgi men velger å la være, Derfor mener jeg at hun er en transvestitt som har gjennomgått kirurgi for å framstå som kvinnelig. Det er ikke noe nedsettende i det. Å være transvestitt er like legitimt som transgender. En transvestitt som identifiserer seg som kvinne er helt ok for meg. Jeg kan også kalle Caitlyn hun uten problemer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 7. juni 2015 #183 Del Skrevet 7. juni 2015 Nettopp, det er individuelt, så hvordan kan transkjønnede vite det? Å være transkjønnet handler om hvordan en føler seg på innsiden. I dag finnes det ikke en væremåte som er typisk for kvinner, kvinner er forskjellige, sånn som menn også er. En væremåte har ikke noe å gjøre med kjønn, det som gjør deg til en kvinne, er simpelthen anatomien din. Det er din oppfatning. Jeg tror ikke det er så mange som syns du har rett, her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edvard1 Skrevet 7. juni 2015 #184 Del Skrevet 7. juni 2015 Mine innlegg er irrelevante? Nå må du skjerpe deg! Det er fortsatt hodet/hjernen som bestemmer kjønnsidentiteten din. Du også skjønner at man føler seg som mann/kvinne, ikke spill så dum. Og jeg vet ikke med deg, men jeg lever i Norge ikke alle andre steder i verden. Homofili var også en sykdom en gang, men visste seg å ikke være det i det hele tatt. Jøss, så feil kan man ta altså Dine innlegg er irrelevante for meg. Du klarer ikke å svare på grunnleggende spørsmål, men forsetter å gjenta det samme. Det virker ikke som du klarer å ta poenget, så jeg gidder ikke å gjenta meg selv, og få det samme intetsigende svaret hele tiden. Homofili handler om hvem du er tiltrukket av, mens transkjønnethet handler om hvem du er, men kjønnet ditt bestemmes ikke ut fra hvordan du føler og tenker; det er anatomien som bestemmer kjønnet. Folk får lov til å gjøre hva de vil med livene sine, men en kan ikke bestemme om en vil være en mann eller kvinne. En mann kan gjerne late som at han er en kvinne, men han blir aldri en kvinne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edvard1 Skrevet 7. juni 2015 #185 Del Skrevet 7. juni 2015 Det er din oppfatning. Jeg tror ikke det er så mange som syns du har rett, her. Tror det er ganske mange som er enig i det. Igjen, kvinner er ikke en homogen gruppe; det er ikke menn heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 7. juni 2015 #186 Del Skrevet 7. juni 2015 Jeg syns virkelig disse gutta under her bør gjøre akurat det de sier de skal. Takke Caitlyn Jenner for å være akkurat så modig som vedkommende er. Caitlyn (Bruce) Jenner er en olympier på flere områder,- om dere misforstår meg rett og skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 7. juni 2015 #187 Del Skrevet 7. juni 2015 Tror det er ganske mange som er enig i det. Igjen, kvinner er ikke en homogen gruppe; det er ikke menn heller. Men akkurat det hindrer ikke deg fra å forstå hvilken identitet du har, gjør det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 7. juni 2015 #188 Del Skrevet 7. juni 2015 (Det blir ikke sett på som en sykdom her i Norge, nei, men i mange andre land blir dette klassifisert som en sykdom) I "mange andre land" tar man livet at transpersoner, ved at en mobb denger dem såpass at de dør av det. Det betyr ikke at den oppfatningen de har er riktig... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edvard1 Skrevet 7. juni 2015 #189 Del Skrevet 7. juni 2015 Men akkurat det hindrer ikke deg fra å forstå hvilken identitet du har, gjør det? Anatomien bestemmer kjønnet. Identiteten/personligheten har lite å gjøre med kjønn. I "mange andre land" tar man livet at transpersoner, ved at en mobb denger dem såpass at de dør av det. Det betyr ikke at den oppfatningen de har er riktig... Måten du argumenterer på, gjør det vanskelig å ta deg seriøst. Å mene at transkjønnethet er en psykistrisk sykdom, betyr ikke at en ønsker dem vondt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 7. juni 2015 #190 Del Skrevet 7. juni 2015 (endret) Anatomien bestemmer kjønnet. Identiteten/personligheten har lite å gjøre med kjønn. Måten du argumenterer på, gjør det vanskelig å ta deg seriøst. Å mene at transkjønnethet er en psykistrisk sykdom, betyr ikke at en ønsker dem vondt. Du gjentar deg selv til det kjedsommelige. Du har ingenting annet å melde enn den ene greia: Det er en sykdom, kuken bestemmer kjønnet. For å være helt ærlig virker du kunnskapsløs og denne repeat-greia du har gående er ferdig oppbrukt for mange innlegg siden. Dessuten har du demonstrert at du ikke helt evner å ta til deg hva andre faktisk sier. Du leser det du selv vil at skal stå der... Endret 7. juni 2015 av Tøytigern 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rozárka Skrevet 7. juni 2015 #191 Del Skrevet 7. juni 2015 Du er ikke utseendet ditt. Det er det indre som teller. Samma om man har pikk eller fitte, er man feminin er man det, er man maskulin så er man det, er man nøytral så er man det. Enig i dette. Men mange føler utseende er en del av hvem de er og en refleksjon av dem. Derfor blir mange fortvilt over å ha feks en penis, når de ikke føler de er en mann. Derfor tar folk kjønnskifteoperasjoner, også. Utseendet er en del av deg. Det kommer en ikke bort fra. Feks bare måten folk bruker klær, hår og accesories som utfyller personligheten. Derfor kan det føles veldig vanskelig for kvinner å være flatbrystet, eller ha mørk hårvekst på leggene. Mens menn kan føle det fælt å ha man-boobs. På samme måten kan det være fryktelig vondt for en mann fanget i kvinnekropp å ha pupper. Eller at kvinner i mannskropp har testikler og penis. Hvis man tenker på hvor mange som tar kosmetiske operasjoner er det ikke så underlig at noen vil forandre på kjønnsdelene. Bare tenk på at det fins jenter som opererer kjønnslepper for å se penere ut. De får restylane i leppene og silikon i brystene. Det siste er implantat for brei rompe, selv om de sulter seg for å være tynne, sånn at fyldig bakende egentlig er umulig på samme gang. Du kan jo forsøke å si til alle disse at det er det indre som teller. Men de vil fortelle deg at utseendet har like mye med saken å gjøre. De vil hate et utseende som de føler er feil for dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hofmann Skrevet 7. juni 2015 #192 Del Skrevet 7. juni 2015 Fin fyr. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edvard1 Skrevet 7. juni 2015 #193 Del Skrevet 7. juni 2015 Du gjentar deg selv til det kjedsommelige. Du har ingenting annet å melde enn den ene greia: Det er en sykdom, kuken bestemmer kjønnet. For å være helt ærlig virker du kunnskapsløs og denne repeat-greia du har gående er ferdig oppbrukt for mange innlegg siden. Dessuten har du demonstrert at du ikke helt evner å ta til deg hva andre faktisk sier. Du leser det du selv vil at skal stå der... Du misser poenget og gjentar seg selv hele tiden, og da ender det opp med at jeg også må gjenta, ettersom det ikke ser ut som du forstår - i tillegg anvender du latterlig herskteteknikker, trekker inn homofili, om transkjønnede som blir slått i hjel, samtidig som du hinter personligheter som er typiske for kvinner. På toppen av det hele, skriver du bastant om at han ikke lider av en sykdom, noe du eller noen andre, umulig kan vite noe om. Som nevnt tidligere, nivået her inne er ikke akkurat imponerende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 7. juni 2015 #194 Del Skrevet 7. juni 2015 (endret) Du misser poenget og gjentar seg selv hele tiden, og da ender det opp med at jeg også må gjenta, ettersom det ikke ser ut som du forstår - i tillegg anvender du latterlig herskteteknikker, trekker inn homofili, om transkjønnede som blir slått i hjel, samtidig som du hinter personligheter som er typiske for kvinner. På toppen av det hele, skriver du bastant om at han ikke lider av en sykdom, noe du eller noen andre, umulig kan vite noe om. Som nevnt tidligere, nivået her inne er ikke akkurat imponerende. Vi har forsøkt å forklare deg vårt ståsted, men du gjentar de samme to tingene uten å kunne argumentere for det annet enn med et skjema som leger benytter for å skille shizofreni fra en depresjon... Du har heller ikke forstått eksemplene jeg forsøkte å bruke for å gjøre det hele litt enklere for deg. Er det noen som har vært bastant her, så er dette virkelig deg. Det er vel det siste jeg kommer til å bruke av tid på å mate trollingen din. Om ikke noe, så fikk man iallefall anledning i bøtter og spann til å fortelle eventuelle lesere av tråden at personer som Jenner må slite med folk som har samme holdninger som deg, og at det er derfor akkurat hans eksempel er en så viktig ting for andre, som ikke våger å leve som seg selv, slik de innerst inne er, eller stå fram som transpersoner, pga frykten for å stemples som mentalt syke og belastningen med andres (hetsing og) uforstand. Endret 7. juni 2015 av Tøytigern 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 7. juni 2015 #195 Del Skrevet 7. juni 2015 Men HVORFOR er han kjent? Fordi han var en av verdens beste idrettsutøvere Google is your friend 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 7. juni 2015 #196 Del Skrevet 7. juni 2015 Fordi han var en av verdens beste idrettsutøvere Google is your friend Det er jo ikke bare derfor han er kjent. Hvor mange andre tikjempere har folk hørt om? Bruce Jenner er først og fremst kjent for å være kjent, på lik linje med de andre i klanen. Den siste tiden er han også kjent for å være kjønnsforvirret. La oss håpe han i fremtiden vil bli kjent for å være lykkelig, og at han ikke vil slite tungt psykisk, slik svært mange andre kjønnsopererte gjør når de finner ut at problemene de trodde var relatert til 'fanget i feil kropp' egentlig skyldes noe helt annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 7. juni 2015 #197 Del Skrevet 7. juni 2015 La oss håpe han i fremtiden vil bli kjent for å være lykkelig, og at han ikke vil slite tungt psykisk, slik svært mange andre kjønnsopererte gjør når de finner ut at problemene de trodde var relatert til 'fanget i feil kropp' egentlig skyldes noe helt annet. Stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 7. juni 2015 #198 Del Skrevet 7. juni 2015 Stemmer dette? Dessverre, ja:http://www.theguardian.com/society/2004/jul/30/health.mentalhealth 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 7. juni 2015 #199 Del Skrevet 7. juni 2015 Dessverre, ja:http://www.theguardian.com/society/2004/jul/30/health.mentalhealth Dårlig link, og en artikkel som henviser til usikkerhet rundt selve forskningen på området. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 7. juni 2015 #200 Del Skrevet 7. juni 2015 Dårlig link, og en artikkel som henviser til usikkerhet rundt selve forskningen på området. Linken er god, men du er forutinntatt, og unnlater å komme med egne henvisninger til fakta. Jeg gidder ikke å være din søkemotor. Du får lete selv, dersom du ønsker å lære mer om dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg