Silfen Skrevet 1. juni 2015 #21 Skrevet 1. juni 2015 Hvordan var det? Tok det lang tid før de fant ut av det? Ts Anonymous poster hash: cfdfc...6d0 Jeg hadde bare ett da, som var over før jeg kom meg til lege. Men i ettertid har det vært soleklart galle når jeg forklarte det første gang etter heftig anfall. Det begynner med at det kjennes ut som luftsmerter, får et veldig trykk over brystet, kvalm, stråler ut til sidene og bak på ryggen, som et bånd rundt brystet, sliter med å puste. 1
nattsvermer Skrevet 1. juni 2015 #22 Skrevet 1. juni 2015 Bytt lege! Selv om det "bare" er panikkanfall så skal ikke legen bagatellisere på denne måten. Man kan få god hjelp mot angst. Jeg trodde også at det var noe alvorlig galt med hjertet da jeg egentlig hadde panikkangst, men det betyr ikke at det er det som er galt med moren din. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #23 Skrevet 1. juni 2015 Ring lege med engang om dette skjer. Man vet aldri, plutselig kan hun ligge der død. Dette er på ingen måte bra, og noe man må gjøre noe med. I alle fall skaffe hjelp med. Anonymous poster hash: e844d...34f 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #24 Skrevet 1. juni 2015 Jeg hadde ikke nølt med å ringe amubalanse. Symptomene du skriver er ganske like når jeg får nyresteinsanfall. Da presser det rundt ribbeina, føles ut som luft som står stille. Jeg blir kvalm og kaster opp. Jeg vandrer da, men ikke de første gangene for da var det ikke så ille. Også plutselig så er det over. De siste gangene måtte det smertestillende til hos legen for å roe det ned, men i starten forsvant det like fort som det kom. De kunne ikke se noen stein på UL. Måtte ha CT og da så de bare små steiner, men fy f**** så vondt det er! Anonymous poster hash: 71c29...749
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #25 Skrevet 1. juni 2015 Bytt lege! Selv om det "bare" er panikkanfall så skal ikke legen bagatellisere på denne måten. Man kan få god hjelp mot angst. Jeg trodde også at det var noe alvorlig galt med hjertet da jeg egentlig hadde panikkangst, men det betyr ikke at det er det som er galt med moren din. Det sier jeg også. Men dette er den "beste" legen av de som er tilgjengelige. Bor i ei lita bygd og det er ca. en time til nærmeste lege. Mamma følte at legen forstod henne i starten, men nå virker det ikke som om han bryr seg så mye lenger. Han har rett og slett bestemt seg for at det er panikkanfall og vil gi henne piller mot depresjon selv om hun ikke er deprimert. Hun går allerede på blodtrykksmedisin og medisiner som skal senke pulsen. I tillegg vil han ha henne ut i jobb nå. Hun føler seg ikke klar for jobb i ennå og er redd for at hun skal få dette mens hun kjører posten. Da sa legen at hun bare skal kjøre til siden og slappe av. Hvordan var panikkangsten? Ts Anonymous poster hash: cfdfc...6d0
nattsvermer Skrevet 1. juni 2015 #26 Skrevet 1. juni 2015 Det sier jeg også. Men dette er den "beste" legen av de som er tilgjengelige. Bor i ei lita bygd og det er ca. en time til nærmeste lege. Mamma følte at legen forstod henne i starten, men nå virker det ikke som om han bryr seg så mye lenger. Han har rett og slett bestemt seg for at det er panikkanfall og vil gi henne piller mot depresjon selv om hun ikke er deprimert. Hun går allerede på blodtrykksmedisin og medisiner som skal senke pulsen. I tillegg vil han ha henne ut i jobb nå. Hun føler seg ikke klar for jobb i ennå og er redd for at hun skal få dette mens hun kjører posten. Da sa legen at hun bare skal kjøre til siden og slappe av. Hvordan var panikkangsten? Ts Anonymous poster hash: cfdfc...6d0 Håpløs lege Men det er jo tydelig at han ikke er best likevel. Kanskje det er verdt å prøve en av de andre? Det er jo bare å bytte tilbake. Panikkangsten jeg opplevde føltes faktisk som Silfen beskriver gallestein og som AB beskriver nyrestein. Jeg fikk pusteproblemer, det presset i brystet, strålte nedover armen, jeg var svimmel og kvalm. Jeg trodde rett og slett det var noe alvorlig galt med omtrent alle organer i kroppen. Dette kunne skje hvor som helst, når som helst og også når jeg satt stille i sofaen. Så jeg forstår på en måte at legen hennes tenker på angst. Men det jeg ikke forstår er at han ikke foreslår behandling! Dersom det er angst og ikke noe fysisk bør legen absolutt henvise til psykolog. Og det må utelukkes at det ikke er noe fysisk aller først. Det høres uansett absolutt ikke ut som om moren din er klar for jobb akkurat nå.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #27 Skrevet 2. juni 2015 Tusen takk for svar alle sammen! Hun har søkt litt rundt på nettet og hun tror det er gallestein. Føles helt likt. Håper legen hører på henne neste gang! TS Anonymous poster hash: 64cc4...768
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #28 Skrevet 2. juni 2015 Skjønner ikke hvorfor dere Tusen takk for svar alle sammen! Hun har søkt litt rundt på nettet og hun tror det er gallestein. Føles helt likt. Håper legen hører på henne neste gang! TS Anonymous poster hash: 64cc4...768 Hva med å faktisk bytte lege i stedet? Anonymous poster hash: eacee...600
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #29 Skrevet 2. juni 2015 Skjønner ikke hvorfor dere Hva med å faktisk bytte lege i stedet? Anonymous poster hash: eacee...600 Hun har byttet tidligere. Har hatt alle legene på legekontoret, så han hun har nå er nok den "beste". De andre har vært direkte frekke mot henne. Ts Anonymous poster hash: 64cc4...768
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå