Gå til innhold

Hva kan dette være?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Mamma er ganske dårlig nå. Hun begynte å føle seg dårlig for ca. to timer siden, så hun la seg på sofaen. Det føltes ut som "luft under ribbeina", sa hun. En stund etterpå gikk hun fort på badet og spydde mange ganger og tisset på seg selv. Nå føltes det mer ut som anfall hun tidligere har hatt, sa hun. Sist gang ringte vi etter ambulansen, men hun ble bedre før de fikk sjekket henne (lang reisetid). Hun har hatt slike anfall flere ganger tidligere der hun får vondt i hjertet, blir veldig kvalm og kald. Siden legene ikke fant noe, så har de konkludert med at det er "panikkanfall". Da sa legen at hun ikke burde ringe neste gang hun fikk anfall. Hun fikk faktisk nesten panikk, fordi det gjorde så vondt i hjertet.

Det ser ut som hun har det samme anfallet nå, bare verre. Det startet uten forvarsel. Hun har tatt dispril, men det spydde hun opp noen minutter senere. Nå hører jeg hun stønner på rommet ved sida av meg. Hun sa også at pulsen var mye lavere enn vanlig.

Som sagt har hun hatt dette tidligere. En gang skjedde det når hun satt helt rolig i godstolen sin. Hvorfor sier legen at det er panikkanfall da?

Hva bør vi gjøre egentlig? Hun stønner hvert 2.sek og har det ikke bra.



Anonymous poster hash: cfdfc...6d0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring lege! !

Anonymous poster hash: 1bfa2...f5c

  • Liker 1
Skrevet

Dere driter i hva legen sier og ringer etter ambulanse uansett, noe er tydeligvis galt.

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva det kan være, men det høres alvorlig ut! Om det er panikkanfall så trenger hun hjelp! Er det noe annet alvorlig trenger hun hjelp!! Ring lege og forklar symptomer og situasjon!

Anonymous poster hash: 1bfa2...f5c

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!

Hun ligger og stønner enda. Har veldig vondt i hjertet.

Fastlegen sa for noen uker siden at hun ikke måtte ringe, men bare legge seg ned og puste rolig. Men det hjelper ikke.

Men nå sa hun nettopp til pappa at han må ringe til legen.

Er ekkelt dette. Tenk om det er noe alvorlig galt med hjertet. Hun går på blodtrykksmedisiner hvis det har noe å si.

Ts



Anonymous poster hash: cfdfc...6d0
AnonymBruker
Skrevet

Pappa ringte legen og forklarte symptomene. Etter en del snakking, foreslo legen at hun burde ta to stk paracet. Hun tok de nå nettopp og det gikk ikke mange sekunder før de ble kasta opp igjen.

Ts



Anonymous poster hash: cfdfc...6d0
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det?får du tatt pulsen hennes kanskje?

Anonymous poster hash: bd557...398

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde panikkanfall i 1 år og de var IKKE sånn der. Skjønner det er forskjellig hvordan det utarter seg, men kan mye om panikkangst og har aldri hørt om moren din sin fysiske reaksjon. Ring sykebil!!

Anonymous poster hash: 51d5f...d66

AnonymBruker
Skrevet

Du ringer 113 uten å nøle!! Ingenting å lure på!



Anonymous poster hash: ff0fc...bbe
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det kan ha noe med blodtrykket å gjøre hvis hun går på blodtrykksmedisiner. Kontakt lege/legevakt/sykebil omgående!



Anonymous poster hash: 1acbb...2f6
Skrevet

Eller galle problemer ...

Skrevet

Håper manglende oppdatering betyr at hun har kommet seg til lege!

Masse god bedring til henne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde panikkanfall i 1 år og de var IKKE sånn der. Skjønner det er forskjellig hvordan det utarter seg, men kan mye om panikkangst og har aldri hørt om moren din sin fysiske reaksjon. Ring sykebil!!

Anonymous poster hash: 51d5f...d66

Takk for svar! Hvordan var dine panikkanfall?

Ts

Anonymous poster hash: cfdfc...6d0

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! :)

Hun ble bedre i løpet av natta. Det varte i rundt fire timer og det var helt forferdelig, sa hun. Det var så vondt!

Fastlegen hennes er overbevist om at det er panikkanfall, siden legene ikke har funnet noe tidligere. Tidligere har de vart i ca. en halvtime og har gått over før legene fikk sjekka det. Men anfallene kommer oftere og oftere nå. Hun har hatt to stk. nå i mai. Forrige gang var i januar og tidligere var det ca. en gang i året. Første gang var nok i 2009. De blir verre for hver gang.

Fastlegen vil også at hun skal begynne i jobb igjen og IKKE ringe lege når hun får det igjen. Hun skal bare legge seg ned og slappe av, mente han. Tenk om hun får det på jobb? Hun jobber i Posten og må kjøre hele arbeidsdagen. Hun føler seg ikke forstått av legen og det er ikke vits å fortelle om dette nye anfallet siden han ikke hører.

Tenk om det er noe alvorlig galt. Mora hennes hadde også høyt blodtrykk og gikk på blodtrykksmedisiner, men legen kutta ut medisinene hennes og ikke lenge etterpå så sprakk hjertet hennes...

Ts



Anonymous poster hash: cfdfc...6d0
Skrevet

Jeg ble lagt inn med mistanke om hjerteinfarkt. Fryktelig vondt og alle symptomene var til stede. Det viste seg å være krampe i spiserøret, noe som gir nøyaktig likt symptombilde som infarkt.

Google og se om dette ligner det din mor sliter med.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Mamma er ganske dårlig nå. Hun begynte å føle seg dårlig for ca. to timer siden, så hun la seg på sofaen. Det føltes ut som "luft under ribbeina", sa hun. En stund etterpå gikk hun fort på badet og spydde mange ganger og tisset på seg selv. Nå føltes det mer ut som anfall hun tidligere har hatt, sa hun. Sist gang ringte vi etter ambulansen, men hun ble bedre før de fikk sjekket henne (lang reisetid). Hun har hatt slike anfall flere ganger tidligere der hun får vondt i hjertet, blir veldig kvalm og kald. Siden legene ikke fant noe, så har de konkludert med at det er "panikkanfall". Da sa legen at hun ikke burde ringe neste gang hun fikk anfall. Hun fikk faktisk nesten panikk, fordi det gjorde så vondt i hjertet.

Det ser ut som hun har det samme anfallet nå, bare verre. Det startet uten forvarsel. Hun har tatt dispril, men det spydde hun opp noen minutter senere. Nå hører jeg hun stønner på rommet ved sida av meg. Hun sa også at pulsen var mye lavere enn vanlig.

Som sagt har hun hatt dette tidligere. En gang skjedde det når hun satt helt rolig i godstolen sin. Hvorfor sier legen at det er panikkanfall da?

Hva bør vi gjøre egentlig? Hun stønner hvert 2.sek og har det ikke bra.

Anonymous poster hash: cfdfc...6d0

Hvorfor spør du her? Vi er ikke leger. RING LEGEVAKTEN MED EN GANG!!!!

Anonymous poster hash: 639dc...65f

Skrevet

Jeg fikk beskjed om panikkanfall første gang jeg hadde gallestein.

AnonymBruker
Skrevet

Eller ring 113



Anonymous poster hash: 639dc...65f
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du her? Vi er ikke leger. RING LEGEVAKTEN MED EN GANG!!!!

Anonymous poster hash: 639dc...65f

Vi ringte selvsagt. Mamma nølte bare fordi fastlegen sa forrige gang at hun ikke skulle ringe neste gang hun fikk det. Hadde han ikke sagt det så hadde hun nok bedt om ambulanse. Hun føler nok at hun er til bry når de ikke finner noe. Han tror det er panikkanfall, men det tror ikke mamma i det hele tatt. Legen i tlf i går trodde det ikke var noe med hjertet, men heller noe med fordøyelsen.

Ts

Anonymous poster hash: cfdfc...6d0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om panikkanfall første gang jeg hadde gallestein.

Hvordan var det? Tok det lang tid før de fant ut av det?

Ts

Anonymous poster hash: cfdfc...6d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...