Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og der havnet Voyage på ønskelista. Dammit.

Sender ikke til Norge. :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk <3

Hvorfor har fontstørrelsen noe å si på batteritid?

Det lurer jeg også på, for e-blekk oppdaterer ikke sidene. Det er jo det som er så genialt. En oppdatering per side. Og ratioen hvit bakgrunn/svart bokstav blir jo den samme for hver enkelt bokstav enten man har stor eller liten fontstørrelse. Det virker ikke logisk at fontstørrelsen skulle påvirke batteritida.

Skrevet (endret)

Batteritiden på min Paperwhite har nå vart i rundt en måned og den varer nok en uke til. Nå har jeg lest utrolig lite i det siste da jeg har gått over til lydbok (Audible) da jeg følte at ASOIAF bøkene ble litt vel langdrevne da jeg ikke har hatt tid til å sette meg ned å lese skikkelig og komme meg noe sted i boka (4 boka). Så for øyeblikket bytter jeg litt mellom kindle og lydbok, men merker at jeg kommer til å gå over til kindle igjen når sommerferien starter, da jeg faktisk har tid til å sette meg ned å lese. Da tror jeg batteritiden ikke vil vare lengre en kanskje en uke maks, med tanke på hvor mye jeg kommer til å bruke den. 

Så vil absolutt si at battertiden kommer an på bruken, men at den i all hovedsak er ganske lang i forhold til alt annet jeg eier av elektronisk utstyr. 

Endret av wizardunicorn
  • Liker 1
Skrevet

Sender ikke til Norge. :sur:

Joda. Er du på .com eller .co.uk? Du må på .com. Logg inn (viktig), finn Voyage, og se at de sender den til Oslo (for mitt vedkommede) innen fredag. Denne uka, ja. Amazon tar seg også av importavgifter for deg. :)

Skrevet (endret)

Kindle har da også knapper for å bla om. Fire stykker, faktisk. Fem, hvis du regner med multifunksjonsknappen som du kan bruke til å bla fra det ene kapitlet til det neste. Eller bakover.

smart. Det savner jeg på min.

Endret av Xanadus
AnonymBruker
Skrevet

Har Kindle Paperwhite 2generasjon, elsker den! Den har forøvrig ingen knapper, så det ble diskutert tidligere.

Anonymous poster hash: 0f88c...284

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk <3

Hvorfor har fontstørrelsen noe å si på batteritid?

Det lurer jeg også på, for e-blekk oppdaterer ikke sidene. Det er jo det som er så genialt. En oppdatering per side. Og ratioen hvit bakgrunn/svart bokstav blir jo den samme for hver enkelt bokstav enten man har stor eller liten fontstørrelse. Det virker ikke logisk at fontstørrelsen skulle påvirke batteritida.

Er godt mulig jeg tar feil, men har i hvert fall lest at den bruker strøm når man bytter side, og dermed holder batteriet lengre hvis man har liten fontstørrelse :vetikke:

Anonymous poster hash: e4a8d...0a7

• Liker 1
Skrevet

Er godt mulig jeg tar feil, men har i hvert fall lest at den bruker strøm når man bytter side, og dermed holder batteriet lengre hvis man har liten fontstørrelse :vetikke:

Anonymous poster hash: e4a8d...0a7

Ah, fordi det er mer tekst på hver side da, så man ikke blar like ofte. Da er jeg med.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...