Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ting begynner å komme seg.

Kindle har også muligheten til å lese pdf og mobi formatet. Sistnevnte format er det du får når du kjøper ei norsk ebok og "sender til kindle".

Å, det var jo kjekt. I starten så tilta jeg fullstendig og skulle ha alt mellom himmel og jord på min Kindle.Og det er flere boksamlinger som Prosjekt Gutenberg som har bøker i Kindle-format. Og det er gratis. Der kan man få både Lovecraft, Twain og alt innimellom, for ikkeno. Men det var altså en forutsetning at det var i samme format.

Kjekt at det blir litt mer smidig nå, da, selv om man må laste det inn via omveier.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har forrige versjon av dette:

http://www.bookeen.com/en/cybook-odyssey-frontlight2

Jeg har også hatt Kindle, og noe fra Sony. Og en Kobo mini. Jeg har lest bøker utelukkende på lesebrett i syv år nå. Jeg er ikke fanboy på noen merker, for meg handler det om brukervennlighet og leseopplevelse. Akkurat nå vinner Bookeen fordi de har fysiske knapper for å bla om. (Edit: forutsetningen var frontbelyst skjerm, og da var det Bookeen som for et par år siden var de eneste som hadde fysiske knapper i tillegg.)

Når det gjelder bøker så har jeg fast rutine på at DRM fjernes og boka konverteres til korrekt format for lesebrettet jeg bruker. Dermed er det helt likegyldig hvor jeg faktisk kjøper bøkene mine fra, formatbegrensninger er en illusjon. ;)

Endret av Zzyzx
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har også hatt Kindle, og noe fra Sony. Og en Kobo mini. Jeg har lest bøker utelukkende på lesebrett i syv år nå. Jeg er ikke fanboy på noen merker, for meg handler det om brukervennlighet og leseopplevelse. Akkurat nå vinner Bookeen fordi de har fysiske knapper for å bla om.

Når det gjelder bøker så har jeg fast rutine på at DRM fjernes og boka konverteres til korrekt format for lesebrettet jeg bruker. Dermed er det helt likegyldig hvor jeg faktisk kjøper bøkene mine fra, formatbegrensninger er en illusjon. ;)

Hvordan er skjermen i forhold til Paperwhite?

Den jeg har nå (Nook Simpletouch) har "skjermblaing". Greit nok, men har opplevd at skjermen ble helt uresponsiv. Googlet løsningen, og det var såpass enkelt som å vaske skjermen. :sjenert: Selve skjermen er litt blass, så jeg sikler litt på Paperwhite (for quite some time now).

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også hatt Kindle, og noe fra Sony. Og en Kobo mini. Jeg har lest bøker utelukkende på lesebrett i syv år nå. Jeg er ikke fanboy på noen merker, for meg handler det om brukervennlighet og leseopplevelse. Akkurat nå vinner Bookeen fordi de har fysiske knapper for å bla om.

Kindle har da også knapper for å bla om. Fire stykker, faktisk. Fem, hvis du regner med multifunksjonsknappen som du kan bruke til å bla fra det ene kapitlet til det neste. Eller bakover.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har faktisk ikke hatt en Paperwhite, så det vet jeg ikke. Den jeg har kom vel omtrent samtidig med første generasjon Paperwhite, og jeg tror ikke den er noe dårligere. Jeg kan ikke si noe om andre generasjon frontlight fra Bookeen.

Når det er sagt, pris og tilgjengelighet tilsier at Paperwhite er det mest logiske kjøpet. Bookeen er ikke det enkleste å få tak i nå lenger, dessverre, og de er forholdsvis dyre. Når min en dag dør så antar jeg at det blir Kindle på meg.

Skrevet

Hvordan er skjermen i forhold til Paperwhite?

Den jeg har nå (Nook Simpletouch) har "skjermblaing". Greit nok, men har opplevd at skjermen ble helt uresponsiv. Googlet løsningen, og det var såpass enkelt som å vaske skjermen. :sjenert: Selve skjermen er litt blass, så jeg sikler litt på Paperwhite (for quite some time now).

Kindle har knapper.....

Skrevet

Kindle har da også knapper for å bla om. Fire stykker, faktisk. Fem, hvis du regner med multifunksjonsknappen som du kan bruke til å bla fra det ene kapitlet til det neste. Eller bakover.

Har Paperwhite det, altså? Jeg har igrunnen ikke sett på dem siden første paperwhite kom, og da mener jeg den ikke hadde?

Skrevet

Altså, jeg glemte å ta med hva forutsetningen min var da jeg valgte, jeg skulle ha frontbelyst skjerm. Jeg kan ikke se noen fysiske knapper på Kindle Paperwhite.

Skrevet

Kindle voyage (som er den nyeste) har noen slags knapper til å bla med! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har Kindle Paperwhite og er storfornøgd! Nå leser jeg stort sett bare bøker på engelsk, men min mor som også har Kindle laster over norske ebøker på sin Kindle og hun er også veldig fornøgd. 

Det å kunne sitte ute når det er sol og å endre lyset på skjermen er fantastisk og det at lyset ikke er slik som på de fleste andre nettbrett/lesebrett/smarttelefoner osv. hvor du ikke ser noe fordi lyset ikke er beregnet til å kunne brukes på samme måten. Om jeg sitter under parasoll, med solbriller eller rett i sola har ingenting å si når jeg kan endre lyset etter behov. Og at batteritiden varer utrolig lenge og varer i flere dager er også veldig handy!

Min Kindle er på alle måter min kjæreste eiendel og jeg ville mye heller reddet ut min Kindle en iPhone/Mac fra en brann, så det sier vel sitt... 

• Liker 1
Skrevet

Min Kindle er på alle måter min kjæreste eiendel og jeg ville mye heller reddet ut min Kindle en iPhone/Mac fra en brann, så det sier vel sitt... 

Ja! <3

Skrevet

Jeg er blitt veldig glad i min kidle! Synes den er fantastisk å lese på, såpass at selv de bøkene jeg kjøper fysisk velger jeg ofte å heller lese på kindelen. Dessuten er det kjekt å slippe å dra med 5-6 bøker på ferie. Jeg har "Kindle 5", og savner lys på skjermen, men kan ikke helt forsvare kjøpet av en ny, enda. 

Skrevet

Og der havnet Voyage på ønskelista. Dammit.

Skrevet

Og der havnet Voyage på ønskelista. Dammit.

Sorry  :fnise: 

Skrevet

Har Paperwhite det, altså? Jeg har igrunnen ikke sett på dem siden første paperwhite kom, og da mener jeg den ikke hadde?

Min kindle har det iallfall. Og den forrige kindlen hadde det også.

Skrevet

Min kindle har det iallfall. Og den forrige kindlen hadde det også.

Er det en paperwhite (altså med belysning)?

Skrevet (endret)

Er det en paperwhite (altså med belysning)?

Nei. Jeg prioriterte batteritid og husker ærlig talt ikke hva slags modell det er.

Endret av Mann 42
Skrevet

Hva er batteritiden på en paperwhite? Har de e-blekk?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er batteritiden på en paperwhite? Har de e-blekk?

Batteritiden kommer an på ting som lysstyrke, font-størrelse, om man har WiFi på, om man laster inn nye bøker... Jeg har lest ferdig tre bøker på min siden sist jeg ladet den med medium-lav lysstyrke og medium font-størrelse, lagt inn 10+ nye bøker og hatt WiFi på hele tiden. Batteriet viser over halvfullt.

Ja, de har e-blekk.

Anonymous poster hash: e4a8d...0a7

Skrevet

Batteritiden kommer an på ting som lysstyrke, font-størrelse, om man har WiFi på, om man laster inn nye bøker... Jeg har lest ferdig tre bøker på min siden sist jeg ladet den med medium-lav lysstyrke og medium font-størrelse, lagt inn 10+ nye bøker og hatt WiFi på hele tiden. Batteriet viser over halvfullt.

Ja, de har e-blekk.

Anonymous poster hash: e4a8d...0a7

Takk <3

Hvorfor har fontstørrelsen noe å si på batteritid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...