Gå til innhold

Hvilket studie tror dere er vanskligst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså vanskligst faglig- det studiet flest ville hatt vansker for å gjennomføre rent intelligensmessig.



Anonymous poster hash: ba098...0c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså vanskligst faglig- det studiet flest ville hatt vansker for å gjennomføre rent intelligensmessig.

Anonymous poster hash: ba098...0c1

Enkelt, ingeniør/sivil. Jeg har aldri sett eksamener som er så grove som ingeniør-eksamener. Det sier mye at elever som hadde mellom 5 og 6 i snitt, stryker i spann.

Anonymous poster hash: 842c8...d48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studier med avansert matte/fysikk tenker jeg.



Anonymous poster hash: 1d99b...1d9
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indøk på NTNU. Det krever sitt for å takle ingeniør-og økonomistudiene samtidig.



Anonymous poster hash: bb1d8...7d2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at mye kan være veldig vanskelig om du ikke har interesse for det :)
Si...f.eks. En som er veldig interessert i Botanikk, blir kastet på ei IT linje, uten å ha noe erfaringer, kunnskap eller interresse for det feltet, så kan det være veldig vanskelig for den personen..

:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren matematikk og fysikk

Anonymous poster hash: 47f90...269

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelt, ingeniør/sivil. Jeg har aldri sett eksamener som er så grove som ingeniør-eksamener. Det sier mye at elever som hadde mellom 5 og 6 i snitt, stryker i spann.

Anonymous poster hash: 842c8...d48

Mener du siv.ing på NTNU eller andre ingeniørlinjer på andre høgskoler? Har hørt historier om folk som kommer fra andre høgskoler og universiteter med A i snitt og bytter til NTNU og stryker i alt.

Anonymous poster hash: ba098...0c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indøk på NTNU. Det krever sitt for å takle ingeniør-og økonomistudiene samtidig.

Anonymous poster hash: bb1d8...7d2

Indøk er nok den enkleste linjen av Siv.ing på NTNU- Økonomien er enklere enn de tekniske fagene man har i 4-5 trinn som indøk slipper.

Anonymous poster hash: ba098...0c1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysmat på NTNU (fysikk og matematikk, siving)



Anonymous poster hash: 2562e...209
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått både en del siv.ing og medisin, og medisin er mye verre.

På siv.ing. lå løsningene på de obligatoriske innleveringene på nettet og mange samarbeidet eller kopierte dem.
På eksamen trengte man kun 40% for å stå, og fikk uendelige forsøk på å ta den på nytt. Kjenner en som har tatt eksamen 10 ganger.

Folk begynner ikke å lese før sånn 3 uker før eksamen, og vi på medisin er skikkelig overrasket over hvor chille de er.

På medisin er man ute av studiet om man stryker 4 ganger, og det er 65% for å stå. Vi begynner å lese flere måneder før eksamen.



Anonymous poster hash: 08689...180
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått både en del siv.ing og medisin, og medisin er mye verre.

På siv.ing. lå løsningene på de obligatoriske innleveringene på nettet og mange samarbeidet eller kopierte dem.

På eksamen trengte man kun 40% for å stå, og fikk uendelige forsøk på å ta den på nytt. Kjenner en som har tatt eksamen 10 ganger.

Folk begynner ikke å lese før sånn 3 uker før eksamen, og vi på medisin er skikkelig overrasket over hvor chille de er.

På medisin er man ute av studiet om man stryker 4 ganger, og det er 65% for å stå. Vi begynner å lese flere måneder før eksamen.

Anonymous poster hash: 08689...180

Har du noen strykstatistikk på medisin? Hvor mye leser medisinstudenter i uka? Mitt inntrykk har alltid vært at medisin er vanskelig å komme inn, men lett å bestå.

Anonymous poster hash: 2562e...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen strykstatistikk på medisin? Hvor mye leser medisinstudenter i uka? Mitt inntrykk har alltid vært at medisin er vanskelig å komme inn, men lett å bestå.

Anonymous poster hash: 2562e...209

Neh, grunnen til at mange står er at vi leser som gale hele tiden og ryker ut av studiet om vi stryker. Mange er deprimerte..

Når jeg ser tilbake på siv.ing. var ikke folk like stressa og begynte å lese veldig kort tid før eksamen. Det var jo lov å stryke så mye man ville.

Folk som går medisin klager også over "de som går siv.ing. i kollektivet leser jo ikke til eksamen i det hele tatt"...

Anonymous poster hash: 08689...180

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er absolutt høyere stryk på siv.ing. Men jeg tror at om de hadde forandret reglene slik at siv.ing.ene måtte slutte på studiet om de strøk 4 ganger, hadde de skjerpet seg en god del.

Jeg hadde iallefall tid til å ha et liv da jeg gikk siv.ing., det var mye festing og moro. På medisin er det så stress at jeg angrer kun pga det egentlig.



Anonymous poster hash: 08689...180
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neh, grunnen til at mange står er at vi leser som gale hele tiden og ryker ut av studiet om vi stryker. Mange er deprimerte..

Når jeg ser tilbake på siv.ing. var ikke folk like stressa og begynte å lese veldig kort tid før eksamen. Det var jo lov å stryke så mye man ville.

Folk som går medisin klager også over "de som går siv.ing. i kollektivet leser jo ikke til eksamen i det hele tatt"...

Anonymous poster hash: 08689...180

Jeg har hørt det samme om medisin… At mange på medisin bare ser noen videoer på nettet før eksamen.. Nå går jeg siv.ing, og alle på siv.ing leser mye før eksamen. Mange kommer kl 6-8 og sitter i 12 timer. Alle jeg kjenner leser så mye.

Anonymous poster hash: ba098...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva man har anlegg og interesser for. Det som er vanskelig for én, kan være enkelt for en annen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva man har anlegg og interesser for. Det som er vanskelig for én, kan være enkelt for en annen.

Da skjønte du ikke spørsmålet.

Anonymous poster hash: ba098...0c1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Medisin og psykologi profesjon.

Anonymous poster hash: 32759...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det samme om medisin… At mange på medisin bare ser noen videoer på nettet før eksamen.. Nå går jeg siv.ing, og alle på siv.ing leser mye før eksamen. Mange kommer kl 6-8 og sitter i 12 timer. Alle jeg kjenner leser så mye.

Anonymous poster hash: ba098...0c1

"Bare ser noen videoer på nettet før eksamen?"

Jeg går medisin og har eksamen snart. Kan love deg at det ikke holder å ha konto på youtube for å stå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, grunnen til at mange står er at vi leser som gale hele tiden og ryker ut av studiet om vi stryker. Mange er deprimerte..

Når jeg ser tilbake på siv.ing. var ikke folk like stressa og begynte å lese veldig kort tid før eksamen. Det var jo lov å stryke så mye man ville.

Folk som går medisin klager også over "de som går siv.ing. i kollektivet leser jo ikke til eksamen i det hele tatt"...

Anonymous poster hash: 08689...180

Så har dere en eksamen i året, mens siv.ing har 8. Skulle vi hatt 1 eksamen måtte jeg ha startet med eksamenslesing fra dag 1, ikke 2 måneder før.

Anonymous poster hash: ba098...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisin og psykologi profesjon.

Anonymous poster hash: 32759...e50

Tror ikke psykoologi profesjon er særlig vanskelig. Man må bare lese mye.

Anonymous poster hash: ba098...0c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...