Gå til innhold

Trenger jeg bekymre meg? (Bilde)

Fremhevede innlegg

Gjest morhjertegod
Skrevet

Men om du er bekymret for føflekk kreft, og at det ligger til familien, da burde du jo strengt talt ikke ta solarium. Dette henger jo ikke på greip.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en føflekk i ansiktet, som startet å endre både størrelse og farge, ble større og hoven og, så startet det å vokse masse kraftige hår i den. Ble fjernet, og det var ikke noe galt med den.

Så små som ser fine ut, og ikke endrer seg hadde jeg overhodet ikke vært bekymret for. Jeg har flere føflekker på kroppen, men de er små og endrer seg ikke.

Anonymous poster hash: 0dd44...b2e
Skrevet

Jeg er enig med de som sier at begge ser helt ufarlige ut. Men, føflekkkreft er en potensielt dødelig sykdom, så jeg håper du ikke lar deg berolige så mye at du ikke tar en tur til legen for å sjekke. Ikke utsett det til "det passer" heller, dette bør sjekkes raskest mulig.

Som sagt; jeg skal til legen. Dette var bare for å høre hva andre syns om de. Selvfølgelig sjekker jeg dem hos legen!

Skrevet

Men om du er bekymret for føflekk kreft, og at det ligger til familien, da burde du jo strengt talt ikke ta solarium. Dette henger jo ikke på greip.

Jeg tar jo med måte. Selvom jeg har noen i familien som har hatt det betyr ikke at jeg ikke kan ta sol. Det gjør jeg som jeg vil med. :-)

Skrevet

Bra du går til legen. H*n kan se på de i forhold til de andre du har på kroppen, og så vurdere ut i fra det :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar jo med måte. Selvom jeg har noen i familien som har hatt det betyr ikke at jeg ikke kan ta sol. Det gjør jeg som jeg vil med. :-)

"Det viktigste du kan gjøre for å forebygge føflekkreft er å ha gode solvaner og unngå bruk av solarium”.

Sitat Kreftforeningen.no

Jeg mistet moren min i føflekkreft, har lest et sted at "en gang i solarium øker sjansen for hudkreft med noen %." Jeg har fått klar beskjed om at jeg ikke skal ta solarium, da det er 10-20% arvelig.

Føflekkreft med spredning, er en aggresiv kreftform, min mor døde på under et år.

Så selvfølgelig gjør du hva du ønsker, men skjønner ikke din bekymring som morhjertegod over her, for hadde du vært bekymret så burde du ikke tatt sol.

Anonymous poster hash: 0a0c6...212

Skrevet

Bra du går til legen. H*n kan se på de i forhold til de andre du har på kroppen, og så vurdere ut i fra det :)

Ja, skal til legen å få sjekket dette :-) greit å følge med. :-)

Skrevet

"Det viktigste du kan gjøre for å forebygge føflekkreft er å ha gode solvaner og unngå bruk av solarium.

Sitat Kreftforeningen.no

Jeg mistet moren min i føflekkreft, har lest et sted at "en gang i solarium øker sjansen for hudkreft med noen %." Jeg har fått klar beskjed om at jeg ikke skal ta solarium, da det er 10-20% arvelig.

Føflekkreft med spredning, er en aggresiv kreftform, min mor døde på under et år.

Så selvfølgelig gjør du hva du ønsker, men skjønner ikke din bekymring som morhjertegod over her, for hadde du vært bekymret så burde du ikke tatt sol.

Anonymous poster hash: 0a0c6...212

Vondt å høre at din mor døde.. ❤

Men, som sagt; jeg tar med måte. Jeg har vel også lov til å være bekymret over flekker selvom jeg tar sol. Jeg tar ikke sol for å få føflekk kreft med vilje.

Skrevet

Som sagt; jeg skal til legen. Dette var bare for å høre hva andre syns om de. Selvfølgelig sjekker jeg dem hos legen!

Bra. (Det er dessverre ikke alle som har vett til å dobbeltsjekke med lege etter å ha blitt beroliget på et nettforum.)

Skrevet

Bra. (Det er dessverre ikke alle som har vett til å dobbeltsjekke med lege etter å ha blitt beroliget på et nettforum.)

Nei det er dessverre sant ja. Men jeg skal få sjekket dette ordentlig hos legen. Men er mindre bekymret nå og håper legen ikke finner noe muffens :-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...