AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #21 Skrevet 30. mai 2015 Søker jobb og regner med at det er i boks om maks tre måneder. Mitt spørsmål var om far har mulighet til å få fritak til det går rundt. Men ettersom at ingen svarer på det, forlater jeg tråden. Mor har for såvidt samboer selv og meeeeeget god råd, så barnet lider ingen annen nød enn at vi ikke kan kjøre strekning for å hente barnet på økonomien, frem til jeg får jobb. Å søke NAV tar jo like lang tid som å skaffe jobb med søknader osv. Var et spørsmål om dette er mulig, så beklager til alle mødre for at jeg hadde nerver til å i det hele tatt spørre...Anonymous poster hash: dff06...5c7 Så far skal hverken betale for barnet eller ha samvær (siden han da ikke får råd til å kjøre å hente barnet) mens du søker jobb? Høres helt galematias ut, stakkars barn! Hvorfor planla dere ikke når dere viste at du kom til å stå uten inntekt slik at dere la unna penger til den perioden? Hvorfor svarer du ikke på at du kan søke sosialstønad? Leier eller eier dere? Hvis dere eier så kan dere søke banken om betalingsfri frem til du får deg jobb. Tjener far veldig dårlig? Siden han ikke har råd til å hente ungen engang? Anonymous poster hash: f3083...fa5 4
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 30. mai 2015 #22 Skrevet 30. mai 2015 Min mann og jeg er samboere, og gifter oss til sommeren. Per i dag har ikke jeg jobb, hvor dette rammer oss økonomisk, ettersom at stipend og lån blir borte. Kan en få fritak fra barnebidrag frem til jeg får jobb, hvor han da må forsørge både meg og han? Vi har samme folkeregistrert adresse og sliter økonomisk.... Anonymous poster hash: dff06...5c7 Nei. Barn går foran. Barn er første prioritet. Dere må kutte eller vurdere flytting. Har dere buffer (som alle burde ha) er det på tide å tømme den.
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 30. mai 2015 #23 Skrevet 30. mai 2015 Skjønner at dette er noe andre ser på som at jeg snylter på far, men det er ikke det vi tenker. Vår leilighet har vi kunnet betalt fordi vi deler utgifter ut fra evne. Nå som vi den neste perioden mister 7000, er det et innhugg. Ved å betale bidrag, vil vi måtte flytte ut til en ett-roms for å ha råd til leie. Det vil igjen gå ut over barnet. Har allerede kuttet på det en kan. Han kan ikke beholde leiligheten alene sin inntekt, så enkelt og så vanskelig.Anonymous poster hash: dff06...5c7 Buffer buffer buffer.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #24 Skrevet 30. mai 2015 Hvis mor har god råd, og ikke er avhengig av bidraget for å få ting til å gå rundt, hadde jeg spurt henne først. Spør om dere kan betale mindre frem til du får jobb, også lager dere en avtale på det og hvordan dere skal "ta det igjen". Avogtil skjer ting, og for barnets/storfamiliens beste er det bra å kunne hjelpe hverandre ut når det er krise. Men det er kanskje en utopi på KG og blandt ekser. Anonymous poster hash: a47e6...b1a 7
Rotemor Skrevet 30. mai 2015 #25 Skrevet 30. mai 2015 Min mann og jeg er samboere, og gifter oss til sommeren. Per i dag har ikke jeg jobb, hvor dette rammer oss økonomisk, ettersom at stipend og lån blir borte. Kan en få fritak fra barnebidrag frem til jeg får jobb, hvor han da må forsørge både meg og han? Vi har samme folkeregistrert adresse og sliter økonomisk.... Anonymous poster hash: dff06...5c7 Si meg om jeg har forstått dette riktig: Han skal ikke betale for sitt barn fordi du ikke har inntekt? Riktig? 1
teknosilje Skrevet 30. mai 2015 #26 Skrevet 30. mai 2015 Det er vel mammaen til barnet dere må snakke med først og fremst. Er det ok for henne er det ikke noe problem å ikke betale bidrag noen mnd til dere kommer på fote igjen.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #27 Skrevet 30. mai 2015 Si meg om jeg har forstått dette riktig: Han skal ikke betale for sitt barn fordi du ikke har inntekt? Riktig? Jupp. Og ifølge Ts så kan ikke far ha samvær heller pga far får ikke råd til å kjøre og hente barnet pga Ts ikke får inntekt etter studiene... Stakkars unge. Anonymous poster hash: f3083...fa5 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #28 Skrevet 30. mai 2015 Jupp. Og ifølge Ts så kan ikke far ha samvær heller pga far får ikke råd til å kjøre og hente barnet pga Ts ikke får inntekt etter studiene... Stakkars unge. Vi har noe som heter felles økonomi. Det ER synd på barnet! Vi ønsker at barnet skal ha det bra her, og ønsker å kunne ha barnet (hvor barnet også gjerne har et eget rom). Skulle gjerne brukt min buffer, men det er ikke særlig mer å ta av, fordi jeg har brukt det jeg hadde på fellesskapet av oss tre de årene vi har bodd sammen. Det er generelt dyrt å bo der vi bor, men eneste alternativ til by for å ikke miste mer samvær pga avstand. Vi ønsker at det skal gå rundt, og en av utgiftene nå som jeg ikke kan bidra noe er bidrag eller flytte. Å flytte er en påkjenning på barnet, og kunne gjerne ha betalt tilbake til mor når jeg får jobb. Så til dere som har kommet med forslaget om å spørre mor, takk! Å se ting utenfra er vanskelig når man har vondt i magen og stresser med hvordan ting skal bi fremover. Til dere andre, dropp å svare. Begynner å bli mektig lei av KG, fordommer og "drittslenging"... Anonymous poster hash: dff06...5c7 3
Rotemor Skrevet 30. mai 2015 #29 Skrevet 30. mai 2015 Vi har noe som heter felles økonomi. Det ER synd på barnet! Vi ønsker at barnet skal ha det bra her, og ønsker å kunne ha barnet (hvor barnet også gjerne har et eget rom). Skulle gjerne brukt min buffer, men det er ikke særlig mer å ta av, fordi jeg har brukt det jeg hadde på fellesskapet av oss tre de årene vi har bodd sammen. Det er generelt dyrt å bo der vi bor, men eneste alternativ til by for å ikke miste mer samvær pga avstand. Vi ønsker at det skal gå rundt, og en av utgiftene nå som jeg ikke kan bidra noe er bidrag eller flytte. Å flytte er en påkjenning på barnet, og kunne gjerne ha betalt tilbake til mor når jeg får jobb. Så til dere som har kommet med forslaget om å spørre mor, takk! Å se ting utenfra er vanskelig når man har vondt i magen og stresser med hvordan ting skal bi fremover. Til dere andre, dropp å svare. Begynner å bli mektig lei av KG, fordommer og "drittslenging"... Anonymous poster hash: dff06...5c7 Du får selv ta ansvar for egne innlegg og fattige tankegang når de gjelder barn og forsørgelsesplikten til mannen din... Ikke skyld på kulturen på KG. Skam deg. 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #30 Skrevet 30. mai 2015 Du får selv ta ansvar for egne innlegg og fattige tankegang når de gjelder barn og forsørgelsesplikten til mannen din... Ikke skyld på kulturen på KG. Skam deg. Akk... Anonymous poster hash: dff06...5c7
kvinneguide Skrevet 30. mai 2015 #31 Skrevet 30. mai 2015 Mine foreldre betaler for bryllupet. Ja, gammeldags kanskje, men slik er det.Anonymous poster hash: dff06...5c7 Kan de ikke heller hjelpe deg med penger i denne perioden? Far til barnet deler forsørgeransvar med mor, kan ikke bare trekke seg fra dette når det passer han. Utgiftene ruller og går hver måned, også for mor. Hvorfor skal hun måtte slite disse månedene på grunn av deres økonomiske situasjon? 7
Rotemor Skrevet 30. mai 2015 #32 Skrevet 30. mai 2015 Så.....bryllupet blir heeeelt kostnadsfritt fir dere? Det er ren bullshit og det skjønner man jo. Alle andre utgifter må vente. Prioriteringsrekkeføkgen er noe slikt som husleie, strøm, barn, mat.......det er lenge til bryllup på denne listen. Tviler på at DU ofrer alt du tenkelig kan. 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #33 Skrevet 30. mai 2015 Så.....bryllupet blir heeeelt kostnadsfritt fir dere? Det er ren bullshit og det skjønner man jo. Alle andre utgifter må vente. Prioriteringsrekkeføkgen er noe slikt som husleie, strøm, barn, mat.......det er lenge til bryllup på denne listen. Tviler på at DU ofrer alt du tenkelig kan. Ja, det er kostnadsfritt, tro det eller ei. Familie og venner gir gaver i form av: Oppsett av hår, lån av kjole, betale for blomstene osv. Mor og far holder budsjettet. Jeg har absolutt gjort det jeg kan, og har vært den som har betalt ut fra sparekonto når barnet trenger nye klær, osv. Nå som jeg er uten lån eller jobb, har jeg lite å bidra med, ettersom at sparekontoen ikke inneholder store summen... En periode var han uten jobb, hvor jeg stod for all økonomi, når NAV bestemte seg for å tulle med papirer noen måneder. Jeg ønsker virkelig at vi skal ha det greit, og som tidligere nevnt, lurte jeg på om dette kunne være en løsning som ikke ødelegger alt i denne perioden. Men da, NYTT spørsmål: Hvordan søker man om hjelp fra NAV? Hva har jeg eventuelt krav på, hvor lang tid tar det og vil jeg noen gang få meg jobb om jeg er "naver"? Anonymous poster hash: dff06...5c7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #34 Skrevet 30. mai 2015 Vi har noe som heter felles økonomi. Det ER synd på barnet! Vi ønsker at barnet skal ha det bra her, og ønsker å kunne ha barnet (hvor barnet også gjerne har et eget rom). Skulle gjerne brukt min buffer, men det er ikke særlig mer å ta av, fordi jeg har brukt det jeg hadde på fellesskapet av oss tre de årene vi har bodd sammen. Det er generelt dyrt å bo der vi bor, men eneste alternativ til by for å ikke miste mer samvær pga avstand. Vi ønsker at det skal gå rundt, og en av utgiftene nå som jeg ikke kan bidra noe er bidrag eller flytte. Å flytte er en påkjenning på barnet, og kunne gjerne ha betalt tilbake til mor når jeg får jobb. Så til dere som har kommet med forslaget om å spørre mor, takk! Å se ting utenfra er vanskelig når man har vondt i magen og stresser med hvordan ting skal bi fremover. Til dere andre, dropp å svare. Begynner å bli mektig lei av KG, fordommer og "drittslenging"... Anonymous poster hash: dff06...5c7 Synes du det er riktig at mannen din hverken skal betale bidrag eller barnet på samvær frem til du får jobb da? Jeg har vansker med å tro på at dere ikke har økonomi til at han skal kunne kjøre for å hente barnet til samvær når du samtidig skriver at dere ikke kan flytte pga dere må være i nærheten av barnet. Dere var klar over at du nå er ferdig med studiene. Hvorfor la dere ikke ei plan for tiden fremover? Hvorfor har du ikke startet med å søke jobb? Hvorfor kan du ikke ta en alternativ drittjobb inntil videre? Som å melde deg inn i et vikarbyrå der du f.eks er vaskehjelp? Og, hvorfor i huleste har dere ikke oppigjennom årene spart opp en buffer til trangere tider? Du kan ikke sukke og klage over KG-kjerringer og at barnets mor tjener meeeeeeget (som du skrev) godt og legge alt ansvar over på andre. Makes no sense! Og du får null sympati fra meg. Anonymous poster hash: f3083...fa5 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #35 Skrevet 30. mai 2015 Ikke bry deg om alle kjerringene som svarer ts. Livet er ikke alltid forutsigbart. Hva vet vi om livet til ts, bortsett fra det hun skriver her? Nada! Med en gang en stemor lager en tråd blir det alltid vridd til at hun hater både mor og barn. Det må være lov å spørre om utsettelse av bidrag uten å bli satt i gapestokken. Når det gjelder bryllup er jeg enig i at det blir feil å arrangere det når dere har så lite penger. Selv om det er gratis for dere. Spør heller foreldrene dine om et lån. Eller foreldrene hans? Besteforeldre? Bryllup kan dere utsette til dere får bedre råd. Søk om dagpenger fra nav. Eller spør mor om å slippe/utsette betaling av bidrag ett par måneder. Har dere et godt forhold til henne? Hvis ikke er nok sjansen stor for at dere får et nei.Anonymous poster hash: a4815...34e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #36 Skrevet 31. mai 2015 Ja er det rart man ikke tør å skrive innlegg på kg. Anonymous poster hash: 9d810...cbe 1
kvinneguide Skrevet 31. mai 2015 #37 Skrevet 31. mai 2015 Ikke bry deg om alle kjerringene som svarer ts. Livet er ikke alltid forutsigbart. Hva vet vi om livet til ts, bortsett fra det hun skriver her? Nada! Med en gang en stemor lager en tråd blir det alltid vridd til at hun hater både mor og barn. Det må være lov å spørre om utsettelse av bidrag uten å bli satt i gapestokken. Når det gjelder bryllup er jeg enig i at det blir feil å arrangere det når dere har så lite penger. Selv om det er gratis for dere. Spør heller foreldrene dine om et lån. Eller foreldrene hans? Besteforeldre? Bryllup kan dere utsette til dere får bedre råd. Søk om dagpenger fra nav. Eller spør mor om å slippe/utsette betaling av bidrag ett par måneder. Har dere et godt forhold til henne? Hvis ikke er nok sjansen stor for at dere får et nei.Anonymous poster hash: a4815...34e Det er du som bruker ordet _Utsettelse_, ts skriver at hun ønsker _fritak_ 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #38 Skrevet 31. mai 2015 Da får dere vente med å gifte dere for det har dere ikke råd til. Det er ikke snyltingen på far som er det verste her... Det er snyltingen på barnet! Det går nok vesentlig mer utover barnet at far ikke betaler bidrag og tar sin del av forsørgeransvaret enn at dere må utsette bryllupet eller flytte til noe rimeligere.Anonymous poster hash: 008e1...139 Det å betale bidrag til mor hjelper barnet langt mindre enn at de har råd til en bolig der det er rom for et barn. De snylter ikke på barnet - de sikrer at også far har mulighet for å ha samvær. Å bo i en ettromsleilighet vil være uansvarlig. TS: snakk med NAV- de vet nok mer enn alenemødrene her inne som tror eksen har forsørgelsesplikt for dem...Anonymous poster hash: 2bec7...876
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #39 Skrevet 31. mai 2015 Det å betale bidrag til mor hjelper barnet langt mindre enn at de har råd til en bolig der det er rom for et barn. De snylter ikke på barnet - de sikrer at også far har mulighet for å ha samvær. Å bo i en ettromsleilighet vil være uansvarlig. TS: snakk med NAV- de vet nok mer enn alenemødrene her inne som tror eksen har forsørgelsesplikt for dem...Anonymous poster hash: 2bec7...876 Takk. Det er nettopp slik vi og tenker. Tror du NAV kan hjelpe i en slik situasjon? Anonymous poster hash: dff06...5c7
Kontormus Skrevet 31. mai 2015 #40 Skrevet 31. mai 2015 Samboere har IKKE forsørgelsesplikt overfor hverandre selv om NAV antyder noe annet. Det ville i praksis si at de har rett til å se selvangivelse, lønnsslipper og kontoutskrifter. Noe det ikke finnes noen juridisk hjemmel for med mindre det er godkjent av personen det gjelder, (samboer). Foreløpig har du rett til sosialhjelp, men da må du ha husleiekontrakt med samboer/utleier og andre dokumenterte (bolig)utgifter. Dere taper penger på å gifte dere, og hvis tapet skal bæres av barnet er det moralsk forkastelig. Faktisk helt på trynet. Den eneste som har noen rettigheter her er barnet, om det så innebærer at h*n må besøke sin far i en 1-roms. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå