AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #1 Skrevet 30. mai 2015 Min mann og jeg er samboere, og gifter oss til sommeren. Per i dag har ikke jeg jobb, hvor dette rammer oss økonomisk, ettersom at stipend og lån blir borte. Kan en få fritak fra barnebidrag frem til jeg får jobb, hvor han da må forsørge både meg og han? Vi har samme folkeregistrert adresse og sliter økonomisk.... Anonymous poster hash: dff06...5c7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #2 Skrevet 30. mai 2015 Han har ett barn fra før og betaler underholdningsbidrag. Anonymous poster hash: dff06...5c7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #3 Skrevet 30. mai 2015 Tror du kan søke sosialhjelp? Hvis han har veldig lav inntekt kan han slippe å betale bidrag. Anonymous poster hash: 7ea95...110
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #4 Skrevet 30. mai 2015 Barnebidrag beregnes og fordeles etter inntekt. NAV kan hjelpe med det, bl.a. har de en bidragskalulator som kan gi en oversikt. Men jeg ville vært skeptisk til en partner som går fra ansvaret overfor barnet på denne måten. Anonymous poster hash: a59e1...afa 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #5 Skrevet 30. mai 2015 Barnebidrag beregnes og fordeles etter inntekt. NAV kan hjelpe med det, bl.a. har de en bidragskalulator som kan gi en oversikt. Men jeg ville vært skeptisk til en partner som går fra ansvaret overfor barnet på denne måten. Anonymous poster hash: a59e1...afa Det er ikke snakk om å gå fra ansvar, men å kunne beholde leiligheten slik at en har mulighet til å ha barnet, tosk.... Med lav økonomi i samboerskap ønsker jeg å høre om det er mulig å få fritak fra det frem til jeg får jobb. Anonymous poster hash: dff06...5c7 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #6 Skrevet 30. mai 2015 Han får garantert ikke slippe å betale barnebidrag pga han skal forsørge deg! Ærlig talt, trodde du virkelig det? Få deg jobb, eller oppsøk sosialkontoret. Anonymous poster hash: f3083...fa5 13
Klar*a Skrevet 30. mai 2015 #7 Skrevet 30. mai 2015 Forstår jeg det riktig her? Dere mister inntekt fordi dere har tenkt å gifte dere, og det er din manglende inntektsevne som gjør dette, og dere har tenkt å la dette gå ut over fars særkullsbarn? Ha litt selvrespekt og forsørg deg selv kvinne! 19
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #8 Skrevet 30. mai 2015 Dessuten: Utsett bryllupet til du har fått deg inntekt så har dere råd til å sitte med leiligheten. Anonymous poster hash: f3083...fa5 10
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #9 Skrevet 30. mai 2015 Det er ikke snakk om å gå fra ansvar, men å kunne beholde leiligheten slik at en har mulighet til å ha barnet, tosk.... Med lav økonomi i samboerskap ønsker jeg å høre om det er mulig å få fritak fra det frem til jeg får jobb. Anonymous poster hash: dff06...5c7 Samboeren din har ikke forsørgeransvar ovenfor deg, det har han derimot ovenfor sitt barn! Barnebidraget blir regnet ut etter en relativt rettferdig formel og har dere ikke råd til å bli boende så får dere enten flytte til noe rimeligere eller søke om bostøtte, sosialhjelp mm. Barnet vil få greie på at far ikke ønsker å betale bidrag og søker om å få slippe dette og det er ikke særlig positivt på sikt. De fleste barn vil reagere på at far (evt mot) ikke ville betale bidrag. Og å kalle folk for tosk sier forøvrig en del om deg som person så jeg er ikke overrasket over at dere vil prøve å vri dere unna barnebidraget.Anonymous poster hash: 008e1...139 11
Gjest O.G. Skrevet 30. mai 2015 #10 Skrevet 30. mai 2015 Barnebidrag beregnes og fordeles etter inntekt. NAV kan hjelpe med det, bl.a. har de en bidragskalulator som kan gi en oversikt. Men jeg ville vært skeptisk til en partner som går fra ansvaret overfor barnet på denne måten. Anonymous poster hash: a59e1...afa Enig.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #11 Skrevet 30. mai 2015 Min mann og jeg er samboere, og gifter oss til sommeren. Per i dag har ikke jeg jobb, hvor dette rammer oss økonomisk, ettersom at stipend og lån blir borte. Kan en få fritak fra barnebidrag frem til jeg får jobb, hvor han da må forsørge både meg og han? Vi har samme folkeregistrert adresse og sliter økonomisk....Anonymous poster hash: dff06...5c7 Så du mener du har rett til å ta penger fra barnet hans? Anonymous poster hash: ecb6b...a8d 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #12 Skrevet 30. mai 2015 Skjønner at dette er noe andre ser på som at jeg snylter på far, men det er ikke det vi tenker. Vår leilighet har vi kunnet betalt fordi vi deler utgifter ut fra evne. Nå som vi den neste perioden mister 7000, er det et innhugg. Ved å betale bidrag, vil vi måtte flytte ut til en ett-roms for å ha råd til leie. Det vil igjen gå ut over barnet. Har allerede kuttet på det en kan. Han kan ikke beholde leiligheten alene sin inntekt, så enkelt og så vanskelig.Anonymous poster hash: dff06...5c7 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #13 Skrevet 30. mai 2015 Min mann og jeg er samboere, og gifter oss til sommeren. Per i dag har ikke jeg jobb, hvor dette rammer oss økonomisk, ettersom at stipend og lån blir borte. Kan en få fritak fra barnebidrag frem til jeg får jobb, hvor han da må forsørge både meg og han? Vi har samme folkeregistrert adresse og sliter økonomisk....Anonymous poster hash: dff06...5c7 Synes du får veldig mye pes her. Jeg kan forstå at det kan virke provoserende at dere vil slippe helt å betale barnebidrag. Samtidig er det ikke helt riktig at han ikke har forsørgeransvar for deg. På papiret heter det seg at så lenge dere kun er samboere så har ikke partene forsørgeransvar ovenfor den andre. Men det fungerer ikke helt slik i virkeligheten. Og mange har fått erfare at Nav ber om samboers inntekt når du søker om støtte. Og gifter dere, har han jo eg forsørgeransvar ovenfor deg. Jeg synes dere skal snakke med NAV, kanskje kan han betale minste bidrag en stund til du får deg en jobb. Anonymous poster hash: 9d810...cbe 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #14 Skrevet 30. mai 2015 Skjønner at dette er noe andre ser på som at jeg snylter på far, men det er ikke det vi tenker. Vår leilighet har vi kunnet betalt fordi vi deler utgifter ut fra evne. Nå som vi den neste perioden mister 7000, er det et innhugg. Ved å betale bidrag, vil vi måtte flytte ut til en ett-roms for å ha råd til leie. Det vil igjen gå ut over barnet. Har allerede kuttet på det en kan. Han kan ikke beholde leiligheten alene sin inntekt, så enkelt og så vanskelig.Anonymous poster hash: dff06...5c7 Da får dere vente med å gifte dere for det har dere ikke råd til. Det er ikke snyltingen på far som er det verste her... Det er snyltingen på barnet! Det går nok vesentlig mer utover barnet at far ikke betaler bidrag og tar sin del av forsørgeransvaret enn at dere må utsette bryllupet eller flytte til noe rimeligere.Anonymous poster hash: 008e1...139 11
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #15 Skrevet 30. mai 2015 utsett bryllupet til dere har råd til å gifte dere søk sosialhjelp , dagpenger hva du kan søke på av støtte fra nav, søk om bostøtte i kommunen, vet at mange nav kontor ber om samboers inntekts dokumentaskon men det har de egentlig ikke lov til se om dere kan finne en rimeligere leilighet ikke nødvendigvis ned i antall soverom men rimligere Anonymous poster hash: a2cb8...883 1
Klar*a Skrevet 30. mai 2015 #16 Skrevet 30. mai 2015 Skjønner at dette er noe andre ser på som at jeg snylter på far, men det er ikke det vi tenker. Vår leilighet har vi kunnet betalt fordi vi deler utgifter ut fra evne. Nå som vi den neste perioden mister 7000, er det et innhugg. Ved å betale bidrag, vil vi måtte flytte ut til en ett-roms for å ha råd til leie. Det vil igjen gå ut over barnet. Har allerede kuttet på det en kan. Han kan ikke beholde leiligheten alene sin inntekt, så enkelt og så vanskelig.Anonymous poster hash: dff06...5c7 Nei, dette er ikke vanskelig, det er veldig veldig enkelt. Hvis du mister 7000 kr ved å gifte deg og dermed ikke er i stand til å dekke din del av utgiftene snylter du på både barnet og faren. Det er svært få som må gifte seg, og sjansen er stor for at dette er ren skjær egoisme fra din og fars side. Stemødre har allerede et alt for dårlig rykte, og det er på grunn av slike som deg. 11
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #17 Skrevet 30. mai 2015 Nei, dette er ikke vanskelig, det er veldig veldig enkelt. Hvis du mister 7000 kr ved å gifte deg og dermed ikke er i stand til å dekke din del av utgiftene snylter du på både barnet og faren. Det er svært få som må gifte seg, og sjansen er stor for at dette er ren skjær egoisme fra din og fars side. Stemødre har allerede et alt for dårlig rykte, og det er på grunn av slike som deg. Nå må du gi deg da. Hun mister jo ikke stipend og lån fordi hun gifter seg. Hun er sannsynligvis akkurat ferdig med utdannelsen sin og har ikke fått jobb ennå. Og stemødre får vel ikke dårlig rykte fordi de gifter seg med far og ikke er i jobb. Stemødre får dårlig rykte fordi det er noen få av dem som ikke er gode stemødre mot barna. Anonymous poster hash: 9d810...cbe 1
ViljaH Skrevet 30. mai 2015 #18 Skrevet 30. mai 2015 Far har forsørgerplikt overfor barnet og det må komme først. Ikke prøv å vri dere unna. Hvis dere vil unngå å flytte, så må du skaffe deg inntekt. Der er nøkkelen. 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #19 Skrevet 30. mai 2015 Da får dere vente med å gifte dere for det har dere ikke råd til. Det er ikke snyltingen på far som er det verste her... Det er snyltingen på barnet! Det går nok vesentlig mer utover barnet at far ikke betaler bidrag og tar sin del av forsørgeransvaret enn at dere må utsette bryllupet eller flytte til noe rimeligere.Anonymous poster hash: 008e1...139 Mine foreldre betaler for bryllupet. Ja, gammeldags kanskje, men slik er det. Anonymous poster hash: dff06...5c7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #20 Skrevet 30. mai 2015 Far har forsørgerplikt overfor barnet og det må komme først. Ikke prøv å vri dere unna. Hvis dere vil unngå å flytte, så må du skaffe deg inntekt. Der er nøkkelen. Søker jobb og regner med at det er i boks om maks tre måneder. Mitt spørsmål var om far har mulighet til å få fritak til det går rundt. Men ettersom at ingen svarer på det, forlater jeg tråden. Mor har for såvidt samboer selv og meeeeeget god råd, så barnet lider ingen annen nød enn at vi ikke kan kjøre strekning for å hente barnet på økonomien, frem til jeg får jobb. Å søke NAV tar jo like lang tid som å skaffe jobb med søknader osv. Var et spørsmål om dette er mulig, så beklager til alle mødre for at jeg hadde nerver til å i det hele tatt spørre... Anonymous poster hash: dff06...5c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå