Gjest Tingeling ikke innlogget Skrevet 31. august 2004 #1 Del Skrevet 31. august 2004 Vi overtar en ett år gammel ocicat, på fredag siden hun ikke trives sammen med kattene der hun er nå. Hun er helt nydelig! http://www.pbase.com/smallville/smallvilles_corazon Men veldig forsiktig og redd. Har dere noen tips til hvordan vi kan få henne til å trives og finne seg til rette hjemme hos oss? Vi har ingen barn, så det blir helt rolig hjemme, og jeg tenkte bare sette reiseburet et sted hvor hun hadde oversikt og la henne komme ut når hun føler for det. Høres det bra ut? og har dere andre tips, blant annet for å få henne til å finne doen etc Gleder meg!!! :-) Tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. august 2004 #2 Del Skrevet 31. august 2004 Gratulerer Det som er lurt er å sette opp kattedo og matskåler før dere tar henne ut av buret. Når dere tar henne ut så vis henne kattedoen først! Så matskålen. Etter det er det greiest å la katten orientere seg selv. Min lå under sofaen i 3 dager! før han våget seg frem for å hilse. Det jeg gjorde var rett og slett å la han være der, snuse på føtter og leke med tråd. ... bare vær obs på uobserverte kattepoter med klør som plutselig finner tærne dine svært interessante.. Ellers bør dere være forsiktige med brå bevegelser etc til dere blir bedre kjent. Over tid bør dere ikke oppforde henne til å bli redd ting ved å stadig beskytte/trøste etc om hun blir redd "vanlig" uro. Nye og ukjente ting er jo noe annet. Det kan ofte være bedre å distrahere katten med lek fremfor trøst/kos. Vel, det var mine tips. Fungerer bra på katten min, som for øvrige er utrolig trygg og nysgjerrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tingeling ikke innlogget Skrevet 1. september 2004 #3 Del Skrevet 1. september 2004 Takk for bra svar! Bare et lite praktisk spørsmål: hvordan viser man en katt som ligger under senge/oppå skapet hvor doen er? Tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vivekke Skrevet 1. september 2004 #4 Del Skrevet 1. september 2004 Gled deg det kommer til å bli så bra! Ser at du allerede har fått noen gode råd, jeg vil bare legge til at jeg tror dette kommer til å gå helt greit!. Noen katter trives rett og slett ikke med å bo sammen med andre katter. Tror katten din kommer til å bli kjempefornøyd når hun skjønner at hun kan "regjere" alene i sitt nye hjem. Og når dere ikke har barn, blir det jo som du sier rolige omgivelser og hun kommer nok til å få mye oppmerksomhet fra dere. Jeg har også en nydelig omplasseringskatt. Jeg var i utganspunktet kjempe skeptisk til å ta akkurat henne siden hun virket veldig nervøs og lite tillitsfull, men heldigvis tok jeg sjansen! Har nå verdens beste katt (i mine øyne ), som er trygg og selvsikker. Hun er fremdeles skeptisk til fremmede, men det er kanskje bare sunt? LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest onyx, i.i. Skrevet 1. september 2004 #5 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg har brukt å "vise" katten min doen ved å la han være inne i buret til alt er klart, så løfte han ut av buret og plassere han oppi sanden. Om han ikke må noe er det greit, men da vet han ihverfall hvor den står. Selfølgelig er det jo viktig å ikke flytte doen de første dagene Sannsynligvis vil nok katten din greie å finne doen ved egen hjelp, men skader ikke å gi katten et "kjent" holdepunkt. Hvis du er redd hun ikke skal kjenne igjen doen kan det være lurt å få litt brukt sand fra oppdretter, da vil katten gjenkjenne lukta og skjønne hva den kasse skal brukes til. Lykkte til! Du skal se det går kjempefint, og ikke fortvil om det tar ukevis før katten blir trygg. Det er helt normalt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå