AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #1 Del Skrevet 29. mai 2015 Heisann Skal søke på en ny jobb. Har alle attester i orden, unntatt den ene. Eks jobb A, har jeg mistet attest på.etter jobb A, har jeg hTt jobb B i 4år, men denne har jeg attester på. Og alle andre jobber før jobb A. Dette er ca 5år siden nå..arb.giveren er ikke lenger på jobb, da den økonomiske enheten ble avviklet noen mnd etter at jeg sluttet der. Den jobben jeg nå søker på, krever relevant srb.erfaring slik som jobbtype A, hva gjør jeg når jeg kommer på intervju uten attest?Anonymous poster hash: 48972...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #2 Del Skrevet 29. mai 2015 Hvis du har tid, skaff ny attest før intervjuet. Hvis ikke, si det som det er og be om å få ettersende den når du får den. Anonymous poster hash: ca6dc...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #3 Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg hadde ingen attester sist jeg søkte jobb, de spurte ikke om det i det hele tatt. Bare ringte til sjefene jeg har hatt, de var jo også referanser. Anonymous poster hash: c5d16...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #4 Del Skrevet 29. mai 2015 Uffda..hadde jo ikke snakket med sjef A på flere år..og plutselig skal han få en tlf ang meg..?Anonymous poster hash: 48972...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #5 Del Skrevet 29. mai 2015 Hvis du har tid, skaff ny attest før intervjuet. Hvis ikke, si det som det er og be om å få ettersende den når du får den. Anonymous poster hash: ca6dc...ce5 Ingen kan kreve ny attest fordi de har rotet bort den de alt har fått. Men arbeidsgiver kan selvsagt vise og gi av sin godhet. Å ikke ha en attest fordi den er mistet, ville fått meg til å tenke at dette mennesket en rotekopp, og uaktuell som arbeidstaker her. (Unntaket ville være om arbeidstaker kunne vise til at det hadde brent el.)Anonymous poster hash: d7cc2...c2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. mai 2015 #6 Del Skrevet 29. mai 2015 Krever nye jobben attester, da? Ingen av jobbene jeg har søkt på har bedt om attester, referanser er mye viktigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. mai 2015 #7 Del Skrevet 29. mai 2015 Ingen kan kreve ny attest fordi de har rotet bort den de alt har fått. Men arbeidsgiver kan selvsagt vise og gi av sin godhet. Å ikke ha en attest fordi den er mistet, ville fått meg til å tenke at dette mennesket en rotekopp, og uaktuell som arbeidstaker her. (Unntaket ville være om arbeidstaker kunne vise til at det hadde brent el.)Anonymous poster hash: d7cc2...c2c Jøss, skal si du er streng. Ting kan forsvinne under flytting, eller noen i huset kan ha tatt feil mappe med seg på jobbreise, og vips er attesten borte. Om du dømmer et menneskes personlighet på grunnlag av en så liten bagatell er nok du enda mer uaktuell som arbeidsgiver. Ser for meg slike holdninger fra en leder... *Grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå