Gå til innhold

Første jobbsøknad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal nå skrive min første jobbsøknad! Jeg har lest mye på nett men er litt usikker

Jeg er nyutdannet barne og ungdomsarbeider og skal søke på min drømmejobb! Det er på en skole hvor jeg var lærling og trivdes kjempegodt.

Jeg håper noen kan hjelpe meg og komme med tips

Takk :)

Anonymous poster hash: b927a...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LilleTusenfryd

Hva spesifikt lurer du på som du ikke fant på nettet? :)

Skriv hvordan du er som person, har du noen ambisjoner? Hva føler du at DU kan bidra med på arbeidsplassen du søker om jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo en fot innafor siden du var der i praksis. Skriv kort hvorfor du søker på den skolen, hvor du kan trekke fram praksisen din og motivasjonen din for å søke.

Start søknaden med en kort presentasjon av hvorfor du søker. Fortsett med hva du kan tilby, som er dine kvalifikasjoner. Fortell videre hvordan du er som person.

Lag en oversiktlig og god CV.

Anonymous poster hash: f22d9...d89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger egentlig bare litt hjelp med å formulere setningene mine. Hvordan starte søknaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger egentlig bare litt hjelp med å formulere setningene mine. Hvordan starte søknaden?

Det er avhengig av om du skriver en åpen søknad eller om du har sett en annonse.

Og til den delen bør du ha funnet flere eksempler om du har sett på internett.

eks: Jeg viser til annonse (EV. MED ANNOnsenr) utlyst DATO på HJEMMESIDE, og søker herved med stor interesse på stillingen som STILLING ved ARBEIDSPLASS.

Så kan du for eks skrive at du er nyutdannet i .... og leter etter en (stabil, lærerikt eller annet adjektiv tilpasset virksomheten og stillingen) innen det felte.

Si noe om hva som virker spesielt motiverende/inspirerende på deg ved den type stillingen.

Så kan du beskrive noen spesielle oppgaver du har hatt hos dem, og det spesielle inntrykket du har fått av arbeidsplassen som gjør at du helst vil jobbe hos dem.

Etterpå kan du nevne noen av de personlige egenskapene du har som du synes vil passe akkurat denne stillingen. Disse er ikke nødvendigvis de som er nevnt i annonsen, så ta deg tid til å tenke (eller søke på google) på de viktigste egenkskapene, og nevn to eller tre av dem som du har, hva DU kan bidra med

TIl slutt kan du nevne om du er ledig omgående eller fra DATO, skrive at du ser frem (ikke håper, venter eller andre verb som gir inntrykk på passivitet) til å høre fra dem og presentere deg nærmere ved et intervju.

"Skulle det være spørsmål knyttet til søknaden, kan jeg kontaktes på telefon eller epost."

Med vennlig hilsen eller Vennlig hilsen

Navn og signatur

Endret av Rysiseal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er noen nyttige linker:

Eksempler på CV og søknad - Jobbsøkertips - Om jobbsøk - NAV

JOBBSØKNAD - Slik skriver du en CV som gjør inntrykk

http://www.studenttorget.no/index.php?show=4537&expand=4631,4537&artikkelid=5924

Søknaden din skal ikke være lengre enn en side, være så kort og konsis som mulig og se oversiktlig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...