Gå til innhold

Politiet i Norge

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

og hva slags erfaringer har du med politiet i Norge ?   De aller fleste som snakker positivt om politiet, har aldri møtt dem personlig.  Anonymous poster hash: eb8f2...2ec

Dette er bare en påstand.

Anonymous poster hash: 3fa8a...96c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow, her var det mange synsinger og fordommer. Folk som sitter hjemme foran datamaskinen og mener ditt og datt uten å sitte i systemet og skjønne hvordan ting egentlig foregår :P

Jeg synes at det norske politiet er veldig, veldig flinke. Klart, nå kjenner jeg kun politiet her jeg bor og ikke alle i hele Norge, men har ingen klager. De er hyggelige, humoristiske, flinke til å løse konflikter og er generelt godt likt. Naturligvis ikke av de som stadig "kommer" i trøbbel, da  :rolleyes:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at det norske politiet er veldig, veldig flinke. Klart, nå kjenner jeg kun politiet her jeg bor og ikke alle i hele Norge, men har ingen klager. De er hyggelige, humoristiske, flinke til å løse konflikter og er generelt godt likt. Naturligvis ikke av de som stadig "kommer" i trøbbel, da  :rolleyes:

Politi skal ikke være hyggelige, men de skal være strenge og gjerne opptre truende. Kontakt med politi skal uansett ikke være en erfaring som oppleves positiv.

Anonymous poster hash: ec5d6...a1a

Skrevet

I forhold til mange andre steder i verden, hvor politiet er de verste kjeltringene av dem alle, er politiet i Norge helt fantastiske. Men det betyr ikke at alt er rosenrødt. Denne var interessant å lese. Det virker som en yrkesgruppe med mange ildsjeler, som dessverre ikke får utnyttet potensialet sitt. Og det er nok en del stygge holdninger ute og går også, som den anonyme politimannen skriver. Den eneste kontakten jeg har hatt med politiet er å bli stoppet fordi jeg pratet med en afrikaner. Jeg vil ikke dra alle politimenn over én kam, men må si det var en provoserende opplevelse som sikkert ikke er unik.

• Liker 1
Skrevet

Politi skal ikke være hyggelige, men de skal være strenge og gjerne opptre truende. Kontakt med politi skal uansett ikke være en erfaring som oppleves positiv.

Hva? De skal opptre truende og det skal ikke være en positiv erfaring?

Jobben til et politi er å løse konflikter! Ikke å gjøre dem verre.

AnonymBruker
Skrevet

Hva? De skal opptre truende og det skal ikke være en positiv erfaring?

Jobben til et politi er å løse konflikter! Ikke å gjøre dem verre.

De skal opptre slik at de vekker respekt og frykt. De bør derfor være strenge og i noen grad truende.

Skrevet

De skal opptre slik at de vekker respekt og frykt. De bør derfor være strenge og i noen grad truende.

Ok, vet ikke om du troller? Vet ikke helt om jeg skal fortsette å motargumentere eller jatte med :P

Uansett, politiet skal aldri, aldri, aldri skape frykt. Det er sikkert første punkt de lærer på politihøgskolen. Ja, de skal ha respekt, men det mister de ved å være truende og skape frykt. Politiet er våre venner!

• Liker 1
Skrevet

Politiet er ikke dumme. De bruker opp alle pengene på små cannabis-beslag for å få oppklaringsprosenten i orden, samtidig som dem lar mafiaen og annen kriminalitet blomstre uhindret. Hvorfor kaste bort tid og krefter på kompliserte og vanskelige  saker som mafia, voldtekter og all annen dritt. Når dem i stedet kan hanke inn ett par titalls ungdommer for litt småplukk og lommerusk.

Joda, det er enklere. Men det er ikke bare slik det fungerer. I vanlig ordenstjeneste gjør man ikke så mye med mafia og organisert kriminalitet (bare noe), men politiet spaner jo, og bygger saker over tid mot kriminelle nettverk.

Politiet har for mye preg av politimester Bastian og kardemomme by. Politiet bør opptre slik at folk flest opplever det som en trussel dersom de kommer i kontakt med lovens lange arm. Politiet bør sørge for å spre respekt og frykt.

Det er tydelig at du ikke har erfaring fra utelivet, eller å arbeide med berusede og tidvis aggressive mennesker. Du er typen som prøver seg som ordensvakt, og som tror du oppnår noe ved å være tøff. Det gjør du ikke. Det er alltid noen som er tøffere. Og det er alltid bedre å snakke noen inn i politibilen enn å måtte dra dem inn med håndjern på. Norsk politi er i verdensklasse på slikt arbeide nettopp fordi de bruker tid på å minimere bruken av makt.

Men om du vil ha flere skadde politifolk, da skal du gjerne få drømme om det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Politi skal ikke være hyggelige, men de skal være strenge og gjerne opptre truende. Kontakt med politi skal uansett ikke være en erfaring som oppleves positiv. Anonymous poster hash: ec5d6...a1a

For noe løgn og forbannet dikt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uansett, politiet skal aldri, aldri, aldri skape frykt. Det er sikkert første punkt de lærer på politihøgskolen. Ja, de skal ha respekt, men det mister de ved å være truende og skape frykt. Politiet er våre venner!

Politiet bør opptre truende for å få folk til å adlyde og for å avdekke kriminelle forhold og oppnå tilståelser om slike forhold. Politiets ultimate mål må alltid være å avsløre og oppklare alle lovbrudd, slik at disse kan pådømmes og straffes. De som ikke har gjort noe straffbart, har intet å frykte fra politiet, men det kan ikke politiet vite før de har fått fram den nødvendige informasjon. Politiet må derfor ta i bruk alle nødvendige metoder, inkludert trussel om våpenbruk og aggressive verbale kommandoer, dog uten å anvende tortur.

AnonymBruker
Skrevet

Politiet bør opptre truende for å få folk til å adlyde og for å avdekke kriminelle forhold og oppnå tilståelser om slike forhold. Politiets ultimate mål må alltid være å avsløre og oppklare alle lovbrudd, slik at disse kan pådømmes og straffes. De som ikke har gjort noe straffbart, har intet å frykte fra politiet, men det kan ikke politiet vite før de har fått fram den nødvendige informasjon. Politiet må derfor ta i bruk alle nødvendige metoder, inkludert trussel om våpenbruk og aggressive verbale kommandoer, dog uten å anvende tortur. Anonymous poster hash: ec5d6...a1a

Du har misforstått både politiets arbeid og funksjon, OG hvilke metoder som fører frem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Politiet bør opptre truende for å få folk til å adlyde og for å avdekke kriminelle forhold og oppnå tilståelser om slike forhold. Politiets ultimate mål må alltid være å avsløre og oppklare alle lovbrudd, slik at disse kan pådømmes og straffes. De som ikke har gjort noe straffbart, har intet å frykte fra politiet, men det kan ikke politiet vite før de har fått fram den nødvendige informasjon. Politiet må derfor ta i bruk alle nødvendige metoder, inkludert trussel om våpenbruk og aggressive verbale kommandoer, dog uten å anvende tortur.

hva er galt med folk i tråden.  hva slags politi er du har lyst på.  dialog hjelper veldig ofte for å få folk til å høre på dem.  har du lyst på et politi som folk er er redde for å møte selom du ikke har gjort noe galt.  du er vel sikkert for masseovervåkning også, med kommentaren har du ikke gjort noe straffbart har du ikke noe å frykte

Anonymous poster hash: e5a5f...8f2

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring.

Daenerys, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Pusepatruljen kaller jeg dem 🐱🚨🚔

Anonymous poster hash: 9c07d...5e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...