AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #21 Skrevet 29. mai 2015 Jeg synes det er kjekke karer. Jeg er glad de støtter utroskap, moral er for tapere! – Skal jeg fortelle dama mi at jeg har vært utro? – Nei, nei, nei dèt må du for all del ikke gjøre, svarer betjenten kontant. Soldaten ser på oss, mens tårene triller ned langs kinne. Betjent følger opp med å si: – Ta det med ro gutt, det her ordner seg. Husk, at det å være utro, er verst første gang!http://politiforum.no/no/nyheter/2015/mai/Det+ble+ikke+så+«heftig+og+rått» Anonymous poster hash: dabdf...1a0 Støtter utroskap? Det er en kjip ting han gjorde og moralsk sett selvsagt ikke riktig når du har dame - men noen politisak er det jo faktisk ikke så jeg forstår godt at politiet ikke kunne ta saken. Anonymous poster hash: ab5d5...abb 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #22 Skrevet 29. mai 2015 Støtter utroskap ja. De ser på han som en amatør som får dårlig samvittighet for å ha vært utro. I tillegg er rådet at det blir bedre jo oftere han er utro. Moral er for tapere, ikke noe for barske politibetjenter Anonymous poster hash: dabdf...1a0
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #24 Skrevet 31. mai 2015 http://krs247.no/nyheter/aktuelt-lokalt/for-noen-hverdagshelter-9447/ Politifolk som sjekket en mann som samlet tomflasker natt til 17.mai, endte opp med å gi ham 1.000 kroner for å hjelpe ham og barna hans til å få en fin 17.mai-feiring. Anonymous poster hash: 430cc...2eb 2
OPIgirl Skrevet 31. mai 2015 #25 Skrevet 31. mai 2015 Jeg synes det er kjekke karer. Jeg er glad de støtter utroskap, moral er for tapere! – Skal jeg fortelle dama mi at jeg har vært utro?– Nei, nei, nei dèt må du for all del ikke gjøre, svarer betjenten kontant. Soldaten ser på oss, mens tårene triller ned langs kinne. Betjent følger opp med å si:– Ta det med ro gutt, det her ordner seg. Husk, at det å være utro, er verst første gang!http://politiforum.no/no/nyheter/2015/mai/Det+ble+ikke+så+«heftig+og+rått» Anonymous poster hash: dabdf...1a0 Nei, folk uten moral er tapere.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #26 Skrevet 31. mai 2015 Politiet er ikke dumme. De bruker opp alle pengene på små cannabis-beslag for å få oppklaringsprosenten i orden, samtidig som dem lar mafiaen og annen kriminalitet blomstre uhindret. Hvorfor kaste bort tid og krefter på kompliserte og vanskelige saker som mafia, voldtekter og all annen dritt. Når dem i stedet kan hanke inn ett par titalls ungdommer for litt småplukk og lommerusk. Anonymous poster hash: eb8f2...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #27 Skrevet 31. mai 2015 Politiet er ikke dumme. De bruker opp alle pengene på små cannabis-beslag for å få oppklaringsprosenten i orden, samtidig som dem lar mafiaen og annen kriminalitet blomstre uhindret. Hvorfor kaste bort tid og krefter på kompliserte og vanskelige saker som mafia, voldtekter og all annen dritt. Når dem i stedet kan hanke inn ett par titalls ungdommer for litt småplukk og lommerusk. Anonymous poster hash: eb8f2...2ec Dette er løgn, og det vet du.Anonymous poster hash: 3fa8a...96c 4
debattanten Skrevet 31. mai 2015 #28 Skrevet 31. mai 2015 (endret) Dette er løgn, og det vet du.Anonymous poster hash: 3fa8a...96c Spørs hvor ille det faktisk er, men at dette forekommer er helt riktig. Politiet, politidirektoratet og justisdepartementet har fått refs flere ganger for nettopp slike forhold som dette. http://www.dagsavisen.no/innenriks/politiet-skal-ikke-l%C3%B8pe-etter-slitne-narkomane-1.278016 Så løgn er det ikke, er nok heller du som ikke er helt informert. Flere saker I 2013 ble det anmeldt om lag 50.000 narkotikaforbrytelser 50.000. Mens 85 prosent av narkotikaforbrytelsene regnes som oppklart, er bare 15 prosent av vinningsforbrytelsene oppklart. Antall anmeldte narkotikaforbrytelser økte i 19 av de 27 politidistriktene i fjor - med totalt 3.500 saker. Romerike politidistrikt, Agder, Rogaland og Telemark politidistrikt står alene for tre fjerdedeler av økningen. Økningen skyldes anmeldelser som avgjøres med bøter etter legemiddelloven. For de groveste forbrytelsene med mer enn seks års strafferamme er det en markert nedgang i anmeldelser. Kilde: Riksadvokaten og Politidirektoratet En annen patetisk sak er jo denne: http://johnchristianelden.blogg.no/1432749618_nr_makten_korrumperer.html Også har vi Skutle saken, hvor politiet aktivt bruker politikk og råttent spill for å mele sin egen kake. Ikke rart politiet mister respekt og omdømme. Endret 31. mai 2015 av debattanten
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #29 Skrevet 31. mai 2015 Spørs hvor ille det faktisk er, men at dette forekommer er helt riktig. Politiet, politidirektoratet og justisdepartementet har fått refs flere ganger for nettopp slike forhold som dette. http://www.dagsavisen.no/innenriks/politiet-skal-ikke-løpe-etter-slitne-narkomane-1.278016 Så løgn er det ikke, er nok heller du som ikke er helt informert. Flere sakerI 2013 ble det anmeldt om lag 50.000 narkotikaforbrytelser 50.000. Mens 85 prosent av narkotikaforbrytelsene regnes som oppklart, er bare 15 prosent av vinningsforbrytelsene oppklart.Antall anmeldte narkotikaforbrytelser økte i 19 av de 27 politidistriktene i fjor - med totalt 3.500 saker. Romerike politidistrikt, Agder, Rogaland og Telemark politidistrikt står alene for tre fjerdedeler av økningen.Økningen skyldes anmeldelser som avgjøres med bøter etter legemiddelloven. For de groveste forbrytelsene med mer enn seks års strafferamme er det en markert nedgang i anmeldelser.Kilde: Riksadvokaten og PolitidirektoratetEn annen patetisk sak er jo denne: http://johnchristianelden.blogg.no/1432749618_nr_makten_korrumperer.html Også har vi Skutle saken, hvor politiet aktivt bruker politikk og råttent spill for å mele sin egen kake. Ikke rart politiet mister respekt og omdømme. Så du mener politiet bare skal lukke øynene for mindre lovbrudd for å prioritere større saker? Slike saker du nevner er lite ressurskrevende, og man kan ikke bare late som ingenting. For å spare ressurser gikk det derimot ut et rundskriv fra riksadvokaten for en stund siden som omhandlet hvordan siktelse og tiltale mot individer med mange slike saker skulle gjennomføres, slik at man slapp unødvendig mange rettsrunder. Hvis jeg finner igjen dokumentet, skal jeg poste det her.Anonymous poster hash: 3fa8a...96c 1
debattanten Skrevet 31. mai 2015 #30 Skrevet 31. mai 2015 Så du mener politiet bare skal lukke øynene for mindre lovbrudd for å prioritere større saker? Slike saker du nevner er lite ressurskrevende, og man kan ikke bare late som ingenting. For å spare ressurser gikk det derimot ut et rundskriv fra riksadvokaten for en stund siden som omhandlet hvordan siktelse og tiltale mot individer med mange slike saker skulle gjennomføres, slik at man slapp unødvendig mange rettsrunder. Hvis jeg finner igjen dokumentet, skal jeg poste det her.Anonymous poster hash: 3fa8a...96c Jeg gidder ikke diskutere med folk som er like håpløse som religiøse mennesker. Her får du presentert harde fakta for påstanden du motstrider og kaller løgn også kommer du med idiotiske stråmenn ut av en annen verden. Slikt er ikke verdt kommentar en gang. Når ikke det er vilje til å innse innlysende og godt etablerte faktum. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #31 Skrevet 31. mai 2015 Jeg gidder ikke diskutere med folk som er like håpløse som religiøse mennesker. Her får du presentert harde fakta for påstanden du motstrider og kaller løgn også kommer du med idiotiske stråmenn ut av en annen verden. Slikt er ikke verdt kommentar en gang. Når ikke det er vilje til å innse innlysende og godt etablerte faktum. Takk det samme - jeg er drittlei av folk som ikke klarer å sette en logisk tankerekke bak observasjonene sine, og i stedet griper hva de kan begjærlig for å demonisere noe som gjerne har en rasjonell og god forklaring.Anonymous poster hash: 3fa8a...96c 2
debattanten Skrevet 31. mai 2015 #32 Skrevet 31. mai 2015 (endret) Takk det samme - jeg er drittlei av folk som ikke klarer å sette en logisk tankerekke bak observasjonene sine, og i stedet griper hva de kan begjærlig for å demonisere noe som gjerne har en rasjonell og god forklaring.Anonymous poster hash: 3fa8a...96c Det er selvsagt ikke noe rasjonelt i fra din kant. Du sprer stråmennsargumenter og fornektelse. Du fikk med deg at de trappet opp kampen for slik småkriminalitet og trappet betydelig ned på mer alvorlig kriminalitet? Nei, du gjorde vel ikke det... Lykke til videre! Heldigvis så har vi en riksadvokat som ikke er like blind som deg. Endret 31. mai 2015 av debattanten 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #33 Skrevet 31. mai 2015 http://www.nrk.no/norge/slik-stanset-politiet-en-narkoare-til-norge-1.12362548 Slik stanset politiet en narkoåre til Norge. Operasjon Rubicon - Norsk politi har klart å slå ut en kjede av mottagere i Norge, og bakmannsapparatet i Litauen. Foreløpig er 27 nordmenn og litauere siktet for alvorlig narkotikakriminalitet. Godt jobbet! Anonymous poster hash: 430cc...2eb 3
pantertante Skrevet 31. mai 2015 #34 Skrevet 31. mai 2015 Vet at noen kan lese og de andre kan skrive. Hvorfor så nedlatende? Sikkert mange som har sett denne før, men dette er mitt bidrag til tråden. Litt humor og godt humør hos politifolk er ikke å forakte;
Gjest Daenerys Skrevet 1. juni 2015 #35 Skrevet 1. juni 2015 Tråden er ryddet for persondebatt. Daenerys, mod.
makkapakka Skrevet 1. juni 2015 #36 Skrevet 1. juni 2015 Selve politiet er vel og bra, organisering av polititjenester i Norge er mer eller mindre en stor VITS
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #37 Skrevet 2. juni 2015 Politiet har for mye preg av politimester Bastian og kardemomme by. Politiet bør opptre slik at folk flest opplever det som en trussel dersom de kommer i kontakt med lovens lange arm. Politiet bør sørge for å spre respekt og frykt. Anonymous poster hash: ec5d6...a1a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #38 Skrevet 2. juni 2015 Jeg har bare positive erfaringer personlig med politiet i Norge. Anonymous poster hash: 50e24...9fe 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #39 Skrevet 6. juni 2015 Jeg synes at de gjør en fantastisk jobb, men at de har alt for lite midler og folk til å få gjort nok. I tillegg så har de kriminelle alt for mange rettigheter, og det er umulig å få noen dømt, så politiet har rett og slett ikke lov til å gjøre jobben sin skikkelig Det er ikke politiet sin feil, men Stortinget. Anonymous poster hash: 0124d...276 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #40 Skrevet 6. juni 2015 Jeg har bare positive erfaringer personlig med politiet i Norge. Anonymous poster hash: 50e24...9fe og hva slags erfaringer har du med politiet i Norge ? De aller fleste som snakker positivt om politiet, har aldri møtt dem personlig. Anonymous poster hash: eb8f2...2ec
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå