Gå til innhold

Festlige Dawkins

debatant

Anbefalte innlegg

Her finner ikke folk seg i å bli minnet om at evolusjon ikke er observert. Så etter å ha lett 95 sider i blinne etter noe blir en boykotta om en prøver å virkelighetsorinetere dem.

Vi får konkludere med at det blir pinlig stille om en tucher realiteten om at evolusjon fremdeles i 2015 ikke er observert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert på vitenskap, men jeg har stor respekt for hans kritikk av religion. Han uttaler seg på en konstruktiv måte uten å forsøke å fornærme folk, slik andre kan finne på å gjøre. Så langt har jeg sett 'the God delusion', men har også sett ham i debatter på Internett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke prøve å motbevise et omstridt et da så er det jo lettere, så får vi se dine fantastiske troverdige forøk på logisk falsifisering. Jeg løper og kjøper popcorn imens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier bibelen?

Hvilken bibel? Alle skriftene den ble satt sammen av, eller den en gjeng uopplyste maktmennesker satte sammen fra disse I Nikea 300 år e.kr ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bibel? Alle skriftene den ble satt sammen av, eller den en gjeng uopplyste maktmennesker satte sammen fra disse I Nikea 300 år e.kr ?

Enkelte ting i Bibelen har, meg bekjent, forskere kommet frem til at er hisorisk korrekt. I hvert fall har jo enkelte mennesker vist seg å eksistere, som Salomon, og egypterne nevner i tillegg et rike 'som flyter av melk og honning'. Men dette er dersom man tar liten hensyn til Bibelen, og mer hva historiske kilder påpeker. Så man skal ta Bibelen lite bokstavelig. Det blir derfor tøvete, når muslimer og kristne opptrer som om Bibelen og Koranen har noe relevans i dagens samfunn. Om noe, Jesu budskap om nestekjærlighet, men det har jo mer med om man ønsker å være god  mot de rundt seg, eller ikke. Empati er viktig, uansett hvilken tro man har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker særdeles uopplyst.

Det er ingen tvil om hvilke bøker/brev som hører hjemme i bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, men nå er det flere evangelier som ikke er en del av bibelen også. 

Anonymkode: 84ee0...4e9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rette ræva som feis! 

Du har jo ikke kommet med noe annet enn vås gjennom hele tråden. 

Anonymkode: c753d...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men nå er det flere evangelier som ikke er en del av bibelen også. 

Anonymkode: 84ee0...4e9

...som heller ikke har noe der å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte ting i Bibelen har, meg bekjent, forskere kommet frem til at er hisorisk korrekt. I hvert fall har jo enkelte mennesker vist seg å eksistere, som Salomon, og egypterne nevner i tillegg et rike 'som flyter av melk og honning'. Men dette er dersom man tar liten hensyn til Bibelen, og mer hva historiske kilder påpeker. Så man skal ta Bibelen lite bokstavelig. Det blir derfor tøvete, når muslimer og kristne opptrer som om Bibelen og Koranen har noe relevans i dagens samfunn. Om noe, Jesu budskap om nestekjærlighet, men det har jo mer med om man ønsker å være god  mot de rundt seg, eller ikke. Empati er viktig, uansett hvilken tro man har. 

der er vi fullstendig enige, hvis alle levde etter Jesus budskap ville verden blitt et godt sted:) bare så synd at så mange av de som sier at de tror på Jesus ikke oppfører seg som han, men mer som Gud. Sliter med å forstå hvordan de to er ett det er en skikkelig jekyl og hyde schizofreni i såfall... Noen av profetene tror jeg absolutt kan ha vært reelle historiske personer, men sliter med Jesus da jeg tror det kan ha vært en person, men de har vevd han inn i så mange myter som alt for mange guder før ham også hadde til at det blir vanskelig å vite hva som kan stemme ( jomfrufødsel, 12 disipler, korsfestelse osv er det så mange guder som har)

men hadde absolutt stemt på Jesus til president, kan bare ikke si det samme om Gud !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er uopplyst, bestrider du at kirkemøtet i nikea fant sted, eller at de valgte hva som skulle med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rette ræva som feis! 

Du har jo ikke kommet med noe annet enn vås gjennom hele tråden. 

du trenger hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der er vi fullstendig enige, hvis alle levde etter Jesus budskap ville verden blitt et godt sted:) bare så synd at så mange av de som sier at de tror på Jesus ikke oppfører seg som han, men mer som Gud. Sliter med å forstå hvordan de to er ett det er en skikkelig jekyl og hyde schizofreni i såfall... Noen av profetene tror jeg absolutt kan ha vært reelle historiske personer, men sliter med Jesus da jeg tror det kan ha vært en person, men de har vevd han inn i så mange myter som alt for mange guder før ham også hadde til at det blir vanskelig å vite hva som kan stemme ( jomfrufødsel, 12 disipler, korsfestelse osv er det så mange guder som har)

men hadde absolutt stemt på Jesus til president, kan bare ikke si det samme om Gud !

Ja, hadde nok jeg og:) men står mye brutalt i GT. Hvis Jesus eksisterte, var han nok ganske vanlig. Anbefaler å se dokumentaren 'Religilous' av Bill Maher, der snakker de bl a om at Jesus likner på andre skikkelser i andre religioner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du trenger hjelp

Hahaha, og det kommer fra han som mener jorda og alt liv på den ble skapt for 6000 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, og det kommer fra han som mener jorda og alt liv på den ble skapt for 6000 år siden. 

det er vanskelig å ha en meningsfyllt diskusjon med deg når du bruker en ab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vanskelig å ha en meningsfyllt diskusjon med deg når du bruker en ab.

Du gjør uansett ikke noe forsøk på meningsfylt diskusjon. Alt du driver med er å snakke om tøys som ingen vettuge kristne heller tror på, og fornekter all vitenskap, fornuft, logikk og observasjonene vi har å baserer våre kunnskaper på.

Anonymkode: 13481...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du gjør uansett ikke noe forsøk på meningsfylt diskusjon. Alt du driver med er å snakke om tøys som ingen vettuge kristne heller tror på, og fornekter all vitenskap, fornuft, logikk og observasjonene vi har å baserer våre kunnskaper på.

Evolusjon er fremdeles ikke observert, om det var det du mente......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er uopplyst, bestrider du at kirkemøtet i nikea fant sted, eller at de valgte hva som skulle med?

Klart det fant sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evolusjon er fremdeles ikke observert, om det var det du mente......

Evolusjon er observert i søkk og kva, både i nåtid i liten skala, og over livets eksistens på jorda gjennom de utallige geologiske funnene vi har å baserer vår viten på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evolusjon er observert i søkk og kva, både i nåtid i liten skala, og over livets eksistens på jorda gjennom de utallige geologiske funnene vi har å baserer vår viten på.

Er det derfor du ikke kan vise til noen troverdige, uomstridte eksempler på denne evolusjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...