Gå til innhold

Festlige Dawkins

debatant

Anbefalte innlegg

Det handler vel ikke om hva JEG (eller andre i denne tråden)  legger i ordet, men hva det faktisk BETYR.

En DEFINISJON av begrepet, ikke en privat tolkning.

EVOLUSJON i biologisk sammenheng betyr endring av arter og dannelse av arter. (Ordet UTVIKLING benyttes av biologer vanligvis i en noe annen betydning, knyttet til individer, ikke til populasjoner).

Hvis du tror at arter er skapt en gang for alle og ikke endres over tid, forkaster du vel hele begrepet. Og det er like spennende å diskutere med deg som å diskutere med en "jorda er flat"-mann.

Saken er at nesten alle legger forskjellige ting i evolusjonsteorien. Ytters sjelden siterer noen "Artenes opprinnelse...." som faktisk er kilden til ideen.

Derfor blir det for dumt når en tror på noe en ikke kan definere.

De færreste argumenterer for wikipedias definisjon, til tross for at mange elsker å bruke den som kilde????

Men å argumentere for evolusjon gjør dere jo likevel??

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst??? Det står jo i teksten du nettopp siterte.....

Anonymous poster hash: 27c31...aa6

Der er det en håndfull linker du aldri har argumentert for....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at nesten alle legger forskjellige ting i evolusjonsteorien. Ytters sjelden siterer noen "Artenes opprinnelse...." som faktisk er kilden til ideen.

De færreste argumenterer for wikipedias definisjon, til tross for at mange elsker å bruke den som kilde????

Jeg definerer herved at du ER et troll, all den tid det er umulig å være så dum.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg definerer herved at du ER et troll, all den tid det er umulig å være så dum.

Han har holdt på sånn der, med de samme "argumentene" i flere år nå. Det kommer aldri noe nytt, og han greier aldri å ta til seg informasjonen han blir servert.

Enten et veldig standhaftig troll, som gidder å holde på i årevis, eller verdens tetteste type.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ditt kvastfinnetroll!

Er det mulig å bli så forstokket?

Anonymous poster hash: dd334...fa0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskere i dag er uenige om når evolusjonen skjedde, hvor det skjedde, hvorfor den skjedde, hvor fort det skjedde og hva som skjedde. Men alle er enige i at det har skjedd????

er det ikke ok å reservere seg mot en teori som nesten ingen er enige i hvordan er, og ikke gir noen prediksjoner??

Sannheten er at evolusjonsteorien ikke engang er en teori, eller hypotese. Men det er en idee.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt kvastfinnetroll!

Er det mulig å bli så forstokket?

lobefinnetroll kan du være selv.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i evolusjon da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forskere i dag er uenige om når evolusjonen skjedde, hvor det skjedde, hvorfor den skjedde, hvor fort det skjedde og hva som skjedde. Men alle er enige i at det har skjedd????

er det ikke ok å reservere seg mot en teori som nesten ingen er enige i hvordan er, og ikke gir noen prediksjoner??

Sannheten er at evolusjonsteorien ikke engang er en teori, eller hypotese. Men det er en idee.

lobefinnetroll kan du være selv.

Verden blir ikke et bedre sted hverken av å lyve eller av ā lage dårlige oversettelser av nomenklaturen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tosk.

Evolusjon er ikke noe som skjedde på et bestemt tidspunkt. Det skjer HELE TIDEN. Og det går generelt så sent at man ikke kan observere det. (Unntaket er arter med svært kort generasjonstid, som eksempelvis bakterier)

Sannheten er at du ikke forstår evolusjon, og derfor innbiller deg at det ikke er en vitenskap. Det er helt ok at du ikke forstår den. Men oppfør deg ordentlig nok til å innse at denne debatten vinner du ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden blir ikke et bedre sted hverken av å lyve eller av ā lage dårlige oversettelser av nomenklaturen..

Heller ikke av å ikke kunne definere hva en mener.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heller ikke av å ikke kunne definere hva en mener.....

Det er DU som nekter å prøve å forstā virkeligheten. Både jeg og de fleste andre har forsøkt å være veldig konkrete med deg. Du prøver ikke engang......

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva legger du i evolusjon da?

Gi deg. Jeg legger akkurat det samme som alle andre i det ordet. På samme måte som man ikke har egne definisjoner av pi, pytagoras og den periodiske tabell, har man heller ikke egne definisjoner av evolusjon.

Slike egne definisjoner finnes innenfor filosofi og religiøse/åndelige spørsmål.

Evolusjon er en godt bevist vitenskap, hvor forskerne er enige på lik linje som andre vitenskaper.

Er det gøy å trolle?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi deg. Jeg legger akkurat det samme som alle andre i det ordet. På samme måte som man ikke har egne definisjoner av pi, pytagoras og den periodiske tabell, har man heller ikke egne definisjoner av evolusjon.

Slike egne definisjoner finnes innenfor filosofi og religiøse/åndelige spørsmål.

Evolusjon er en godt bevist vitenskap, hvor forskerne er enige på lik linje som andre vitenskaper.

Er det gøy å trolle?

Forklarer dette hvorfor professor i biologi, Gould på Harvard sier at det ikke finnes mellomledd, som det myldrer av på paleontologisk museum i Oslo??

Han er forøvrig en større biolog enn noen Norge har fostret.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forklarer dette hvorfor professor i iologi, Gould på Harvard sier at det ikke finnes mellomledd, som det myldrer av på paleontologisk museum i Oslo??

Iologi?

Kan du være litt konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Forklarer dette hvorfor professor i biologi, Gould på Harvard sier at det ikke finnes mellomledd, som det myldrer av på paleontologisk museum i Oslo??

Han er for øvrig en større biolog enn noen Norge har fostret.

Kanskje lurt å vise til en publikasjon eller to?

Hva har norge med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han referer til et veldig gammalt utsagn, som kreasjonister har misstolka. Jeg ga debatant en kilde hvor denne professoren har gått ut og forklart seg på nytt, for å rydde opp i misstolkingen, men han fortsetter jo bare med det samme tullet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg gjort tidligere i en nabotråd.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

det har jeg gjort tidligere i en nabotråd.......

Men det er ikke denne tråden. Gi i så fall en link til hvilken tråd og hvilket innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...