AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #1 Del Skrevet 28. mai 2015 Det dreier seg om et gruppearbeid, hvor det skulle være med en del illustrasjoner. Da tok han (gutt på 12 år) og tegnet oppå noe greier med matpapir, og tok kopi av matpapiret og tusjet over strekene slik at det "ser ut som om" det er tegnet for fri hånd. Det er ikke snakk om forming, altså slik at tegneferdigheter er egentlig ikke relevant. Likevel var det altså noen i klassen som "sladret" på metodikken, og læreren mente så at "dette var jo ikke spesielt bra", som om det var juks! Var vel bare en smart måte å få noe til å se bra ut på? Anonymous poster hash: d0e4d...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #2 Del Skrevet 28. mai 2015 Kommer vel an på viktigheten av illustrasjonene? Var det noe de skulle finne på selv? Var det for pynten sin del? Anonymous poster hash: f6a11...845 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #3 Del Skrevet 28. mai 2015 Herregud, er det så nøye? Så lenge gutten blir utvist fra skolen forstår jeg ikke hvorfor du tar det så tungt Anonymous poster hash: 5b412...147 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 28. mai 2015 #4 Del Skrevet 28. mai 2015 Det høres ut som en smart måte å få noe til å høres bra ut, men han burde ha oppgitt kilden på det. Når det er sagt, så er dette en 12-åring. Ingen bryr seg. I verste fall vil læreren si fra at det ikke var greit og han ikke burde gjøre det igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #5 Del Skrevet 28. mai 2015 Tja. Det avhenger jo veldig av hvilken relevans illustrasjonene hadde, men for å lage en fornuftig lærdom av det for fremtiden synes jeg gutten skal få beskjed om at han kan illustrere/låne/kopiere på denne måten, både når det gjelder bilder og tekst, men da må han oppgi kilde. Metoden er jo lur, men man skal som hovedregel kreditere kilden. Anonymous poster hash: 2f529...5d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #6 Del Skrevet 28. mai 2015 Det dreier seg om et gruppearbeid, hvor det skulle være med en del illustrasjoner. Da tok han (gutt på 12 år) og tegnet oppå noe greier med matpapir, og tok kopi av matpapiret og tusjet over strekene slik at det "ser ut som om" det er tegnet for fri hånd. Det er ikke snakk om forming, altså slik at tegneferdigheter er egentlig ikke relevant. Likevel var det altså noen i klassen som "sladret" på metodikken, og læreren mente så at "dette var jo ikke spesielt bra", som om det var juks! Var vel bare en smart måte å få noe til å se bra ut på? Anonymous poster hash: d0e4d...6b9 Det er en ypperlig anledning til å lære om kilder. Anonymous poster hash: a94e7...3e2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #7 Del Skrevet 28. mai 2015 Det er en ypperlig anledning til å lære om kilder. Anonymous poster hash: a94e7...3e2 Om man har tegnet av noe, altså sett på, men ikke tegnet oppå, utgjør det egentlig noen forskjell? Anonymous poster hash: d0e4d...6b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #8 Del Skrevet 28. mai 2015 Dette her er smart fra guttens side. Ikke alle er kreative og har gode tegneferdigheter. Jeg gjorde dette her faktisk i går da jeg skulle tegne i anatomi. Anonymous poster hash: 70a98...60f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #9 Del Skrevet 28. mai 2015 Om man har tegnet av noe, altså sett på, men ikke tegnet oppå, utgjør det egentlig noen forskjell? Anonymous poster hash: d0e4d...6b9 Det kan jo læreren bruke som diskusjonstema i klassen (hvis det ikke blir ubehagelig for gutten, da må man jo heller ta det på tomannshånd). Så kan man snakke om kildebruk, altså bruke eksempelet for å vise hvordan man burde henvist. Anonymous poster hash: a94e7...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå