Gjest Snuppi Skrevet 29. mai 2015 #41 Del Skrevet 29. mai 2015 Du glemte søvn og mat + Øl og sport Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #42 Del Skrevet 29. mai 2015 1. Sex = Kjempeidé. Hvor og når? Fantastisk bra opplegg. Helst ikke under fotballkamp. 2. Kjærlighet/forelskelse = Både hyggelig og stressende. Mest hyggelig. Fotball. 3. Ekteskap/kjæreste = Naturlige følger av punkt 2. Vekker omtrent samme følelser som punkt 2 også. 4. Innvandring = En hel del trøbbel og mange konflikter. Også en rekke nyttige arbeidsinnvandrere som får svi for andre innvandreres opptreden. Noen av dem liker fotball. 5. Foreldre = Fantastiske folk jeg er utrolig glad i. Oppriktig bekymring for hvordan jeg vil takle det når de forsvinner. Ser fotball med faren min. 6. Venner = Kompiser jeg kan se fotball med uten at vi trenger å prate sammen. 7. Jenter = Pynter seg mye og liker å kjøpe ting, altså verdens aller kjedeligste aktiviteter. Henger ting i ørene, maler seg, bruker stearinlys fremfor lampe og går i upraktiske sko. Men fine vesener som livet hadde vært utrolig kjipt uten. Mindre glad i fotball enn meg. 8. Singel = Normaltilstand, uten at det bekymrer meg så mye. Får sett mer fotball, selv om jeg gjerne heller skulle sjonglert fotball og kjæreste. 9. Utroskap = Møkkafolk drevet av ren egoisme og manglende selvkontroll. Avskyr det. Tenker ikke på fotball av det, blir for irritert. 10. Interesser = 1. Fotball. 2. Annen sport. 3. Resten av verden. 11. Forpliktelser = Ganske uproblematisk. Bør helst ikke komme i konflikt med fotball. Tenker generelt en del på fotball. Anonymous poster hash: 2bde2...ad2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teethgrinding Skrevet 29. mai 2015 #43 Del Skrevet 29. mai 2015 Håper du innser at Norges to store næringer, altså oljeindustrien og våpenindustrien er med på å skape flere flyktninger og dermed med på å gjøre det verre for nordmenn med økt innvandring? Eller mener du fortsatt at Norge ikke har en hånd i hva som foregår i andre land? Dessuten skjønner du ikke at land er nødt til å ha innvandring for å holde økonomien oppe. Vi føder ikke nok barn. Du bruker mange store ord og synser mye, men ser ingen løsninger. Det blir som å opprette en komité som skal utrede hva man skal gjøre videre. Som igjen utnevner et utvalg. Er du utdannet i politikersnakk? Høres ihvertfall slik ut utfra innleggene dine. Og nei, jeg er hverken for eller imot innvandring. Jeg stiller meg nøytral til det.Anonymous poster hash: dbbb1...6f9 Jøss, her var det flere grove feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #44 Del Skrevet 29. mai 2015 Jøss, her var det flere grove feil. Du kan gjerne påpeke hvilke. Og hvorfor. Anonymous poster hash: dbbb1...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teethgrinding Skrevet 29. mai 2015 #45 Del Skrevet 29. mai 2015 Du kan gjerne påpeke hvilke. Og hvorfor. Anonymous poster hash: dbbb1...6f9 Jeg gidder ikke gå i detaljer (fordi det blir en lang diskusjon), men jeg nøyer meg med å si følgende: - Det er ikke riktig at olje- og våpenindustrien i Norge skaper flyktninger. Det er for å si det mildt å tøye strikken svært langt i årsakssammenheng. Den slags type utsagn har et konspiratorisk viff over seg. - Norge er slettes ikke nødt til å ha innvandring for å holde økonomien oppe. Det er en klassisk økologisk feilslutning der man forklarer én ting (vekst) gjennom en annen ting (innvandring). Bare fordi det er vekst mens det er innvandring betyr ikke at det er et solid årsaksforhold. Dette er økonomi, finans, og produksjon, ikke antall hoder. Vær gjerne uenig, men hold innvandringsdiskusjonen til et minimum. Dette er en tråd som handler om menns ulike perspektiver over tema, ikke en lang digresjonstråd om hvorvidt innvandring fører til vekst eller økte kostnader, olje eller våpenind. som globaliseringsfaktor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 29. mai 2015 #46 Del Skrevet 29. mai 2015 1. kult 2. sex 3. sex 4. sex 5. sex 6. sex 7. sex 8. sex 9. sex 10. sex ble vanskelig å ikke tenke på sex når du skrev sex aller først Anonymous poster hash: d2bcc...9be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #47 Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg gidder ikke gå i detaljer (fordi det blir en lang diskusjon), men jeg nøyer meg med å si følgende: - Det er ikke riktig at olje- og våpenindustrien i Norge skaper flyktninger. Det er for å si det mildt å tøye strikken svært langt i årsakssammenheng. Den slags type utsagn har et konspiratorisk viff over seg. - Norge er slettes ikke nødt til å ha innvandring for å holde økonomien oppe. Det er en klassisk økologisk feilslutning der man forklarer én ting (vekst) gjennom en annen ting (innvandring). Bare fordi det er vekst mens det er innvandring betyr ikke at det er et solid årsaksforhold. Dette er økonomi, finans, og produksjon, ikke antall hoder. Vær gjerne uenig, men hold innvandringsdiskusjonen til et minimum. Dette er en tråd som handler om menns ulike perspektiver over tema, ikke en lang digresjonstråd om hvorvidt innvandring fører til vekst eller økte kostnader, olje eller våpenind. som globaliseringsfaktor. For det første prøver du stemple meg som en konspirasjonsteoretiker, bare fordi jeg påpeker at norges deltagelse i kriger, salg av våpen til steder hvor det er krig, og at de selger olje som bidrar til økt CO2 og dermed forverrer miljøet. At dette skaper flyktninger. For det andre glemmer du at økonomien er nødvendig av å ha hoder for å gå rundt. Det er en grunn til at barneproduksjonen er i full rulle etter en krig. Man trenger hoder for ting til å gå rundt, du kan ikke si noe annet på det. Hvor disse hodene kommer fra, enten internt eller eksternt spiller ingen rolle, hodene på på plass. Når antallet hoder som blir produsert i på egen jord blir færre, må man ha andre utenfra. Jeg har ingen interesse av å avspore tråden totalt. Men jeg reagerte på at du tok det som en selvfølge at innvandring er noe negativt, og så var det du som dro igang alle disse påstandene og meningene. Uten egentlig å se det store bildet. Men for all del, vi legger den død nå. For TS og trådens skyld. Anonymous poster hash: dbbb1...6f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teethgrinding Skrevet 29. mai 2015 #48 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) For det første prøver du stemple meg som en konspirasjonsteoretiker, bare fordi jeg påpeker at norges deltagelse i kriger, salg av våpen til steder hvor det er krig, og at de selger olje som bidrar til økt CO2 og dermed forverrer miljøet. At dette skaper flyktninger. For det andre glemmer du at økonomien er nødvendig av å ha hoder for å gå rundt. Det er en grunn til at barneproduksjonen er i full rulle etter en krig. Man trenger hoder for ting til å gå rundt, du kan ikke si noe annet på det. Hvor disse hodene kommer fra, enten internt eller eksternt spiller ingen rolle, hodene på på plass. Når antallet hoder som blir produsert i på egen jord blir færre, må man ha andre utenfra. Jeg har ingen interesse av å avspore tråden totalt. Men jeg reagerte på at du tok det som en selvfølge at innvandring er noe negativt, og så var det du som dro igang alle disse påstandene og meningene. Uten egentlig å se det store bildet. Men for all del, vi legger den død nå. For TS og trådens skyld. Anonymous poster hash: dbbb1...6f9 Jeg vil svare deg på disse postulatene dine (uthevet skrift) rett og slett fordi det er smertefullt nødvendig å løse opp i slike absurde forestillinger: 1) Dette skaper ikke flyktninger. Det er prosesser som i seg selv ikke skaper flyktninger, men som innvirker som en rekke faktorer i migrasjoner. Andre land også er prosentvis i vesentlig større grad ansvarlige for enn oss for disse. Kina og skogbranner er eksempelvis største synder i klimaspørsmålet. Pekefingeren din er rett og slett helt på jordet. 2) Det spiller definitivt en rolle hvor "hodene kommer fra". En innvandrer fra Somalia er så godt som totalt verdiløs i et samfunnsbyggingsperspektiv og representerer kun utgifter for staten. Sånn er det bare, selv om det er brutalt å påpeke. Det er noe helt annet om man diskuterer en ingeniør fra Sverige. De er begge innvandrere, men det er to veldig forskjellige problemstillinger. Den ene er hos oss permanent og uten evne til å bidra, den andre er bare på et kort besøk. Jeg tror de fleste snakker om ikke-vestlig innvandring og asyl når vi diskuterer "innvandring". 4) Innvandring er ikke utelukkende negativt, men ikke langt ifra. Jeg henviser til DN's kostnadsundersøkelse per innvandrer. Legg spesielt merke til SSB-statistikken i Hegnar: "SSB tall knuser myten om lønnsom innvandring". http://www.aftenposten.no/meninger/--Hvorfor-forteller-ikke-mediene-hva-en-ikke-vestlig-innvandrer-koster-7204353.html http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/09/07/181537/hver-somalier-koster-staten-9-millioner-kroner http://www.dagbladet.no/2013/04/15/nyheter/stoltenberg/rodgronn_regjering/innvandring/skatt/26668475/ http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel325140.ece Sorry, men det "store bildet" du snakker om forteller oss at innvandring er et håpløst tapsprosjekt som på sikt vil gi svært negative virkninger på samfunnsnivå. Ghettoer, økte forskjeller, rasisme, etnisk delt samfunn, kulturkollisjoner, kriminalitet, terrorisme, terrorfinansiering, religiøs sekterisme, utestengelse, kvinnefiendlige holdninger, vold mot homofile og kvinner, æresdrap, tøylesløs familiegjenforeninger, safe-havens for skjulte folkemordere, terrorceller, utnytting av velferdssystemet, osv osv osv. Men, det er jo så flott med mangfold da Endret 29. mai 2015 av Arcturus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #49 Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg vil svare deg på disse postulatene dine (uthevet skrift) rett og slett fordi det er smertefullt nødvendig å løse opp i slike absurde forestillinger: 1) Dette skaper ikke flyktninger. Det er prosesser som i seg selv ikke skaper flyktninger, men som innvirker som en rekke faktorer i migrasjoner. Andre land også er prosentvis i vesentlig større grad ansvarlige for enn oss for disse. Kina og skogbranner er eksempelvis største synder i klimaspørsmålet. Pekefingeren din er rett og slett helt på jordet. 2) Det spiller definitivt en rolle hvor "hodene kommer fra". En innvandrer fra Somalia er så godt som totalt verdiløs i et samfunnsbyggingsperspektiv og representerer kun utgifter for staten. Sånn er det bare, selv om det er brutalt å påpeke. Det er noe helt annet om man diskuterer en ingeniør fra Sverige. De er begge innvandrere, men det er to veldig forskjellige problemstillinger. Den ene er hos oss permanent og uten evne til å bidra, den andre er bare på et kort besøk. Jeg tror de fleste snakker om ikke-vestlig innvandring og asyl når vi diskuterer "innvandring". 4) Innvandring er ikke utelukkende negativt, men ikke langt ifra. Jeg henviser til DN's kostnadsundersøkelse per innvandrer. Legg spesielt merke til SSB-statistikken i Hegnar: "SSB tall knuser myten om lønnsom innvandring". http://www.aftenposten.no/meninger/--Hvorfor-forteller-ikke-mediene-hva-en-ikke-vestlig-innvandrer-koster-7204353.html http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/09/07/181537/hver-somalier-koster-staten-9-millioner-kroner http://www.dagbladet.no/2013/04/15/nyheter/stoltenberg/rodgronn_regjering/innvandring/skatt/26668475/ http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel325140.ece Sorry, men det "store bildet" du snakker om forteller oss at innvandring er et håpløst tapsprosjekt som på sikt vil gi svært negative virkninger på samfunnsnivå. Ghettoer, økte forskjeller, rasisme, etnisk delt samfunn, kulturkollisjoner, kriminalitet, terrorisme, terrorfinansiering, religiøs sekterisme, utestengelse, kvinnefiendlige holdninger, vold mot homofile og kvinner, æresdrap, tøylesløs familiegjenforeninger, safe-havens for skjulte folkemordere, terrorceller, utnytting av velferdssystemet, osv osv osv. Men, det er jo så flott med mangfold da Du kan virkelig ikke gi deg du? 1) Så du mener at krig ikke skaper flyktninger. Så du mener at vi må se bort ifra Norges bidrag til klimakrisen fordi det finnes andre som er verre der ute. God logikk. 2) Du misforstod hva jeg mente når jeg skrev "hvor hodene kom fra". Faktum er at man må ha mennesker i dette samfunnet. Er det mangel på mennesker, så må man skaffe de. Om de er fra somalia eller sverige spiller ingen rolle. 3) Disse innvandrerne er ikke lønnsomme når de kommer. Men barna deres som vokser opp med nordmenn, er de fortsatt en større utgift, eller fortsetter de og tar en utdannelse og bygger sitt eget liv? Hvor mye koster en etnisk nordmann som blir født kontra en 2 generasjons innvandrer? I det lange løp vil de jo bli del av samfunnet og være som alle andre. Ja, det koster mer å få de inn først, men når de har blitt del av samfunnet og får barn som tar stadig høyere utdannelse, så kan man se at det ikke er så ille alikevel. Poenget er at innvandring er nødvendig fordi vi ikke har nok folk ilandet for å sikre økonomisk vekst i lengden. Selv om det ikke er lønnsomt når de først kommer, så betyr det ikke at det ikke kan bli lønnsomt i lengden. Så istedet for å sitte her på nett og spå katastrofetilstander, så kan du heller bruke tiden på å putte barn på dama di. Mange av de også. Anonymous poster hash: dbbb1...6f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #50 Del Skrevet 29. mai 2015 Tenker at dette er bullshit. Anonymous poster hash: 443bc...23d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå