Gå til innhold

Den sjeleløse's verden!


Gjest Nosoul

Anbefalte innlegg

Gjest Nosoul

Så var det dette med dagbok, igjen da.
Hva jeg egentlig ønsker og ha som formål med denne dagboken, aner jeg egentlig ikke. Men føler for og ha en plass der jeg kan hyle brøle lettetrykket.
Jeg er en tenker. I alle fall i perioder. Jeg tenker på alt mulig.

Dermed kan det være greit for min egen del å ha en plass der jeg bare kan få skrive akkurat det jeg føler. Det jeg føler om akkurat den tingen. Eller hva jeg tenker på.

Om jeg velger å legge ut veldig private ting, er jeg mer usikker på.
Først av alt skal dette være en kladdebok, et fristed for hodet til den sjelløse.

Jeg er genuint opptatt av musikk. Nei, jeg spiller ingen instrumenter. Men det er nesten som om at jeg får abstinenser hvis jeg må gå en hel dag uten at jeg får høre på musikken min. Det er min terapi, det jeg bruker for å koble av, for å avreagere. Det var der jeg fant trøst når mobberne var som verst. Når mamma var sur og grinete, og jeg var en tverr tenåring.
Musikk er og blir, for alltid, min aller beste venn og terapeut.
Hører på det aller meste, styrer dog sterkt unna både opera og svensk danseband. Blir direkte uvell.
Favoritt bandet til den sjelløse er Mumford & Sons. Det finnes INGEN som kan overgå de! :hjerte:

Ser man det, dette ble mye forskjellig. Helt uten mål og mening, men det er sånn jeg føler livet/dagene/verden er. Helt uten mål og mening.
Har en ting for mørkhårede menn med skjegg. Det er skumle greier...

Hmm... Tror ikke jeg har noe mer grublerier å komme med i kveld. Men kjøttkverna(aka huet til den sjelløse) spinner som en gal.
Vel, de som måtte ønske, er velkomne til å følge med på det nokså halvgale, meningsløse, meningsfulle, snodige livet til den sjelløse! Hejdå!
(Jeg ække svensk, jeg er en halvgal, ganske så vaskeekte nordlending som har, som nevnt, en forkjærlighet for skjegg. Mørkhårede menn. Og, det er ganske sjarmerende med trøndersk!)


NUH! Hejhej!


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hejhej :) Fint med dagbok :)

Musikk er fantastisk terapi :) Finnes alltid en sang, hvor teksten sier akkurat hva du føler og tenker. Melodier som treffer en rett i hjertet. Sjelens musikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nosoul

Et maleri, to pensler og farger. Et bilde fungerer som en mal.

Mennesket kaster hardt med armen, og masse irrende rød farge dekker store deler av lerretet. Føler sinne, men samtidig glede. Høsten bringer frem mange ulike følelser på en og samme tid for mennesker. «Drypp..»

Utdrag fra dagens prøve i Norsk. Nå har den sjelløse sommerferie.

Mumford & sons - wilder mind går gang på gang.
Ute regner det, tåka henger tjukt og det er skikkelig grått. Hater slikt vær. Alt blir så grått og kjipt.
Vel. Snart må jeg sette på noen maskiner med klær, pakke om kofferten og GLEDE meg over helgens reise! For det gleder jeg meg virkelig MASSE til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Gratulerer med sommerferie! Godt å ha et år med skole overstått sikkert!

Reiser du langt bort i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nosoul

Gratulerer med sommerferie! Godt å ha et år med skole overstått sikkert!

Reiser du langt bort i helga?

Tusen takk!

Vel, det er langt fra et år siden jeg begynte med disse studiene. Jeg kom inn rett før påske. Det er litt spesielt med dette,da det er inntak året rundt. Sånn er det når det er nettstudie/selvstudie :)

Ikke så veldig langt, men til en litt større by, noen mil nord herfra hvor jeg bor.

Blir skikkelig godt med en jentehelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nosoul

But wasn't it you who said I was not free

And wasn't it you who said I needed peace

And now it's you who's floored by fear of it all


Jeg har begynt å se serien Outlander. Skrekkelig spennende! Og han som spiller i den ene hovedrollen er ganske så kjekk. Drømmer meg langtlangtvekkebort!

Tok meg selv i å tenke på hvor godt det var og være ung, leke i sandkassa med de gode vennene i nabohuset. Ikke ante man hvor mye spennende og ikke minst, hvor mye følelser og slikt man etter hvert må lære seg å ta stilling til.
Og det skremmer meg enda.
Jeg vil krype tilbake til den sandkassa, fylt med latter, glede og veldig få bekymringer. Og de bekymringene som fantes, var som regel det om man skulle ha fisk til middag eller om man måtte rydde rommet.

Nå har livet, og alt - fått helt andre meninger.
Bekymringene er ikke lengre små og harmløse, selv om mange fortsatt kan være det.
Tenker.
Jeg føler meg som en tenker, særlig i perioder - slik som nå.

Og akkurat i dette øyeblikk tenker jeg på han jeg så i byen tidligere i uka. Jeg har sett han mange mange ganger før. Han har bodd her i mange år. Men det var bare for noen få uker siden jeg la merke til han. Og da formet det seg en ball i magen min, nesten en slik ball man fikk i magen når den man var forelsket i på barneskolen så på en. En slik en. Sære greier.
Ikke ante jeg hva han het - men han dro frem denne irriterende, pirrende og frustrerende følelsen i meg.
Det samme skjedde for noen måneder siden... Og den personen der, glemmer jeg aldri.
He's that guy...

Vel vel...
Aner ikke om jeg får sove eller ikke. Jeg kom hjem etter noen ærender rundt 3 i dag. Etter det sloknet jeg i nesten 1,5 time på sofaen. Det gjorde underverker der og da, men nå fikk det bare kjøttkverna til å kverne enda kjappere.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nosoul

Tallulah, it´s easier to live alone than fear the time it´s over

Tallulah, find the words and talk to me ,oh, Tallulah,

This could be...

 

That guy...
Den sjelløse skal nå være flink, eller i alle fall prøve å være flink. Forhåpningene er skrudd på null, og jeg tror det egentlig ikke før jeg "ser" at han holder ord, igjen.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Nosoul

Nok en gang, atter en gang...
Har grått så mye i dag som jeg ikke har gjort på flere år. Men nå tror jeg det sannelig er tomt for tårer.
Det gjør så himla, jævlig, umenneskelig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skritt frem, enda flere tilbake.
Livet er snodig skrudd sammen.

Savn.
Savner latteren, øynene, det lure smilet, den behagelige stemmen, de myke leppene... Savner hele jævla mannen.
Men - det går over. Det gjør det alltid. Det er bare så sårt at jeg absolutt skulle få de følelsene for akkurat han. Det var aldri min intensjon. 


Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...