Gjest Madden Skrevet 30. august 2004 #1 Del Skrevet 30. august 2004 Noen av dere andre som har problemer med å få klippet neglene på deres firbente? Fikk klipt nesten alle neglene i kveld..men vi brukte ca. to timer på seansen...tror vi var like utslitte som hunden til slutt... (omplasseringshund, mishandlet..) Noen tips til hvordan vi kan gjøre det til en mer positiv opplevelse? Prøver med leker og belønning, ros og mye kos..men han er så redd!! Må få med at vi har trent et halvt år på å få ta ham på labbene.... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 30. august 2004 #2 Del Skrevet 30. august 2004 Ikke lett hvis hunden har blitt skremt eller ikke er vant med å få klippet klørne. Vi var veldig bevisste på dette da hunden vår var valp og klipper klærne en gang i uka. Vi tar bare bittelitt hver gang da, men hun har lært seg at dette er noe vi bare MÅ gjennom en gang i uka. Etterpå får hun skryt og kos. Ingen godbiter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 30. august 2004 #3 Del Skrevet 30. august 2004 Da vår var valp tok jeg frem 4 godbiter og la de synlig foran han. Klippet en pote -> en godbit. Passet på å aldri klippe for mye slik at han merket det. Nå når jeg skal klippe så løfter han opp poten, ikke noe problem. Vet om noen som tvinger hunden sin, og i tillegg er de ikke flinke til å klippe (hunden begynner å blø hver gang) så da er det ikke rart den må taes med makt. Mitt tips er: Ta frem godbiter, lat som du klipper en klo, ta tangen helt inntil kloa uten å klippe, ros og gi godbit. Det var slik vi gjorde den aller første gangen. Det er mitt beste tips. Nå får hunden min helt vann i munnen når jeg tar frem klotangen fordi han vet at da får han godbit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 31. august 2004 #4 Del Skrevet 31. august 2004 Takk for gode tips!! Skal prøve med godbit også..men av erfaring vet jeg at den leken jeg brukte er så 'sterk' at han går gjennom ild og vann for å få den! Vi tok bare bittelitt av neglen..han merket det ikke engang, men det er situasjonen han føler seg utrygg i...mer jobbing tenker jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovvi Skrevet 1. september 2004 #5 Del Skrevet 1. september 2004 Hunden min er ikke glad i å få klippet neglene, men hun legger seg lydig ned, og venter tålmodig på at jeg skal bli ferdig....dette fordi jeg hele tiden har vært bevisst på å ikke gjøre negleklipping til en stor begivenhet.. Jeg har hele tiden opptrådt som om dette er noe helt vanlig og dagligdags ting å gjøre. Du er hundens leder, og hunden stoler på deg. Begynner du å koseprate, dikke, stryke og berolige hele tiden, skjønner jo hunden at det er noe spesielt på gang, og jeg lover deg...hunden vet å utnyttet dette!! Et lite rituale etter negleklippingen har vi unnet oss....hun spretter opp og løper rett til "hundeskuffen" på kjøkkenet, der får hun alltid en liten godbit etter endt klipping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 1. september 2004 #6 Del Skrevet 1. september 2004 Å...det er frustrerende altså...han er så hysterisk når han må vise frem labbene...gjør et stort nummer ut av det med hyling og bjeffing og ulyder. Vi prøver å gjøre det til en vane å 'behandle' potene hans, at dette er noe han må igjennom hver dag..og nå har vi bestemt oss for å ta frem neglesaksa hver dag en periode. Den ligger fremme nå, slik at han blir vant til den. Og så får vi klippe litt og litt, har fortsatt to klør igjen..og da har vi holdt på noen dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 1. september 2004 #7 Del Skrevet 1. september 2004 Er det når dere begynner å klippe eller er det allerede når dere tar på potene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 1. september 2004 #8 Del Skrevet 1. september 2004 Når vi tar på potene..men det blir verre når han skjønner at tanga faktisk skal brukes! Tok to negler tidligere i dag, og det gikk noenlunde greit, men han forsøker fortsatt å rygge ut av situasjonen..og stikke av, og bråker noe forferdelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 1. september 2004 #9 Del Skrevet 1. september 2004 Prøv med å ta på potene hans ellers også, ikke bare når dere skal klippe negler. Bare litt og litt om gangen sånn at han blir vant til at dere tar på potene og skjønner at det ikke er farlig. Oppdretteren vår tok på potene til hunden vår fra han var bitteliten og vi fikk beskjed om å fortsette med det da vi fikk han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 2. september 2004 #10 Del Skrevet 2. september 2004 Det har vi også gjort helt siden vi fikk ham. Hver dag..det var ikke før det hadde gått ca. to mnd. at vi introduserte neglesaksa..litt og litt. I begynnelsen fikk vi ikke nærme oss beina hans! Nå får jeg skille 'tærne' og sjekke putene hver dag uten problem..det er klippingen jeg sliter med fortsatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Esther Skrevet 2. september 2004 #11 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg går for det meste til veterinæren for å klippe klørne - kan ikke fordra å gjøre det selv. Klippet litt for mye en gang og etter det får jeg vondt i magen bare jeg ser saksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 2. september 2004 #12 Del Skrevet 2. september 2004 Hm Madden, vanskelig det der. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 3. september 2004 #13 Del Skrevet 3. september 2004 Vet det...vurderer derfor å ta ham til veterinæren for å gjøre det..men da må han sikkert i narkose..for han liker ihvertfall ikke at andre prøver å røre ham!! Og neglene må jo klippes!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 3. september 2004 #14 Del Skrevet 3. september 2004 Enn om du hører med noen hundeinstruktører hva de tror før du eventuelt går til veterinær? Vi er i alle fall veldig fornøyde med Hundesenteret og spør de om det er noe. Dyktige folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 4. september 2004 #15 Del Skrevet 4. september 2004 Vi har jo hatt ham på kurs (lydighet) og der fikk vi det rådet som vi har fulgt hele tiden..mye berøring av potene, la hunden bli vant til at du SKAL gjør det hver dag, uansett hvor lite han liker det i begynnelsen..han forstår raskt at jeg ikke vil ham noe vondt. Og så skulle vi introdusere neglesaksa gradvis..de ble ikke enige om det med belønning..så det skulle vi finne ut av selv..Blir liksom ikke klokere på dette jeg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2004 #16 Del Skrevet 4. september 2004 har du prøvd dremel? jeg kjøpte til hundene mine, siden de ikke var så veldig glad i saksen, og jeg fikk tips fra oppdretteren at jeg kunne prøve dremel. og det gikk ganske bra ! Les mer om det her; http://homepages.udayton.edu/~merenski/dob...mel/dremel.html Jeg ville ihvertfall prøve, og se hvordan det går. er ikke så skummelt sånn som det er med saksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 4. september 2004 #17 Del Skrevet 4. september 2004 Takk for tipset..det var ganske mye å sette seg inn i der..så jeg får lese mer nøye igjennom en dag og se om det kan være noe for oss....Hunden er litt 'skudd-redd' så jeg må nesten vurdere nøye alle manøvre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå