AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Del Skrevet 25. mai 2015 Hei, jeg studerer juss ved det juridiske fakultet i Oslo og har ikke klart å produsere 60 studiepoeng i løpet av de to siste årene. Det betyr at jeg i utgangspunktet mister studieretten, ifølge reglementet. Jeg er ferdig med 1. og 2. avdeling på normert tid, mens jeg 3. avdeling bare har produsert 10 studiepoeng. Fristen om å søke om utvidet studieprogresjon gikk ut 1. Februar, men man kan søke etter dette. Jeg tenkte å søke nå. For å få innvilget søknad må jeg dokumentere at tregheten skyldes "særskilte grunner". Er det noen her som har fått innvilget en slik søknad og kan si noe om terskelen? Noen som har søkt etter fristen? Kan nevne at mine særskilte grunner er gjentatte infeksjoner, mageproblemer, depresjon, angst og panikklidelse. Nevnte kan dokumenteres av lege og psykolog. Anonymous poster hash: e1044...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #2 Del Skrevet 26. mai 2015 Jeg har aldri vært i tilsvarende situasjon (selv om jeg har gått på jus i Oslo i 2,5 år før jeg slutta, hehe). Ut ifra det du oppgir som grunner for tregheten, kan jeg ikke skjønne annet enn at dette må kunne klassifiseres som " særskilte grunner". Hvis du har dokumentasjon fra lege/psykolog, må da det være grunn god nok. Det verste som kan skje er jo at du får avslag. Du har vel ikke noe annet å legge til enn det du har ramset opp her, så søknaden må vel da uansett baseres på disse grunnene. Ikke noe å spekulere noe videre på, du må jo søke for å få svar. Anonymous poster hash: 87968...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå