AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 Hvor mye er en porsjon med nøtter? Og hvor mye nøtter spiser du? Anonymous poster hash: d9542...dce
Suppemann Skrevet 25. mai 2015 #2 Skrevet 25. mai 2015 (endret) Jeg spiser så mye nøtter at jeg ikke lenger kan se nøttene mine. Endret 25. mai 2015 av Suppemann 3
Suppemann Skrevet 25. mai 2015 #5 Skrevet 25. mai 2015 Bare så du ikke glemmer det, en neve er en porsjon. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #6 Skrevet 26. mai 2015 Jeg spiser ingen nøtter, for det er så proppfullt av kalorier at det burde være ulovlig. Spiller ingen rolle hvor sunt det er når det er så fetende. Anonymous poster hash: 8a70e...063
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #7 Skrevet 26. mai 2015 Jeg spiser ingen nøtter, for det er så proppfullt av kalorier at det burde være ulovlig. Spiller ingen rolle hvor sunt det er når det er så fetende. Anonymous poster hash: 8a70e...063 Det er riktig! Nøtter inneholder faktisk mer kalorier enn de fleste sjokolader og potetgull Anonymous poster hash: c4431...0c6
Pringle Skrevet 26. mai 2015 #8 Skrevet 26. mai 2015 (endret) En porsjon er den mengden man spiser på en gang. Hvor stor porsjon som er passe, er avhengig av ditt behov - høyde, vekt, alder, kjønn, aktivitetsnivå, evt sykdommer og allergier, preferanser, hvor ofte matvaren inntas, og hva du spiser ellers. Fetende? Jeg klikker snart av det ordet... Jeg har en BMI på 21,6 og jeg spiser 20-30 gram nøtter eller nøttesmør om gangen, en gang om dagen, så godt som hver dag. Jeg gjorde det også mens jeg slanket meg (20 kilo på et år), porsjonene var da litt mindre, 15-25 gram, men stort sett hver dag, Jeg spiser nøtter oftest sammen med frukt, eller yoghurt og honning eller lønnesirup, eller i smoothie med banan og melk. Endret 26. mai 2015 av Pringle 3
Yzma Skrevet 26. mai 2015 #9 Skrevet 26. mai 2015 Alle never er jo ikke samme størrelse :O Tenk om hun har en babyhånd, da får hun en nøtt. 1
King in the North Skrevet 26. mai 2015 #10 Skrevet 26. mai 2015 Jeg spiser ingen nøtter, for det er så proppfullt av kalorier at det burde være ulovlig. Spiller ingen rolle hvor sunt det er når det er så fetende. Anonymous poster hash: 8a70e...063 Jeg er nærmest avhengig av nøtter for å greie å gå opp i vekt, så om det ble ulovelig hadde jeg blitt skikkelig skuffa
penny_ Skrevet 26. mai 2015 #11 Skrevet 26. mai 2015 Jeg spiser ingen nøtter, for det er så proppfullt av kalorier at det burde være ulovlig. Spiller ingen rolle hvor sunt det er når det er så fetende. Anonymous poster hash: 8a70e...063 Jo, det spiller faktisk en stor rolle at det er sunt selv om det inneholder mye kalorier. Det er lov å begrense seg. Ingenting er fetende så lenge man ligger på vedlikehold eller underskudd. 3
Marthos Skrevet 26. mai 2015 #12 Skrevet 26. mai 2015 Jeg spiser hvertfall aldri nøtter uten å veie det først! Eeelsker nøtter,og kan spise helt utrolig mye av det så da må vekta fram. Min porsjon nøtter er nok sjeldent en håndfull, mer en litt stor klype (ca 20 gram). Men kan finne på å spise det både to og tre ganger på en dag hvis inntaket "tillater" det :D 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #13 Skrevet 26. mai 2015 Jeg spiser ingen nøtter, for det er så proppfullt av kalorier at det burde være ulovlig. Spiller ingen rolle hvor sunt det er når det er så fetende. Anonymous poster hash: 8a70e...063 Det inneholder masse sunne fett og næringsstoffer. Det er feil å bare telle kalorier. Anonymous poster hash: a2ec8...624 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #14 Skrevet 26. mai 2015 Nøtter er sunt! Jeg har en neve nøtter -det er anbefalt mengde pr dag - til frokost hver dag Anonymous poster hash: cbf14...44d 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #15 Skrevet 26. mai 2015 Jeg spiser ingen nøtter, for det er så proppfullt av kalorier at det burde være ulovlig. Spiller ingen rolle hvor sunt det er når det er så fetende.Anonymous poster hash: 8a70e...063 Det er ikke alle som teller kalorier, og da spiller det absolutt en rolle hvor sunt nøtter er. Selv spiser jeg så mye nøtter jeg har lyst på, når som helst.Anonymous poster hash: 29086...900
Gjest Nikee Skrevet 27. mai 2015 #16 Skrevet 27. mai 2015 Jeg prøver å holde meg til en neve, men jeg blir aldri mett Så det blir noen dager hvor jeg spiser to porsjoner, men prøver å begrense meg! Nøtter har jeg forstått er sunt fett, så lenge man ikke går helt amok
FantasDick Skrevet 27. mai 2015 #17 Skrevet 27. mai 2015 Kommer litt an på hvilke nøtter, men omtrent - 10-15 gram om det er mandler på toppen av yoghurten - 50 gram om det er peanøtter som kos. Spiser omtrent ikke andre nøtter, selv om disse ikke regnes som nøtter, egentlig.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #18 Skrevet 27. mai 2015 Jeg er nærmest avhengig av nøtter for å greie å gå opp i vekt, så om det ble ulovelig hadde jeg blitt skikkelig skuffa Nå påpekte jeg jo nettopp at det var fetende, som er et problem for meg. TS spurte hvor mye nøtter hver enkelt av oss spiser, jeg ga mitt svar. Hvis du vil opp i vekt, er nøtter noe av det smarteste du kan putte i deg. Anonymous poster hash: 8a70e...063
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #19 Skrevet 27. mai 2015 Jeg spiser ingen nøtter, for det er så proppfullt av kalorier at det burde være ulovlig. Spiller ingen rolle hvor sunt det er når det er så fetende. Anonymous poster hash: 8a70e...063 Du blir feit av å spise for mange kalorier. Du blir ikke feit av å spise nøtter isolert sett. Skal vi forby olje og smør også siden det inneholder mye kalorier? Da blir det etterhvert begrenset tilgang til fettsyrene som kroppen faktisk trenger for å fungere. Anonymous poster hash: 98a5b...407
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #20 Skrevet 27. mai 2015 Du blir feit av å spise for mange kalorier. Du blir ikke feit av å spise nøtter isolert sett. Skal vi forby olje og smør også siden det inneholder mye kalorier? Da blir det etterhvert begrenset tilgang til fettsyrene som kroppen faktisk trenger for å fungere. Anonymous poster hash: 98a5b...407 Kjære vene, folk må slutte å ta ting så bokstavelig. Jeg mener selvfølgelig ikke at nøtter faktisk burde bli ulovlig Anonymous poster hash: 8a70e...063 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå