Gå til innhold

Eksamensnerver, hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har eksamen i morgen og er veldig nervøs. Har hatt flere eksamener til nå og har ikke vært noe spesielt nervøs da jeg skulle ha de. Men i dag er jeg veldig nervøs og gruer meg, og utrolig dårlig i magen.

Noen som har noen tips til hva som hjelper?

Anonymous poster hash: 3b720...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg fra deg bøkene og tenk på noe annet et par timer. Ta de fram igjen når du skal repetere, og se på evt. tankekart og sammendrag og notater du har tatt (hvis du har gjort det). Spis noe du liker og drikk mye vann. Det gjorde jeg da jeg hadde eksamen på fredag forrige uke, og følte meg akkurat som du gjør nå. Husk at du kan mer enn du tror! :) Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Har eksamen i morgen og er veldig nervøs. Har hatt flere eksamener til nå og har ikke vært noe spesielt nervøs da jeg skulle ha de. Men i dag er jeg veldig nervøs og gruer meg, og utrolig dårlig i magen.

Noen som har noen tips til hva som hjelper?

Husk at dersom det går til helvete, kan du alltids ta den på nytt. Så veldig viktig er det ikke strengt tatt ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dersom det går til helvete, kan du alltids ta den på nytt. Så veldig viktig er det ikke strengt tatt ikke.

Viktig og viktig. Selvfølgelig er eksamen viktig hvis man har søkt høyere utdanning til høsten. Det er ikke verdens undergang å ikke komme inn, men jeg vil påstå at eksamen bør betraktes som viktig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Viktig og viktig. Selvfølgelig er eksamen viktig hvis man har søkt høyere utdanning til høsten. Det er ikke verdens undergang å ikke komme inn, men jeg vil påstå at eksamen bør betraktes som viktig uansett.

Ikke så viktig at en skal grave seg ned og være nervøs. Det hjelper uansett ikke.

"Do not dwell on the past, do not dream of the future, but concentrate the mind on the present moment".

"Veien blir til mens en går den."

"Hipp hurra, kølle!"

...og alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C'est la vie:)

At du gruer deg og er nervøs er tegn på at du tar dette seriøst, og er positive følelser å ha før en eksamen. :) Jeg har selv kjent på disse følelsene før hver eksamen, uansett hvor godt forberedt jeg har vært. Det kan hjelpe å legge vekk bøkene litt,ta en gåtur med musikk på ørene, og få pensum til å synke litt inn 《av seg selv》. Masse lykke til! Tenk, ikke lenge igjen til sommerferie nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg forresten å kjøpe korte repetisjonshefter til faget du skal ha. Nå sier du ikke hvilket fag og/eller utdanningsnivå du er på, men hvertfall er en bok som heter "å lykkes med muntlig" en veldig god bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, går på høyskolen så viktig er det jo :-) dette er 2.gang jeg tar denne eksamen, da det gikk til h..... før jul 😥 så er vel muligens derfor jeg er ekstra nervøs

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så viktig at en skal grave seg ned og være nervøs. Det hjelper uansett ikke.

"Do not dwell on the past, do not dream of the future, but concentrate the mind on the present moment".

"Veien blir til mens en går den."

"Hipp hurra, kølle!"

...og alt det der.

Har vel stengt tatt ikke gravd meg ned? ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, går på høyskolen så viktig er det jo :-) dette er 2.gang jeg tar denne eksamen, da det gikk til h..... før jul 😥 så er vel muligens derfor jeg er ekstra nervøs

Masse lykke til :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Har vel stengt tatt ikke gravd meg ned? ...

Nei, har vel strengt tatt ikke det. Uansett har du et forsøk igjen etter sommeren, så...

Endret av middels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...