Gå til innhold

Unge jenter må forstå dette med Endorfiner/Trøtthet


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest jezper

Fenomenet med at gutter blir veldig trøtte etter en orgasme, og sliter med å holde seg våken, er noe uerfarne jenter misliker.

Dette fordi de bare tror han er totalt uinteressert, de vet ikke at dette er et kjemisk/fysiologisk fenomen hos menn.

I hjernen finns det noe som heter ENDORFINER, normalt "oppbevares" de på en spesiell plass. Ved seksuell opphisselse, så sprer de seg utover i hjernen, og renner tilbake etter orgasmen. Den prosessen, når disse renner tilbake, framkaller en ganske sterk trøtthet hos mannen. Visste der det, jenter? Gutten kan ikke noe for det, hvis dere blir irritert på at han sovner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er det omvendt - jeg sovner mens han er lys våken! Tror dette er ganske individuelt jeg, ikke bare gutter som er sånn.

Ville forresten ikke falle meg inn å bli fornærmet av noe sånt som du jo sier er helt naturlig, men det er vel måten å gjøre det på kanskje? Hvis du lar jenta ligge på armen din/tett inntil deg og sovner, så er det jo vesentlig forskjell på det og det å bare snu ryggen til og si at du vil sove!

Dårlig erfaring med uerfarne jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst blir man avslappet, trøtt og får lyst til å sove, men min erfaring er at dette bare er for en kort periode etter utløsningen.

Kjemper man litt for å holde seg våken, en ca. 5 - 10 minutter så forsvinner også trøttheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det at vi menn blir trøtte, og at penis blir slapp rett etter en orgasme er rett og slett fordi sædcellene skal få tid og ro på seg til å rekke frem til livmoren og befrukte kvinnen. For det er en lang vei å svømme i et hardt klima for en stakkars liten sædcelle som vil bli til noe mere. Derfor er vi menn skapt slik at vi ikke skal komme og fucke opp den turen.

Men etter et kvarters tid er vi klare for nye sprell igjen. Så klarer du å holde typen aktiv i den tiden, kan du se frem til mere sengehygge. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....endofriner er kroppens "morfin", de settes i sving når man tror på en "bedring" at noe blir bra/bedre.

Nå er det ikke alle mannfolk som blir trøtte etterpå, det har hvertfall ikke jeg merka, så jezper, kanskje du tror sånn på det og er så opphengt i det at det bare skjer en placeboeffekt! :wink:

Ellers er jeg enig med Jellyfish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soldier

Mannen mister jo lysten totalt da, etter orgasmen, men hvis han holder seg våken, finns det en vits:

Vet dere hva som er den lengste stunden i en manns liv? Jo, det er tiden fra det har gått for'n, og til taxi'n kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er ikke snuppen min.Han er totalt omvendt,for der blir vi helt i 100 etter en kosestundt :o Jeg synes det er kjempefint jeg,for vi ligger som regel og koser og snakker i laaaang tid etterpå. Enkelte ganger kan det bli litt mye til fruen da,når søvn står øverst på lista og typen ligger å jabber ved siden av :o

Men så er han temmelig spæshiall å han min da.SUKK :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...