Gå til innhold

Jeg må ta opp noe med dere....

Gjest iGirl

Anbefalte innlegg

ISO er tydelige på at klokken matematisk og fysisk aldri kan bli "24:00". At de går gode for at man "kaller" midnatt for 24:00 er noe helt annet. Det er likevel ikke noe klokkeslett som heter 24:00.

Jeg spør deg igjen jeg; hva med 24:10, 24:20 ...... du mener det er korrekt også?

Så hvordan er dette med avrunning:

Hvordan får du 23:59,59999999999 til å bli 24:10, vis med

Hvorfor er du å uredelig i din argumentasjon. Det er INGEN som påstår at 24:00 faktisk eksister, men det er så inn i helvete lettere å skrive enn 23:59,59999999999

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal jeg uttale meg om noe som er utenfor tema i tråden? Lag din egen tråd da vel hvis du ønsker å diskutere hvor mange dager det er i ett år. Som sagt - barneskolepensum. Men for all del...

Jeg tolker det dithen at du har gått tom for argumenter når det gjelder tema i tråden her.

TRÅDENS TITTEL HETER:

Jeg må ta opp noe med dere....

Jeg går aldri tom......

Endret av Midgard
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Så hvordan er dette med avrunning:

Hvordan får du 23:59,59999999999 til å bli 24:10, vis med

Hvorfor er du å uredelig i din argumentasjon. Det er INGEN som påstår at 24:00 faktisk eksister, men det er så inn i helvete lettere å skrive enn 23:59,59999999999

Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter ikke å være åpen fra 00:00 til 24:00

Det heter døgnåpen!

Har noen her noen gang sett at detb har stått på døra til en bensinstasjon eller en 7/11? Det har ikke jeg i hvert fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Det heter døgnåpen!

Har noen her noen gang sett at detb har stått på døra til en bensinstasjon eller en 7/11? Det har ikke jeg i hvert fall.

Jepp. Eller som Esso'n borti gata her.. "Åpen 24t i døgnet".

Det er virkelig ikke så vanskelig. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Eller som Esso'n borti gata her.. "Åpen 24t i døgnet".

Det er virkelig ikke så vanskelig. :)

Exactly ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bossa Nova

Med min logikk tenker jeg som så at:

Finnes år 0. Nei.

Det går fint an å si 24:59 (om man plent vil) og minuttet etter si kl. 1:00. Det betyr heller ikke at en må innføre en 25te time, som er hevdet tidlig i tråden. Det er og blir 24 timer i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter døgnåpen!

Første treff på Google.

Widerøe har åpent: Hverdager, 00:00 - 24:00. Lørdag, 00:00 - 24:00. Søndag, 00: 00 - 24:00 ...

Ok. Ingen bruker det !!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min logikk tenker jeg som så at:

Finnes år 0. Nei.

Det går fint an å si 24:59 (om man plent vil) og minuttet etter si kl. 1:00. Det betyr heller ikke at en må innføre en 25te time, som er hevdet tidlig i tråden. Det er og blir 24 timer i døgnet.

Nei, år 0 betegnes jo ikke som år 0. Men så sier man heller ikke at et barn er 1 år fordi det har begynt på det første året. Man bruker uker og måneder, på samme måte som man bruker minutter, kvarter, og halvtimer når det er snakk om tid.

Og nei, å si at klokka er 24:59 blir bare dumt, ettersom man begynner på nytt med tiden når man starter et nytt døgn. For hvis det er 24 timer i døgnet, og ikke 25 timer, så kan man ikke si at klokka er 24:59.

Akkuart som et timeglass som går tomt og må snus fordi det er tomt, så nullstilles tidspunkt ved midnatt, slik at klokka ikke blir mer enn 23:59:59. Da går den videre til 00:00. Fordi da er timeglasset tomt og blir snudd. Det starter på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første treff på Google.

Widerøe har åpent: Hverdager, 00:00 - 24:00. Lørdag, 00:00 - 24:00. Søndag, 00: 00 - 24:00 ...

Ok. Ingen bruker det !!

Da bør Widerøe gå å ta seg en bolle, for det høres passe latterlig ut. Å si at man har åpningstider antyder at det også er et tidspunkt det også er stengt. Ellers er det døgnåpent, eller åpent 24 timer i døgnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør Widerøe gå å ta seg en bolle, for det høres passe latterlig ut. Å si at man har åpningstider antyder at det også er et tidspunkt det også er stengt. Ellers er det døgnåpent, eller åpent 24 timer i døgnet ;)

Hva med parkering. Treff nr 2

BERGEN KOMMUNE. PARKERING FORBUDT. 00 - 24 ALLE DAGER. Gjelder hele parkanlegget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med parkering. Treff nr 2

BERGEN KOMMUNE. PARKERING FORBUDT. 00 - 24 ALLE DAGER. Gjelder hele parkanlegget.

Bergensere er jo kjent for å være litt sære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergensere er jo kjent for å være litt sære :)

Oslo da

Parkering OSLO - Slottsparken P-hus - Q-Park

https://www.q-park.no parkingid

Mandag, 06 -24, 00 - 24. Tirsdag, 06 -24, 00 - 24. Onsdag, 06 -24, 00 - 24. Torsdag, 06 -24, 00 - 24.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Oslo da

Parkering OSLO - Slottsparken P-hus - Q-Park

https://www.q-park.no parkingid

Mandag, 06 -24, 00 - 24. Tirsdag, 06 -24, 00 - 24. Onsdag, 06 -24, 00 - 24. Torsdag, 06 -24, 00 - 24.

Det spiller ingen rolle hvem som skriver det, enten det er q-park eller paven.. Det er galt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hvem som skriver det, enten det er q-park eller paven.. Det er galt.

På samme måte som det er galt å si at jorda er rund og et år er 365dager.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest iGirl

På samme måte som det er galt å si at jorda er rund og et år er 365dager.

Gudhjelpemeg.

Stråmannsargumentasjon. Nice.

Endret av iGirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudhjelpemeg.

Stråmannsargumentasjon. Nice.

Eg utfordrer deg til å finne stråmann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg forstår dessverre ikke et kvidder av det trådstarter sier. Altså: jeg forstår hvor du vil, men alt dette pratet om den 25-timen flyr rett over hodet på meg.

Jeg antar at dette egentlig er et gjerdestolpeprobmem - bortsett fra at vi snakker om en evigvarende spiral og ikke et linært gjerde med en begynnelse og en slutt. I et gjerde får man utfordringen hvor mange stolper trenges til tre meter gjerdenetting forutsatt at det er en meter mellom stolpene. Forbløffende mange får feil svar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...