Gå til innhold

Jeg må ta opp noe med dere....


Gjest iGirl

Anbefalte innlegg

"Rund" er en beskrivelse av en fasong som kan brukes om ganske mange forskjellige varianter av en kule-form. Spar meg.

Aha, så da var det ikke så nøye å være nøyaktig likevel?

Men jeg kan ta et annet eksempel siden det overstående ikke falt i god jord.

Vi har ikke år 0, kun år 1.

På samme måte kan vi ha klokken 24:00:00, men likevel ha kl 00:00:01

Anonymous poster hash: 114b3...388

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller bare 00:00, som faktisk er det eneste riktige. Som sagt ovenfor, det siste minutter i en klokketime nulles ut i neste påbegynte time. Dersom klokken blir 24:00 betyr det at vi har påbegynt den tjuefemte timen... hvilket er problematisk i og med at det som kjent bare er 24 timer i et døgn.

00:00 funker det også.

Men hva med de som har åpent fra 00:00-00:00 ?

Tenknisk sett kan de ha åpent under 1 min, eller de kan ha åpent 1 døgn og 1min (noe som er merkelig)

Hvorfor er 00:00 - 24:00 så vanskelig å forstå ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Rund" er en beskrivelse av en fasong som kan brukes om ganske mange forskjellige varianter av en kule-form. Spar meg.

Det er FEIL med tanke på jorda. Rund er ikke engang 3D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

00:00 funker det også.

Men hva med de som har åpent fra 00:00-00:00 ?

Tenknisk sett kan de ha åpent under 1 min, eller de kan ha åpent 1 døgn og 1min (noe som er merkelig)

Hvorfor er 00:00 - 24:00 så vanskelig å forstå ?

Fordi 00:00 og 24:00 måtte i såfall vært ett og samme tidspunkt, hvilket er vitenskapelig umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Det er FEIL med tanke på jorda. Rund er ikke engang 3D

Hvis du vil diskutere at jorden er flat så forslår jeg at du lager deg en egen tråd om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi 00:00 og 24:00 måtte i såfall vært ett og samme tidspunkt, hvilket er vitenskapelig umulig.

Nei 00 indikerer starten på en dag, og 24 slutten

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest iGirl

Nei 00 indikerer starten på en dag, og 24 slutten

24:00 eksisterer ikke. Det spiller ingen rolle hva du mener at det "indikerer". Kan man si at klokken er 24:10 også da? Ifølge din logikk burde jo det gå fint? Eller går klokken fra å være 24:00 til 00:01, hvor ble det isåfall av 00:00, for tiden må vel nødvendigvis nulles ut på et eller annet punkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil diskutere at jorden er flat så forslår jeg at du lager deg en egen tråd om det.

Det er du som ikke forstår hvilken form jorden har, men siden du ikke vil lære noe så kan vi godt droppe det (for nå iallefall)

For å holde oss til tid, så har du altså aldri noen gang ytret at det er 365dager i året ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24:00 eksisterer ikke. Det spiller ingen rolle hva du mener at det "indikerer". Kan man si at klokken er 24:10 også da? Ifølge din logikk burde jo det gå fint? Eller går klokken fra å være 24:00 til 00:01, hvor ble det isåfall av 00:00, for tiden må vel nødvendigvis nulles ut på et eller annet punkt?

Nei, Du har 23:59,5999999999999999999999999999999

At man runder det til 24 er ikke et problem for andre enn deg. At du nå vil mene at å runde av betyr å putte hvilket tall man ønsker viser bare at dette blir patetisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Det er du som ikke forstår hvilken form jorden har, men siden du ikke vil lære noe så kan vi godt droppe det (for nå iallefall)

For å holde oss til tid, så har du altså aldri noen gang ytret at det er 365dager i året ?

Jeg har ikke overhode diskutert hvor mange dager det er i ett år, jeg trodde vitterlig det var barneskolepensum. Lag deg en egen tråd om det du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Nei, Du har 23:59,5999999999999999999999999999999

At man runder det til 24 er ikke et problem for andre enn deg. At du nå vil mene at å runde av betyr å putte hvilket tall man ønsker viser bare at dette blir patetisk.

Du svarer ikke på spørsmålet mitt.

Forresten ser du jo her i tråden at det er "et problem" for veldig mange? Det er dessuten "et problem" for justervesenet også, men de tar vel feil de og... eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24:00 eksisterer ikke. Det spiller ingen rolle hva du mener at det "indikerer". Kan man si at klokken er 24:10 også da? Ifølge din logikk burde jo det gå fint? Eller går klokken fra å være 24:00 til 00:01, hvor ble det isåfall av 00:00, for tiden må vel nødvendigvis nulles ut på et eller annet punkt?

Nei, tiden nulles ikke ut. klokka starter på 00, men tiden går, det er blitt en ny dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke overhode diskutert hvor mange dager det er i ett år, jeg trodde vitterlig det var barneskolepensum. Lag deg en egen tråd om det du.

Påstår du at 365 dager er det korrekte antallet ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest iGirl

Nei, tiden nulles ikke ut. klokka starter på 00, men tiden går, det er blitt en ny dag.

00:00 er altså 4x0, men du kverrulerer på at tiden "nulles ut"? :fnise: Hvordan kan du forresten mene at klokka starter på 00:00, men slutter på 24:00? Det må vel nødvendigvis være ett og samme tidspunkt?

Jeg tenker vi gir oss nå jeg. Dette blir for dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer ikke på spørsmålet mitt.

Forresten ser du jo her i tråden at det er "et problem" for veldig mange? Det er dessuten "et problem" for justervesenet også, men de tar vel feil de og... eller?

Det er ikke et problem for dem, jeg tror du kan klokka. Og jeg tror de forstår hvorfor det praktisk er ønskelig å bruke 24. Og ikke minst internasjonal standard STØTTER bruken noe jeg mener du selv har sagt i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Påstår du at 365 dager er det korrekte antallet ?

Kan du vennligst legge ved et sitat hvor jeg har uttalt meg om hvor mange dager det er i ett år?

Lag din egen tråd hvis du vil diskutere noe annet enn klokken. Forresten rappotert for avsporing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

00:00 er altså 4x0, men du kverrulerer på at tiden "nulles ut"? :fnise: Hvordan kan du forresten mene at klokka starter på 00:00, men slutter på 24:00? Det må vel nødvendigvis være ett og samme tidspunkt?

Jeg tenker vi gir oss nå jeg. Dette blir for dumt.

Det har vært dumt lenge nå.

Trist at du ikke har ryggrad til å fortelle at du bruker 365 om antall dager i et år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Det er ikke et problem for dem, jeg tror du kan klokka. Og jeg tror de forstår hvorfor det praktisk er ønskelig å bruke 24. Og ikke minst internasjonal standard STØTTER bruken noe jeg mener du selv har sagt i denne tråden.

ISO er tydelige på at klokken matematisk og fysisk aldri kan bli "24:00". At de går gode for at man "kaller" midnatt for 24:00 er noe helt annet. Det er likevel ikke noe klokkeslett som heter 24:00.

Jeg spør deg igjen jeg; hva med 24:10, 24:20 ...... du mener det er korrekt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vennligst legge ved et sitat hvor jeg har uttalt meg om hvor mange dager det er i ett år?

Lag din egen tråd hvis du vil diskutere noe annet enn klokken. Forresten rappotert for avsporing.

Det er umulig å få deg til å uttale deg om dette. Jeg tolke det dithen at det er litt ubehagelig..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Det er umulig å få deg til å uttale deg om dette. Jeg tolke det dithen at det er litt ubehagelig..

Hvorfor skal jeg uttale meg om noe som er utenfor tema i tråden? Lag din egen tråd da vel hvis du ønsker å diskutere hvor mange dager det er i ett år. Som sagt - barneskolepensum. Men for all del...

Jeg tolker det dithen at du har gått tom for argumenter når det gjelder tema i tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...