AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #1 Del Skrevet 23. mai 2015 Er jeg smålig, eller er dette greit. Jeg var vitne til at at noen gav sine egne klart brukte klær som bursdagsgave. Giver lot som de var nye. Alle vi andre lot som ingenting. Klærne var ikke helt rene. Helt ordinære klær. Anonymous poster hash: a6ffb...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #2 Del Skrevet 23. mai 2015 Vi fikk barneklær til jul som var åpenbart godt brukt, klærne hadde utvaskede farger, stinket skyllemiddel og de var forsøkt reparert der det var små hull. Synes ikke det var det helt store, giver gjorde det eget klart at de forventet penger i retur. De hadde tidligere forsøkt å selge dem på finn, uten hell, og hadde tydeligvis fått en bra ide på hvordan de skulle håve inn noen kroner på klærne. Anonymous poster hash: 6bd74...f28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #3 Del Skrevet 23. mai 2015 Det virker rart. Kanskje den som ga bort gaven er syk eller senil? Anonymous poster hash: 5d4d8...d0f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 23. mai 2015 #4 Del Skrevet 23. mai 2015 Nei, man gir ikke bort brukte klær i gave. Med mindre det dreier seg om helt spesielle plagg som en vet mottaker ønsker å arve/overta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 23. mai 2015 #5 Del Skrevet 23. mai 2015 Tanken min er og at giver må ha problemer på et eller annet vis. Det kunne gått an om det var spesielle klær. Vi har drevet å gitt barnebunader fram og tilbake i familien min, men aldri som gave ved en slik anledning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #6 Del Skrevet 23. mai 2015 Er veldig for gjenbruk! Gir selv bort pent brukte klær i gave til andre (men later ikke som de er nye), men de som er slitt går til fretex. Anonymous poster hash: 2bb80...12c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 23. mai 2015 #7 Del Skrevet 23. mai 2015 Er veldig for gjenbruk! Gir selv bort pent brukte klær i gave til andre (men later ikke som de er nye), men de som er slitt går til fretex. Anonymous poster hash: 2bb80...12c Hva skal Fretex med utslitte klær? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #8 Del Skrevet 23. mai 2015 Brukte klær o.l er greit å gi om det er et plagg vedkommende vet du liker og ville blitt glad for å få. Ellers er det virkelig ikke noe jeg har opplevd at noen mener er greit å gjøre (?). Nei... Ikke en godkjent ting å gi i gave. Kan det være at vedkommende har dårlig råd, men ønsket å gi en fin gave og tok noe hun var glad i, og så på det som en flott ting å gi? :/Anonymous poster hash: 5ca30...f05 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 23. mai 2015 #9 Del Skrevet 23. mai 2015 (endret) Å få brukte klær i gave er rett og slett smålig, synes jeg. Greit nok å arve klær, men ikke få de som gave. Hvis jeg gir klær i gave, så er det nye klær fra butikken. Pene, brukte klær går til fretex eller gis til andre. Endret 23. mai 2015 av Kittykat 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #10 Del Skrevet 24. mai 2015 Hva skal Fretex med utslitte klær? De lager vaskekluter, filleryer osv av dem.Anonymous poster hash: 7bdb8...d45 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #11 Del Skrevet 24. mai 2015 Hva skal Fretex med utslitte klær? Det er forskjell på slitt (dvs synlig brukte, og ikke 100% strøkne) og utslitt. Bruk hodet. Anonymous poster hash: 2bb80...12c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 24. mai 2015 #12 Del Skrevet 24. mai 2015 Det er forskjell på slitt (dvs synlig brukte, og ikke 100% strøkne) og utslitt. Bruk hodet. Anonymous poster hash: 2bb80...12c Nei, slitt er slitt og er ikke det samme som (synlig) brukte. kan dog forstå at de kan klippe til filler for å lage filleryer. Bruk hodet selv! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The damned Skrevet 24. mai 2015 #13 Del Skrevet 24. mai 2015 En ting er hvis man vet at mottaker gjerne handler brukt, og liker brukt eller vintage. Jeg kunne satt pris på noe som er brukt, men hvis det skal gis som bursdag- eller julegave er det jo fint om man har litt mer tanke bak det. Ikke bare finne en gammel topp fra h&m i klesskapet og gi den. Men å gi gamle, utbrukte og kanskje med hull i gave er ikke noe jeg ville gjort. Da kan man heller ha byttekvelder eller slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #14 Del Skrevet 24. mai 2015 Det høres rart ut med mindre giveren er syk og ikke skjønner at det blir litt feil? Sånn ellers, slitte klær/tøy som er av for dårlig stand til å bli solgt kan gis til UFF eller til H&Ms tøyinnsamling. Anonymous poster hash: 97fc8...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #15 Del Skrevet 24. mai 2015 De lager vaskekluter, filleryer osv av dem.Anonymous poster hash: 7bdb8...d45 Det avhenger av hvilke matrialer de utslitte klærne laget av. Anonymous poster hash: 6bd74...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #16 Del Skrevet 24. mai 2015 Er jeg smålig, eller er dette greit. Jeg var vitne til at at noen gav sine egne klart brukte klær som bursdagsgave. Giver lot som de var nye. Alle vi andre lot som ingenting. Klærne var ikke helt rene. Helt ordinære klær. Anonymous poster hash: a6ffb...dd5 Gir ikke bort brukte klær som gave, men kan gi bort brukte klær ellers hvis det er noen som vil ha - uten å forvente noe tilbake Anonymous poster hash: 63526...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #17 Del Skrevet 24. mai 2015 Jeg tenker det er en litt passiv-aggressiv handling å gi bort brukte klær i gave, om det ikke er vintage. Giveren markerer hvor lite mottakeren betyr. Anonymous poster hash: 349a7...13f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 24. mai 2015 #18 Del Skrevet 24. mai 2015 Greit å gi bort arvetøy, men ikke i bursdagsgave, julegave el.l. Unntaket måtte nå være et dyrt plagg som ikke brukes lengre som man vet at mottakeren ønsker seg over alt i verden. En lekker kjole til flere tusen kroner f.eks. som har blitt for liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 24. mai 2015 #19 Del Skrevet 24. mai 2015 Min søster har sagt at hun synes det hadde vært helt ok å få brukte klær i gave. Pappa jobber i en bruktbutikk i fritida si, så han hadde heller ikke hatt noe i mot det. Mamma og broren min hadde nok foretrukket nye klær dersom de skulle fått klær, men jeg pleier aldri å gi klær i gave til andre generelt sett. Vet ikke om jeg har gjort det over hodet faktisk, men jeg hadde nå i det minste vasket det først om jeg skulle gjort det. Om det var som en bursdagsgave hadde jeg nok også kjøpt noe i tillegg slik at jeg selv følte det ble ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 24. mai 2015 #20 Del Skrevet 24. mai 2015 Dersom jeg gir bort brukte klær, er det klær som er hele, rene og pene. Det viktigste er at de passer til personen. Møkkete, stygge og utbrukte klær ville jeg aldri gitt i gave, med mindre ikke personen hadde ytret et ønske om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå