AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #1 Del Skrevet 22. mai 2015 Jeg går sisteåret på vgs. Det har seg sånn at i dag skulle jeg ha en ganske stor muntlig prøve. vi var 5-6 stykker som skulle ha, og på to timer skulle alle elevene ha hatt denne prøven. Presentasjonene tok mye lengre tid enn det som var forventet ( på grunn av læreren som ikke klarer å holde seg til tiden), noe som resulterte i at vi var to stykker igjen da skolen var omtrent ferdig. Jeg aktet ikke å sitte og vente til langt over skoletid, da jeg har mange ting å gjøre i dag, så da skolen var ferdig gikk jeg. Vi var inne og pratet med læreren og fortalte at det var uaktuelt å sitte og vente til lenge etter skoletid, men læreren sa at han aktet å ha alle prøvene i dag. Jeg sa da at det ville bli et problem, siden jeg måtte komme meg hjem og jeg bor langt unna skolen, og skyssen min kunne ikke komme senere. Så nå kom jeg til å tenke på om hvilke følger dette kan få for meg som ikke tok prøven. Jeg sa til læreren at jeg kunne ta den når som helst (i skoletiden) neste uke, så fra mitt ståsted er det ikke noe problem å ta den, jeg vet også at læreren har mulighet til å se denne presentasjonen neste uke. Kan jeg nå få fravær fordi at jeg gikk? Jeg føler meg ganske sikker på at jeg får ordnet dette, da dette er en lærer som er ganske kjent for å gjøre som han vil og ikke bry seg mye om hva elevene sier og jeg er rimelig sikker på at jeg har kontaktlæreren på min side uansett hva denne andre læreren sier. Så nå lurer jeg bare.. Kan jeg få fravær for dette? Og kan denne læreren nekte å la meg ha prøven? Beklager rotete og langt innlegg.. Anonymous poster hash: 75d22...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #2 Del Skrevet 22. mai 2015 Nei, du kan ikke få fravær for at du bare gikk, selv om jeg synes det var noe uforskammet slik du illustrerer det her i tråden, men det er mulig du bare er litt stresset/irritert akkurat nå. Vurderinger skal settes opp i skoletiden, og dersom lærer har beregnet for lite tid så må dette tas på hans/hennes kappe. Da er det han som må sette opp et nytt tidspunkt i skoletiden dersom elevene ikke har mulighet til å bli lenger enn avtalt tidspunkt. Jeg synes også du har ditt på det rene. Jeg synes du verken skal få fravær eller miste mulighet til å ta denne prøven. Det er flott at kontaktlæreren din også støtter deg på dette. Jeg synes imidlertid at man skal prøve å være så fleksibel man kan, særlig når det gjelder lærere som setter opp sine egne regler og ikke tar noe særlig hensyn til elevene. Dette er ikke en type lærer man vil komme på gal fot med. Anonymous poster hash: 3e0d4...025 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #3 Del Skrevet 22. mai 2015 Etter å ha ventet i to timer var jeg rimelig irritert iallefall. Prøvde også å snakke med læreren om å ta det senere, noe han bare begynte å snakke bort. Når det skal sies har jeg hørt rykter om at denne læreren skal erstattes neste skoleår, og jeg har bare en måned igjen her, så jeg tar det ikke så veldig tungt. Hadde bare vært kjipt å ikke fått vurdering på prøven, da det har ganske mye å si for hvilken karakter jeg vil få på vitnemålet. Takk for svar:) TS Anonymous poster hash: 75d22...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skravlebøtte Skrevet 25. mai 2015 #4 Del Skrevet 25. mai 2015 Når læreren ikke klarer å holde tiden er det lærerens problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #5 Del Skrevet 25. mai 2015 Hvordan gikk det? Anonymous poster hash: 3e0d4...025 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #6 Del Skrevet 25. mai 2015 Hvordan gikk det?Anonymous poster hash: 3e0d4...025 Jeg tviler på at ts har hatt presentasjonen enda siden det er helligdag i dag.. Anonymous poster hash: a2174...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #7 Del Skrevet 25. mai 2015 Jeg tviler på at ts har hatt presentasjonen enda siden det er helligdag i dag..Anonymous poster hash: a2174...d40 Med fraværet da. De fleste lærere sjekker undervisningsplattformen i helgene. Anonymous poster hash: 3e0d4...025 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #8 Del Skrevet 26. mai 2015 Har ikke fått fravær, nei. Har lesedag til eksamen i dag, og læreren jobber på en annen skole også, så jeg har ikke sett han...Har spurt etter han, men ingen har hørt noe fra han. Å sende mail til han å spørre er ikke vits, da han aldri sjekker mailen eller svarer.. Regner med jeg får tatt den i løpet av uka:) TS Anonymous poster hash: 75d22...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå