Gjest Valhalla Skrevet 30. august 2004 #21 Del Skrevet 30. august 2004 Det er mange som snakker om at de har sigøynere/tatere bak i familien,kanskje de han snakker om. Grunnen til at denne gruppen ikke får så stor oppmerksomhet i dag er fordi vi har nye fremmede som gjør mer ut av seg enn noen svindlende sigøynere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 30. august 2004 #22 Del Skrevet 30. august 2004 Det finnes da sigøynere som lever et veslig liv. Kjenner sigøynere som lever akkuart som vi gjør. Dermed er det nok flere av dem som har enn høyere utdanning. Nei, det er kun 1 som har fullført videregående. Disse har bodd i Norge i mange generasjoner, snakker gebrokkent, har mye kontakt med barnevern og har en god del vanekriminelle. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...ticle707566.ece Det er ikke bare, bare å gå på skole når man kommer fra en kultur hvor skolegang ikke er prioritert. Rundt 90 prosent i miljøet er analfabeter. De fleste jenter på min alder er for lengst gift og har fått barn. Når man er 18 er man omtrent gått ut på dato i sigøynermiljøet. Men nå er jeg så glad for å ha nådd målet mitt. Jeg vil vise at vi ikke trenger å gifte oss når vi er 13 år. Noen familier lar barna gå på skole, men det er særlig jenter som blir tatt ut når de kommer i 12-13-årsalderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2004 #23 Del Skrevet 30. august 2004 Det finnes faktisk sigøynere som er ordentlige folk. Som tjener penger på normalt vis, men det er så ufattelig få av de. Hvem definerte at "ordentlige folk" er sånne folk som bor fast på ett sted hele tiden? Sigøynerne er nomader/et handelsfolk. La dem nå få være det, uten å skulle presse norske A4-rammer nedover skuldrene på dem. Er forøvrig veldig enig i at barna deres burde gå i skole, det er en tabbe å ikke la barna få norsk skoleutdannelse. For det trenger man om man skal komme noen vei her i landet. Det er flere enn to sigøynerfamilier her i Norge. En av familiene er involverte i norsk kulturliv, og ikke svindlere i det hele tatt. Josef K; du forveksler sannsynligvis sigøynere med romanifolket (tatere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2004 #24 Del Skrevet 31. august 2004 Disse har bodd i Norge i mange generasjoner, snakker gebrokkent, har mye kontakt med barnevern og har en god del vanekriminelle. Er det en forbrytelse å snakke gebrokkent? Når det gjelder vanekriminelle - det finnes mange vanekriminelle i den norske befolkningen generelt. Om du ikke har noe belegg for det, synes jeg det er drøyt å antyde at det er spesielt mange blant sigøynere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 31. august 2004 #25 Del Skrevet 31. august 2004 Om du ikke har noe belegg for det, synes jeg det er drøyt å antyde at det er spesielt mange blant sigøynere. Og om du ikke vet det tyder det på at du ikke har særlig kontakt med virkeligheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2004 #26 Del Skrevet 31. august 2004 Og om du ikke vet det tyder det på at du ikke har særlig kontakt med virkeligheten Siden dette åpenbart er et så velkjent problem er det sikkert laget masse statistikk på det. Da er det sannsynligvis ikke noe problem for den som kommer med påstanden å henvise til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Shira* Skrevet 31. august 2004 #27 Del Skrevet 31. august 2004 Nei, det er selvsagt egne satser for sigøynere på sosialkontorene, fordi Mercedes er en sentral del av kulturen deres. Har jeg hørt. Eller lest i VG eller på KG. Leste også en story i VG, de bor i en pappkasse, men Mercedes det skal de ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 2. september 2004 #28 Del Skrevet 2. september 2004 De stjeler som ravner.. Vet om ei som ikke kunne henge ut klær på snora når det var sigøynere i nærheten. Dessuten kommer de inn i butikker hele familien. Damene har sånne poser under skjørtene til å putte svære esker i. (Det ble vist på TV for litt siden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 2. september 2004 #29 Del Skrevet 2. september 2004 Det er en viss Sigøynerfamilie i Norge (nevner ikke navn her, nei) som klarte å ruinere det forrige firmaet jeg jobbet i. Alle de ansatte måtte sies opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2004 #30 Del Skrevet 3. september 2004 Det som skrives i innleggene er beskrivende for at fordommene mot sigøynere lever i beste velgående her i Norge den dag i dag. Ingen hadde akseptert om man gikk rundt og sa at samer stjeler som ravner, alle mann. Og begrunnelsen man kom med hadde vært at man kjente noen som kjente noen som visste om en same som hadde stjålet noe. Eller man hadde sett en same stjele noe på tv. Trist at man ikke er kommet lenger i Norge i dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå