AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #1 Del Skrevet 21. mai 2015 Har lest gjennom arbeidsmiljøloven uten å finne svar... Saken er at jeg jobbet i en stilling 100% med fastlønn. Jeg har på spørsmål fra leder blitt spurt om jeg kan inntre i en annen stilling midlertidig pga sykdom, hvilket jeg gjorde. Oppdager at jeg ikke får fastlønn lenger og får nesten under halvparten av månedslønnen. Den jeg vikarierer for er tilbake om 3 uker og jeg går da inn i min opprinnelige stilling igjen. Spørsmålet mitt er at jeg har blitt bedt om å bistå pga sykdom og enden på visa bli satt ned i lønn, er dette en rett arbeidsgiver har? Takknemlig for svar av noen som vet! Anonymous poster hash: 124b9...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smilejenta Skrevet 21. mai 2015 #2 Del Skrevet 21. mai 2015 (endret) Tipper at denne stillingen du er vikar for er "dårligere" enn stillingen du egentlig selv har? Hvis min sjef spør meg om jeg vil gå fra å være regnskapsfører til en renhold her i firmaet og jeg takker ja til dette, går jeg ikke med forventninger om at jeg skal få samme lønn. Edit: kom på at jeg ikke trengte å sitere HI. Endret 21. mai 2015 av smilejenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #3 Del Skrevet 21. mai 2015 Har du kontrakt på den nye stillingen? Hvis ikke kan du jo legge den gamle kontrakten til grunn for at du har krav på samme lønn. Anonymous poster hash: cf617...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #4 Del Skrevet 21. mai 2015 Jeg har fungert som stedfortreder for min sjef i 4 uker, men fikk heller hans lønn. Gjorde hans oppgaver. Anonymous poster hash: ea1eb...15f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #5 Del Skrevet 21. mai 2015 Edit: fikk heller IKKE hans lønn. Anonymous poster hash: ea1eb...15f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #6 Del Skrevet 21. mai 2015 Edit: fikk heller IKKE hans lønn. Anonymous poster hash: ea1eb...15f Det er ikke snakk om å få noens lønn, men beholde den jeg hadde.... Anonymous poster hash: 124b9...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #7 Del Skrevet 21. mai 2015 viss sjefen ikke sa noe om lønn for å bli vikar for den som er borte er lavere enn ordinær lønn, så tror jeg , - jeg vet ikke altså- , at du skal ha samme lønn som du har til vanlig, men hør med fagforeningen, verneombud på arbeidsplassen din Anonymous poster hash: fe56b...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #8 Del Skrevet 21. mai 2015 Jeg har fungert som stedfortreder for min sjef i 4 uker, men fikk heller ikke hans lønn. Gjorde hans oppgaver. Anonymous poster hash: ea1eb...15f Men du har faktisk krav på det i henhold til Hovedtariffavtalen. Dessverre kjenner jeg ikke reglene når det går den andre veien, men det kan hende det står samme sted. Anonymous poster hash: fd323...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #9 Del Skrevet 22. mai 2015 Høres det riktig ut at lønnen er så lav i den stillingen du midlertidig har påtatt deg? Kan ikke være en teknisk feil i lønningsystemet? Om ikke, så er det sannelig en frekk sjef du har. Du hadde uansett krav på kontrakt, der vilkårene på stillingen var tydelig definert om det medførte slike store endringer for din del. Du har kanskje videre rettigheter i forhold til din opprinnelige kontrakt. Tviler på sjefen har sitt på det tørre her ved å endre lønnsvilkårene så drastisk i forhold til opprinnelig kontrakt uten å gjøre det tydelig på forhånd. Synes du skal ta dette opp med lederen din. Anonymous poster hash: 23b40...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå