Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du til Plassen gryllefjord? Har du vært der el vet om noen som kan fortelle litt om plassen og stedene rundt? Må en ta ferje for å komme seg dit fra sør? Er det noen byer som ikke så langt unna man Jan dra og shoppe el ha en storby vibber? Er det lurt å føytte til en slik plass om di fikk no jobb der? Fortell er du snill

Anonymous poster hash: 6fef5...696

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært der.

Bilvei ut til Torsken, i hvert fall. Fra Lenvik.

Men ikke noen autostrada.

Det nærmeste tettstedet er vel Finsnes?

Der er det i hvert fall hotell og noen butikker.

"Storbyfeeling" må du nok til Tromsø for å få.

Om det er lurt å flytte dit kommer jo an på deg som spør også.

Tåler du mørketid?

Takler du et lite samfunn?

Hva er alternativet?

Jeg synes som regel det er bedre å reise for å jobbe enn å sitte på ræva der du er.

Det kan være det lureste du har gjort i ditt liv!

Og det kan være helt håpløst.

Husk, det bor masse folk der som trives.

Skrevet

Kjenner du til Plassen gryllefjord? Har du vært der el vet om noen som kan fortelle litt om plassen og stedene rundt? Må en ta ferje for å komme seg dit fra sør? Er det noen byer som ikke så langt unna man Jan dra og shoppe el ha en storby vibber? Er det lurt å føytte til en slik plass om di fikk no jobb der? Fortell er du snill

Et lite fiskevær med 300 mennesker. Tror jeg hadde nølt litt før jeg bestemte meg for å flytte dit. Kommer du fra et lite sted og er vant med et slikt samfunn? Liker du fjell, båt, fiske og friluftsliv? Shopping skjer via nettet, en lang dagtur for å komme seg til Tromsø for "byfølelse". Jeg er selv oppvokst på et lite sted i nordnorge, bor nå i en by i nord og trives bedre med det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært der.

Bilvei ut til Torsken, i hvert fall. Fra Lenvik.

Men ikke noen autostrada.

Det nærmeste tettstedet er vel Finsnes?

Der er det i hvert fall hotell og noen butikker.

"Storbyfeeling" må du nok til Tromsø for å få.

Om det er lurt å flytte dit kommer jo an på deg som spør også.

Tåler du mørketid?

Takler du et lite samfunn?

Hva er alternativet?

Jeg synes som regel det er bedre å reise for å jobbe enn å sitte på ræva der du er.

Det kan være det lureste du har gjort i ditt liv!

Og det kan være helt håpløst.

Husk, det bor masse folk der som trives.

Takker masse for svar :D Men kan man ta buss for å komme til disse "store" byene? El må ferje til?

Finnsnes er det langt unna? Åssen senter er det der? Og kan man kjøpe seg buss kort for billig penge for en mnd? Er det en mat butikk der? Hvordan er stedene rundt bygda? noe liv i dem?

Håper du kan fortelle mer :D

AnonymBruker
Skrevet

Et lite fiskevær med 300 mennesker. Tror jeg hadde nølt litt før jeg bestemte meg for å flytte dit. Kommer du fra et lite sted og er vant med et slikt samfunn? Liker du fjell, båt, fiske og friluftsliv? Shopping skjer via nettet, en lang dagtur for å komme seg til Tromsø for "byfølelse". Jeg er selv oppvokst på et lite sted i nordnorge, bor nå i en by i nord og trives bedre med det.

Ikke så langt til disse byene rundt? Kan man busse til disse "storbyene"?

Skrevet

No offence, men et lite råtips er jo å ta en titt på et kart.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk kartet! Finnsnes er 60 km fra Gryllefjord, så du kjører der på en times tid. Tror ikke der er spesielt gode bussforbindelser, så det er nok nødvendig å ha bil. Du kan kjøre til Tromsø på 2,5 time vil jeg tro, inkludert en ferge. Du kan også kjøre inn til Finnsnes via E6 til Tromsø, men det tar vel over tre timer. Der er matbutikk og en skole. Og gode naboer..... Men det er definitivt på landet!

Anonymous poster hash: 6cc40...a67
AnonymBruker
Skrevet

Finnsnes har kjøpesenter med cubus og apotek og blomster og sånn, og cafe med kaffe og kaker.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så langt til disse byene rundt? Kan man busse til disse "storbyene"?

Som sagt: 3-4 timer med buss til Tromsø som er nærmeste by. Kommer du deg til Finnsnes, kan du ta hurtigbåten om morgenen til Tromsø, og tilbake på ettermiddagen. Så det er en dagutflukt.

AnonymBruker
Skrevet

Takker så så for svar!! :D Jeg og kart er totalt uvenner. Klarer ikke å forstå meg på det. Kan man kjøpe seg busskort da? Så ferje må til for å komme til Finnsnes? Har ikke bil, nei!

Skrevet

Takker masse for svar :D Men kan man ta buss for å komme til disse "store" byene? El må ferje til?

Finnsnes er det langt unna? Åssen senter er det der? Og kan man kjøpe seg buss kort for billig penge for en mnd? Er det en mat butikk der? Hvordan er stedene rundt bygda? noe liv i dem?

Håper du kan fortelle mer :D

Jeg var der for noen år siden i jobbsammenheng.

Detaljer om busser og sånt har jeg ikke, men du kan jo google litt.

Selv kom jeg med bil. Husker at veien ut til Gryllefjord stedvis var temmelig smal og svingete, men de drev på å lage en tunnel og ei bru da jeg var innom. Tipper det er ferdig nå.

Om du er avhengig av "storbyfølelse" så er det ikke stedet for deg!

Men masse hyggelige mennesker der.

Praktiske, løsningsorienterte folk. De er det ofte på mindre steder.

Skrevet

Takker så så for svar!! :D Jeg og kart er totalt uvenner. Klarer ikke å forstå meg på det. Kan man kjøpe seg busskort da? Så ferje må til for å komme til Finnsnes? Har ikke bil, nei!

Du trenger ikke ferge for å komme til Finsnes!

Vil tro det er en form for skolebuss. Aner ikke med rutebuss.

Og antar det er relativt trygt å haike der, om du driver med sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Du er snill! Takk! :)

Skrevet

Senja altså.

AnonymBruker
Skrevet

Senja altså.

Ja, kjenner du til der?

Skrevet

Jeg har vært deg for noen år siden. Det jeg husker best var vakker natur og eldgamle varer i matbutikken(e). Tror ikke jeg hadde orket å bodd der mtp sladder og overvåking hehe.

Skrevet

Ja, kjenner du til der?

Ja, familien har fremdeles hus i Bottnhavn.

Skrevet

En liten kuriositet: Gryllefjord er et av få steder der de enda praktiserer siesta midt på dagen :)

Ellers er stedet knøttlite og utrolig vakkert og stemningsfullt på sommeren. Det er fergeforbindelse til Andenes på denne årstiden.

Nærmeste større sted er Finnsnes, et tettsted med bystatus og egentlig helt greit sted for shopping og cafébesøk.

Man er nok litt stuck uten bil i de traktene vil jeg tro, hvertfall hadde ikke jeg ville vært uten.

Litt å titte på her:

http://www.botnhamn.com/NO/Gryllefjord.htm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...