Eplemos Skrevet 20. mai 2015 #1 Del Skrevet 20. mai 2015 Offentlige instanser MÅ vel lyse ut stillinger, så er det noe vist å i det hele tatt sende åpne søknader til feks kommunen eller Fylkesmannen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #2 Del Skrevet 20. mai 2015 Jeg sendte en slags åpen søknad til en av kommunene her i distriktet, og fikk et studierelevant vikariat. Den stillingen er nå lyst ut, og det er selvfølgelig ingen garanti for at jeg får fortsette, selv om jeg selvfølgelig håper det. Sendte også en lignende forespørsel til hjemkommunen, og fikk bare et standardsvar om å følge med på stillingsutlysninger. Kan være lettere å få et positivt svar i en mindre kommune, forutsatt at du har en utdanning de har bruk for, selvfølgelig. Jeg søker primært administrative stillinger, forresten. Kjenner mange som jobber innen helse- og omsorg som har fått seg jobb via åpne søknader, men der går man jo gjerne i vikariater i noen år før man får fast jobb.. I stedet for å sende en åpen søknad ville jeg kanskje kontaktet personalavdelingen og spurt om de kjenner til vakante/snart vakante stillinger innen ditt felt som tenkes lyst ut i nærmeste framtid? Mulig at det kan oppfattes som "mas", men jeg tenker at det bør være lov slik som arbeidsmarkedet er i dag. I utgangspunktet skal jo alle offentlige stillinger lyses ut, men vikariater under 6 mnd. (rett meg gjerne her om jeg tar feil!) kan du jo være heldig å få. Lykke til! Anonymous poster hash: e71bc...5ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå