AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #41 Skrevet 20. mai 2015 Jeg skulle ønske denne naboen kunne ringt på døra på 17. mai og sagt: Trenger dere skyss til skolen i dag? Vil eldstemann være med oss og gå i tog hvis den andre er syk? Så kan du være hjemme med sykt barn mens den andre får feire 17. mai med vennene? Hva har skjedd med vennlige og "brysomme" nabokjerringer? Anonymous poster hash: 7b8fc...299 8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #42 Skrevet 21. mai 2015 Enig. Velger en å klare seg uten førerkort, får mor og barn slenge seg på sykkelen. Det tar vel omtrent en time å gå fem kilometer, men sikkert ikke mer enn kvarteret å sykle. Det burde forresten flere med lappen gjøre også. De fleste steder i landet var et vel ikke akkurat et fint vær å gå 5 km med barn, før de skulle gå videre i tog? I finstas og alt.. tenk litt da Anonymous poster hash: 1fe16...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #43 Skrevet 21. mai 2015 For et feigt kryp av en nabo som ikke tok det opp med deg direkte. Anonymous poster hash: 76fdc...c96 3
Kamikatze Skrevet 22. mai 2015 #44 Skrevet 22. mai 2015 De fleste steder i landet var et vel ikke akkurat et fint vær å gå 5 km med barn, før de skulle gå videre i tog? I finstas og alt.. tenk litt da Anonymous poster hash: 1fe16...2c5 Tenkte nå mest på når en skal på fritidsaktiviteter, men uansett kler en seg etter forholdene. Kommer en seg ikke til toget uten søkkvåt bunad, blir den neppe tørrere av å gå i toget...
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #45 Skrevet 22. mai 2015 Tenkte nå mest på når en skal på fritidsaktiviteter, men uansett kler en seg etter forholdene. Kommer en seg ikke til toget uten søkkvåt bunad, blir den neppe tørrere av å gå i toget... Tror du ungene har godt av å gå i flere timer kalde og våte? Fint med forkjølelse.. Tenk litt da, det bør sa sitte såpass til huggu på kroppen din at du klarer å bruke det.Anonymous poster hash: 1fe16...2c5 1
Kittykat Skrevet 22. mai 2015 #46 Skrevet 22. mai 2015 (endret) slettet Endret 22. mai 2015 av Kittykat
Gjest Malificenta Skrevet 22. mai 2015 #47 Skrevet 22. mai 2015 Jeg synes synd på barna til flere av dere her. Makan til fordømmende og krevende kjerringer. TS har 4 barn og gjør ikke noe galt. Hun er fornuftig som ikke belaster samfunnet med bil, applaus !! Lur er du, TS som tilsynelatende har greid å komme deg såpass langt vekk at det krever en innsats å møte på folk. Lærerne til barna sier at de ikke er bekymret Men fint at rektor tar kontakt og forhører seg. Hvis noen skal bebreides her, er det naboen som ikke gir en hjelpende hånd. Blir helt skremt
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #48 Skrevet 23. mai 2015 sier ikke det er en stygg sak. Men her er det helhetsbildet som gjør at naboen og skolen reagerer. Det er ikke pga en enkelthendelse. 17.mai var bare "dråpen" som ts skriver. Jeg skriver ikke hun eller de får konsekvenser annet enn at jeg TROR de kommer til å få befatning med barnevernet pga måten de lever på, valgene de tar, og det faktum at allerede nå reagerer naboen(e) og skolen. Det er jo NOE som har gjort naboen bekymret. OG jeg er evig takknemlig for naboer som bryr seg. Virker som du er redd barnevernet og har en negativ holdning mot de. Synd å spre slikt. Anonymous poster hash: 935df...d95 Ehh? Om barnevernet griper inn hos familier som ikke deltar i korps/fotball/whatever, så mener jeg de går langt utover den kompetansen de er gitt. Er da søren meg ikke noe å bekymre seg for - hva i all verden liksom... Er noe helt annet om barna viser en adferd som gir grunn til bekymring, eller selv har sagt ting som andre stusser over. Men virkelig - det at barnevernet går på befaring hjemme hos noen... det er jo et stort inngrep i privatlivet om det er snakk om tvang. Skjønner at folk er skeptiske til barnevernet dersom det su skriver stemmer. Anonymous poster hash: 5fae1...a36
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #49 Skrevet 23. mai 2015 Men i himmel og navn. Det er jo ikke JEG som ansatt som melder, det er jo først og fremst, skole, bhg, helsesøster, naboer, familie, venner, fastlege, legevakt, fotballtrenere osv osv osv osv. Det er min jobb å undersøke. Har gjentatt meg selv i det kjedsommelige her, JEG mener ikke at ts har gjort noe klandreverdig ut fra informasjonen hun har gitt. Men jeg jobber jo med dette daglig og ser hva naboer og skole og bhg reagerer på. Det er ikke kun blåmerker og dårlig hygiene altså. Kom ikke her og hakk på meg bare fordi jeg jobber i barnevernet og du har issues med den instansen. Det er en grunn til at vi sier vi jobber i kommunen ovenfor andre, for folk flest takler rett og slett ikke det faktum at noen jobber i barnevernet. Jeg går da vitterlig nok ikke inn i et hjem og tar et barn fordi det ikke var med på 17.mai feiring. Det skjønner vel hver og en av dere her inne som leser. Nå blir jeg faktisk mektig provosert av kveruleringen og en debatt preget av umoden kverulering. Anonymous poster hash: 935df...d95 Synes synd på de foreldrene som har med deg å gjøre gjennom jobben din. Har lest svarene frem og tilbake her nå og du virker veldig nedlatende, bv ansatt eller ikke. Det er mye lurere å snakke til andre mennesker.. Anonymous poster hash: be802...6e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå