Honey Dew Skrevet 20. mai 2015 #21 Skrevet 20. mai 2015 Jeg har bare hatt positive erfaringer på de apotekene jeg har besøkt og jeg bruker en del medisiner og er ofte innom diverse apotek her jeg bor. 1
Tannkost Skrevet 20. mai 2015 #22 Skrevet 20. mai 2015 Jeg bruker "mitt" faste apotek og de som jobber der er alltid hyggelige, hjelpsomme og effektive. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har ventet mer enn 2-3 minutter på å bli ekspedert. Dette gjelder i grunnen de andre apotekene i samme kjede. Men, det er en annen kjede jeg ikke bruker lenger. Jeg setter faktisk ikke mine ben der, selv om det egenlig er den kjeden som er nærmerst meg. De ansatte er trege, sure og lite fleksible. Så ts, det hadde faktisk ikke vært så dumt hvis du fortalte hvilke kjede du jobber i, jeg opplever at det er store forskjeller. Jeg arbeider i Boots apotek
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #23 Skrevet 20. mai 2015 Det apoteket jeg pleier å bruke er jeg veldig fornøyd med. Det er ikke noe mersalg, de tenker på diskresjon, og de er kjappe. Det lokale apoteket er fryktelig trege, skjønner ikke hva de driver med. Har også opplevd der at de har byttet om på navnet, så medisinen jeg fikk sto det et annet navn, men samme etternavn. Det er var til en annen person. Da ble jeg redd faktisk. Det er jo farlig. Det var den medisinen jeg skulle ha, men det kan jo fort bli feil om de er så slurvete. Jeg har også vært borti at en av apotekerne begynte å diskutere doseringen med meg. Altså det er legen som har bestemt doseringen, mener de det er helt feil så får de ringe legen, ikke diskutere det med kunden. Jeg kan ikke ta en slik avgjørelse. Så dit går jeg kun om jeg ikke rekker det andre. Anonymous poster hash: ec669...e58
Brunhilde Skrevet 20. mai 2015 #24 Skrevet 20. mai 2015 Jeg arbeider i Boots apotek Det er ikke det apoteket jeg bruker, men heller ikke det jeg er misfornøyd med. Boots her jeg bor er bare litt ute av veien for meg.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #25 Skrevet 20. mai 2015 Jeg spurte noen på et apotek en gang om noen av stoffene i to ulike kremer kunne gjøre huden rød. Jeg hadde med kremene slik at de kunne se på innholdet, men de hadde ikke peiling på bivirkninger til ulike stoffer og det skuffet meg. Det var nemlig to kremer huden min hadde reagert både svakt, men også ganske kraftig på. Tok allergitest senere hos legen min, og fant ut at jeg ikke er allergisk, men heretter styrer jeg unna de to aktuelle kremene. Det var vitamin A huden min reagerte på. Anonymous poster hash: e6e40...459
Tannkost Skrevet 20. mai 2015 #26 Skrevet 20. mai 2015 Jeg synes de er både hyggelige og effektive på mitt apotek, det som tar tid er jo all punchingen pr medisin. Hun skriver og skriver og skriver, printer, scanner og skriver igjen. Hva ER det egentlig dere skriver for noe? Dersom det er en papir-resept så er det en del skriving. Vi må bl.a. legge inn eventuell refusjonskode og ID-nummeret til legen resepten er skrevet av, manuelt finne rett medisinpakning med rett styrke og antall, dato resepten ble skrevet. Noen ganger kan legen slurve med å skrive hvordan medisinen skal tas og brukes, og da må vi skrive det om. Dersom det er e-resept er det for eksempel veldig ofte at legen gir resept på pakning som ikke er i markedet lenger, og da må vi legge inn erstatningsvare, så må vi "forbedre" teksten som skal stå på etiketten. Håper dette hjalp litt, hehe! 1
Tannkost Skrevet 20. mai 2015 #27 Skrevet 20. mai 2015 Ventetid er nå en ting, det må man regne med, så lenge det står mer enn en i reseptkassen så skal jeg ikke klage på det. Mangelfull diskresjon og kommentarer er det som irriterer meg mest. Holder pakken med piller i været og ber om kontroll, snakker høyt om synonympreparater så alle får med seg hva du skal ha, eller kommenterer det du skal hente ut i en nedlatende tone. Jeg har fått kommentarer på styrken jeg bruker, mengden jeg tar ut, at jeg ikke vil ha synonympreparat og mengden tabletter i fht alder (er 35 med tre kroniske sykdommer). I tillegg syns jeg det er unødvendig å bli belært om medisiner jeg helt tydelig bruker fast, og som hentes ut fra reitede resepter som allerede er brukt flere ganger.Anonymous poster hash: 10cf5...d4d Når det kommer til reseptekspedisjon så er vi pålagt til å informere om tablettene som er skrevet ut, men det er som du sier, ikke så nødvendig når det ikke er første gangen med mindre det er angående bivirkninger eller kombinasjon av forskjellige typer medisiner som ikke burde tas sammen (mener jeg). Jeg vet hvertfall at det ikke er annet enn godt ment!
Tannkost Skrevet 20. mai 2015 #28 Skrevet 20. mai 2015 Det apoteket jeg pleier å bruke er jeg veldig fornøyd med. Det er ikke noe mersalg, de tenker på diskresjon, og de er kjappe. Det lokale apoteket er fryktelig trege, skjønner ikke hva de driver med. Har også opplevd der at de har byttet om på navnet, så medisinen jeg fikk sto det et annet navn, men samme etternavn. Det er var til en annen person. Da ble jeg redd faktisk. Det er jo farlig. Det var den medisinen jeg skulle ha, men det kan jo fort bli feil om de er så slurvete. Jeg har også vært borti at en av apotekerne begynte å diskutere doseringen med meg. Altså det er legen som har bestemt doseringen, mener de det er helt feil så får de ringe legen, ikke diskutere det med kunden. Jeg kan ikke ta en slik avgjørelse. Så dit går jeg kun om jeg ikke rekker det andre. Anonymous poster hash: ec669...e58 Oi! Da kan det jo hende at de rett og slett har tatt medisinen fra en annen person som viser seg å ha bruke det samme som deg. Håper du tok det opp med dem, spesielt om du viste legitimasjon.
Millimani Skrevet 20. mai 2015 #29 Skrevet 20. mai 2015 (endret) På mitt apotek er det ei dame som er helt ekstrem på mersalg. Greit nok og prøve og få inn ett mersalg, men når det nermer seg 5-6 ganger på en resept blir man irretert. Skjer hver gang også selv om jeg kun kjøper f.eks plaster.Anonymous poster hash: 7ddc6...64e Akkurat nå sitter jeg faktisk og irriterer meg over akkurat det samme. Riktignok handler det om mer medisiner, og ikke et annet produkt. I dag har jeg henta medisiner hos en svenske som prøvde å "prakke på meg" alle omgangene jeg har på resepten min. Det tilsvarer fem omganger med to pakker pr omgang, altså ti pakker til sammen. 28 tabletter i hver pakke, altså 280 tabletter til sammen. En tablett daglig. 280 dager. Få meg til å føle meg som pillenarkoman! Akkurat den apotek-ansatte har jeg aldri likt, bl.a. av den grunn at han stadig foreslår sånne ting. Derfor hadde jeg mest lyst å kaste "vente-lappen" og trekke en ny da jeg skjønte at jeg skulle komme til han. Men jeg lot det gå, og gjett om jeg var sur da jeg gikk derfra??!! Arbeider på apotek, hvor jeg dag etter dag mottar sure kommentarer om lang ventetid. Tenkte jeg skulle google apotekerfaringer for å se hva mennesker tenkte om apotekbesøkene deres, hvor det sto at de fleste mener diskresjonen er verst. Jeg synes dette var veldig vondt å lese i og med at jeg hver eneste dag gjør mitt beste for kunden og tar diskresjon veldig alvorlig. Så jeg tenkte å spørre dere om hva dere har opplevd som negativt/positivt i deres apotekbesøk. Er veldig interessert i yrket mitt og vil bli god i det jeg gjør, og vil derfor høre hva kunder mener!Anonymous poster hash: d8171...046 Jeg har to apotek i gang-avstand hjemmefra, og to apotek i gang-avstand fra jobben min. Bruker vanligvis det som er nærmest hjemme, og det går stort sett helt greit, med unntak av den svensken jeg nevner over.. Sykehus-apoteket som er det andre som ligger i gang-avstand hjemmefra, er det verste apoteket jeg vet om. Det tar evigheter før jeg kommer til, i verste fall over en time og med et 30-talls kunder foran i køen. Som om ikke det er nok så er ventilasjonen der inne helt elendig dårlig, og jeg føler meg halvsyk når jeg endelig kan gå ut. (Da lurer jeg på hvordan de klarer seg der de som jobber der i timevis hver dag). Endret 20. mai 2015 av Millimani
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #30 Skrevet 20. mai 2015 Akkurat nå sitter jeg faktisk og irriterer meg over akkurat det samme. Riktignok handler det om mer medisiner, og ikke et annet produkt. I dag har jeg henta medisiner hos en svenske som prøvde å "prakke på meg" alle omgangene jeg har på resepten min. Det tilsvarer fem omganger med to pakker pr omgang, altså ti pakker til sammen. 28 tabletter i hver pakke, altså 280 tabletter til sammen. En tablett daglig. 280 dager. Få meg til å føle meg som pillenarkoman! Akkurat den apotek-ansatte har jeg aldri likt, bl.a. av den grunn at han stadig foreslår sånne ting. Derfor hadde jeg mest lyst å kaste "vente-lappen" og trekke en ny da jeg skjønte at jeg skulle komme til han. Men jeg lot det gå, og gjett om jeg var sur da jeg gikk derfra??!! Jeg har to apotek i gang-avstand hjemmefra, og to apotek i gang-avstand fra jobben min. Bruker vanligvis det som er nærmest hjemme, og det går stort sett helt greit, med unntak av den svensken jeg nevner over.. Sykehus-apoteket som er det andre som ligger i gang-avstand hjemmefra, er det verste apoteket jeg vet om. Det tar evigheter før jeg kommer til, i verste fall over en time og med et 30-talls kunder foran i køen. Som om ikke det er nok så er ventilasjonen der inne helt elendig dårlig, og jeg føler meg halvsyk når jeg endelig kan gå ut. (Da lurer jeg på hvordan de klarer seg der de som jobber der i timevis hver dag). Har en anelse om hvem han er Anonymous poster hash: ccae1...4ff
Millimani Skrevet 20. mai 2015 #31 Skrevet 20. mai 2015 Har en anelse om hvem han er Anonymous poster hash: ccae1...4ff Vet du hvem jeg er da, eller hvor jeg bor? Eller er du den svensken selv? Er kanskje flere av den sorten her i det ganske land
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #32 Skrevet 21. mai 2015 Hentet p-piller en gang og ble studert nøye før han spirte HØYT hvor gammel jeg egentlig var og om jeg trengte p-piller. Jeg var 22 år. Samme apotek ga mamma piller mot overgangsplager istedenfor p-piller. Nære på å få en liten bror eller søster der gitt. Går ikke dit igjen.Anonymous poster hash: 68494...87a
LadyGirl Skrevet 21. mai 2015 #33 Skrevet 21. mai 2015 Det varierer nok veldig fra sted til sted og beligenhet. Apotek på ett kjøpesenter der jeg bor, er stappmett og umulig å få hjelp i, men det er kanskje ikke så rart med den beliggenheten.. Derfor foretrekker jeg alltid apotek som ligger litt utenfor byen, men har jo oftest erfart at litt folk, og litt kø vil alltid forekomme på apotek rundt omkring. Er ikke til å komme unna tror jeg.
lille_fiol Skrevet 21. mai 2015 #34 Skrevet 21. mai 2015 (endret) Kjæresten min skulle kjøpe angrepille på et apotek nede i sentrum, hun som stod i kassen var muslim og stod bare å stirret på han når han spurte om Norlevo, da hun fortsatte å stirre på ham presiserte han at han skulle ha en angrepille. Hun stirret videre, og til slutt kom det en annen ansatt og tok over, hvor han derpå sa at han ikke orket å bli dømt av de ansatte som jobbet der! Man bør virkelig ikke ha jobb i et apotek hvis man skal se ned på alle kunder som kjøper angrepiller,kondomer og you name it. Endret 21. mai 2015 av lille_fiol
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #35 Skrevet 21. mai 2015 Vet du hvem jeg er da, eller hvor jeg bor? Eller er du den svensken selv? Er kanskje flere av den sorten her i det ganske land Hehe,nei men hvis det er en mann så har jeg en mistanke..Kjenner en mørk svensk mann som jobber som farmasøyt Anonymous poster hash: ccae1...4ff
Tannkost Skrevet 22. mai 2015 #36 Skrevet 22. mai 2015 Hentet p-piller en gang og ble studert nøye før han spirte HØYT hvor gammel jeg egentlig var og om jeg trengte p-piller. Jeg var 22 år. Samme apotek ga mamma piller mot overgangsplager istedenfor p-piller. Nære på å få en liten bror eller søster der gitt. Går ikke dit igjen.Anonymous poster hash: 68494...87a Håper dere konfronterte apoteket angående situasjonen til moren din, eller evt sa fra til kjedekontoret til apoteket. Også virkelig uprofesjonelt av den ansatte å behandle deg på den måten.
Tannkost Skrevet 22. mai 2015 #37 Skrevet 22. mai 2015 Kjæresten min skulle kjøpe angrepille på et apotek nede i sentrum, hun som stod i kassen var muslim og stod bare å stirret på han når han spurte om Norlevo, da hun fortsatte å stirre på ham presiserte han at han skulle ha en angrepille. Hun stirret videre, og til slutt kom det en annen ansatt og tok over, hvor han derpå sa at han ikke orket å bli dømt av de ansatte som jobbet der! Man bør virkelig ikke ha jobb i et apotek hvis man skal se ned på alle kunder som kjøper angrepiller,kondomer og you name it. Angrepille og kondomer er jo veldig vanlig og naturlig. Det er fort gjort at prevensjon svikter. Nå vet ikke jeg hvilket synspunkt muslimer har på seksualitet, men jeg tror nok de tar det veldig "seriøst". Men det er jo veldig viktig å ha forståelse for at mennesker er ulike, men som helsevesen må vi jo legge igjen våre meninger og tanker hjemme, så jeg skjønner at det må ha vært ubehagelig. Hehe, arbeidet en gang med en muslim. Midt i en ekspedisjon måtte hun gå på et rom for å be bønn. Er visst en fast tid de gjør det. Det var veldig komisk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå