Gå til innhold

Apotekerfaringer


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Arbeider på apotek, hvor jeg dag etter dag mottar sure kommentarer om lang ventetid. Tenkte jeg skulle google apotekerfaringer for å se hva mennesker tenkte om apotekbesøkene deres, hvor det sto at de fleste mener diskresjonen er verst. Jeg synes dette var veldig vondt å lese i og med at jeg hver eneste dag gjør mitt beste for kunden og tar diskresjon veldig alvorlig. Så jeg tenkte å spørre dere om hva dere har opplevd som negativt/positivt i deres apotekbesøk. Er veldig interessert i yrket mitt og vil bli god i det jeg gjør, og vil derfor høre hva kunder mener!

Anonymous poster hash: d8171...046

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lang ventetid som i lang kø? Her jeg bor er det to apotek, på det ene går det radig å stå i kø, men på det andre tar det alltid sykt lang tid. Har opplevd å stå i kø i opptil 45 selv om det ikke var mange kunder i butikken. Går aldri dit lengre. På det apoteket jeg foretrekker er de kjappe, flinke og hyggelige.



Anonymous poster hash: c8763...0ee
AnonymBruker
Skrevet

Det apoteket jeg bruker har effektive, hyggelige og diskrete ansatte. Det som tar tid er jo kundene, som ofte somler, stiller spørsmål, skal bare... Sjeldent jeg opplever problemer med de ansatte :)



Anonymous poster hash: ce861...c1c
  • Liker 1
Skrevet

Vi har også to apotek her.

Det ene er vanvittig treigt.

Og det går fort 45 minutt å få hjelp og så når det endelig er din tur får du noen ganger beskjed om å hente medisinen om en halvtime eller 1 time.

Som innebærer ny runde i kø!

Hvorfor aner ikke jeg, men det er sykt irriterende.

Det andre er ekstrem effektivt og de som jobber der er veldig proffe. Så der går jeg heller :)

AnonymBruker
Skrevet

Lang ventetid som i lang kø? Her jeg bor er det to apotek, på det ene går det radig å stå i kø, men på det andre tar det alltid sykt lang tid. Har opplevd å stå i kø i opptil 45 selv om det ikke var mange kunder i butikken. Går aldri dit lengre. På det apoteket jeg foretrekker er de kjappe, flinke og hyggelige.

Anonymous poster hash: c8763...0ee

Når jeg sier lang ventetid mener jeg generelt ventetid - både i reseptur og selvvalg. Vi har mange arbeidsoppgaver i løpet av en dag, som gjør at det desverre kan ta litt tid. Men 45 minutter var alvorlig lenge! Hos oss varierer det etter hvem som er på arbeid og hvem som er plassert hvor. Noen er raske, noen er trege med å ekspedere. og uheldigvis, virker det som at noen kollegaer prioriterer annet arbeid som ikke er like viktig og/eller ikke haster like mye som kunder på vent. Dette synes jeg er utrolig trist og det er desverre mange av disse.

Anonymous poster hash: d8171...046

AnonymBruker
Skrevet

Det apoteket jeg bruker har effektive, hyggelige og diskrete ansatte. Det som tar tid er jo kundene, som ofte somler, stiller spørsmål, skal bare... Sjeldent jeg opplever problemer med de ansatte :)

Anonymous poster hash: ce861...c1c

Så godt å høre!

Anonymous poster hash: d8171...046

AnonymBruker
Skrevet

På mitt apotek er det ei dame som er helt ekstrem på mersalg. Greit nok og prøve og få inn ett mersalg, men når det nermer seg 5-6 ganger på en resept blir man irretert. Skjer hver gang også selv om jeg kun kjøper f.eks plaster.

Anonymous poster hash: 7ddc6...64e

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også to apotek her.

Det ene er vanvittig treigt.

Og det går fort 45 minutt å få hjelp og så når det endelig er din tur får du noen ganger beskjed om å hente medisinen om en halvtime eller 1 time.

Som innebærer ny runde i kø!

Hvorfor aner ikke jeg, men det er sykt irriterende.

Det andre er ekstrem effektivt og de som jobber der er veldig proffe. Så der går jeg heller :)

At du får beskjed om å hente medisinen din om en halvtime/time høres merkelig ut. Det er noen ganger jeg spør om noen vil gå seg en runde mens de venter på medisinen sin, om de har noen ærend de vil gjøre imens jeg gjør det klart til å hentes (apoteket er i et kjøpesenter), men det er jo når det er mange medisiner som hentes ut som krever tid og tålmodighet.

Anonymous poster hash: d8171...046

AnonymBruker
Skrevet

På mitt apotek er det ei dame som er helt ekstrem på mersalg. Greit nok og prøve og få inn ett mersalg, men når det nermer seg 5-6 ganger på en resept blir man irretert. Skjer hver gang også selv om jeg kun kjøper f.eks plaster.

Anonymous poster hash: 7ddc6...64e

Nå for tiden ses selvvalget på et apotek som en vanlig butikk, hvor det er kampanjer og fokus på salg som i andre butikker. Skjønner utrolig godt at du blir irritert, det blir jeg selv når jeg handler i butikk! Spesielt om ekspeditøren ikke vil gi seg.

Anonymous poster hash: d8171...046

AnonymBruker
Skrevet

Nå for tiden ses selvvalget på et apotek som en vanlig butikk, hvor det er kampanjer og fokus på salg som i andre butikker. Skjønner utrolig godt at du blir irritert, det blir jeg selv når jeg handler i butikk! Spesielt om ekspeditøren ikke vil gi seg.

Anonymous poster hash: d8171...046

Jeg skjønner at de må selge andre ting også, har selv jobbet i butikk med stort fokus på mersalg. Men om kunden virker totalt uinterressert så gir man seg etter ett-to spørsmål, man maser ikke som en annen idiot. Opplever ikke dette med de andre som jobber der.

Når jeg fikk f.eks allergitabletter for en allergisk reaksjon jeg skulle ta i to tre (reseptbelagt) dager maste hun om piller for munntørrhet ved langvarig bruk f.eks. Hun er nok ett unntak med dårlige sosiale antenner.

Anonymous poster hash: 7ddc6...64e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veksler mellom 3-4 apotek som alle ligger i nærområdet. Ventetiden er ca den samme på alle sammen, maks 20 minutter. De som jobber der er alle effektive og flinke, det er stort sett kundene som gjør at det tar tid. Jeg er ikke spesielt flink til å vente, så hvis jeg tror det blir veldig lang ventetid, så gir jeg lappen min til noen annen, og kommer tilbake senere. Har heller aldri opplevd at de ansatte er lite diskrè, heller tvert imot. Har opplevd kunder foran som snakker ekstremt høyt om plagene sine, men det kan jo ikke de apotekansatte noe for. Alt i alt, apotekene rundt her er bra synes jeg. Hyggelige ansatte, ikke noe mas om all verdens mersalg, ventetiden er ikke uforståelig lang, og de snakker ikke for høyt.

Anonymous poster hash: f4f31...de6

  • Liker 1
Skrevet

Jeg bruker "mitt" faste apotek og de som jobber der er alltid hyggelige, hjelpsomme og effektive. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har ventet mer enn 2-3 minutter på å bli ekspedert. Dette gjelder i grunnen de andre apotekene i samme kjede.

Men, det er en annen kjede jeg ikke bruker lenger. Jeg setter faktisk ikke mine ben der, selv om det egenlig er den kjeden som er nærmerst meg. De ansatte er trege, sure og lite fleksible.

Så ts, det hadde faktisk ikke vært så dumt hvis du fortalte hvilke kjede du jobber i, jeg opplever at det er store forskjeller.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes de er både hyggelige og effektive på mitt apotek, det som tar tid er jo all punchingen pr medisin. Hun skriver og skriver og skriver, printer, scanner og skriver igjen. Hva ER det egentlig dere skriver for noe? :)

AnonymBruker
Skrevet

Køen varierer her men er sjelden mer enn 2-3 personer før meg. Og det går fort å få reseptbelagte medisiner om det ikke er noe spesielt. Det hender at jeg må vente litt før det kommer noen til den vanlige kassen men sjeldent mer enn 3 min. Er lite kø der. Jeg veksler mellom 3 apotek men bruker det nærmeste mest. Har bodd en liten plass hvor det før var kun ett apotek og da måtte man ha gooood tid uansett hva man skulle ha, når de fikk et til apotek ble det bedre. Har bodd i Oslo og, og der var det alltid lang kø, er jo mye folk der over alt. Jeg bor i en stor by nå men er ikke ille her.

Anonymous poster hash: 45170...11d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Oslo og har utallige apotek å velge mellom, har aldri hatt noe problem med lang kø. Men er enig i at diskresjon er et problem. Alle andre som står i kø får jo med seg hva du skal ha. Litt flaut den ene gangen jeg måtte kjøpe en angrepille søndag morgen.. Eller da jeg måtte spørre om behandling for soppinfeksjon.



Anonymous poster hash: 4f94f...e8d
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med apotekene her jeg bor nå, men hjemme hos mor og far er det som flere andre har nevnt! Ett bra og ett elendig! Ventet i 1t og 17 minutter en gang, ikke greit!

Også enig i at diskresjon er et problem. Apotekene er jo ofte veldig små så ALLE hører og ser jo hva som skjer. Kan til tider være veldig ubehagelig!

  • Liker 1
Skrevet

Det verste jeg opplever er lang ventetid. Noen ganger er det selvfølgelig rett og slett mange kunder på samme tid, og det er kjipt det også, men det er når de ansatte bruker mer tid på å slarve enn å hjelpe kunder jeg blir sur. Unngår et av de nærmeste apotekene pga dette. De to siste gangene jeg har vært inne har det virket som om de ansatte ikke merket at jeg var der engang før jeg kom til kassen. Egentlig skikkelig godt gjort med tanke på hvor lite det apoteket er!

Liker heller ikke de apotekene hvor det er umulig å skjønne hvor man skal betale om man ikke har resept. De fleste har et kølappsystem kun for resepter, og en eller flere kasser som er for ikke-resept. Når da de ikke er betjent, er det så veldig forskjellig fra sted til sted (og ett sted fra gang til gang) om man skal betale i reseptkassen (og skal man i så fall trekke kølapp?) eller om man skal vente på hjelp i ikke-resept-kassen. Vil at handelen skal gå enklest mulig uten at jeg trenger å bli usikker på hvor jeg skal betale!

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd en gang at resepten min ble kommentert, hun sa at det er vanlig med veldig sterke smerter når man trengte den medisinen og så skeptisk på meg. Jeg hadde sterke smerter, men viste det ikke utenpå akkurat. Alle kunder hørte henne godt, og det var rimelig ubehagelig. Jeg skulle ha to typer medisin og hun gav meg for mye av den ene og for lite av den andre så jeg måtte tilbake og få ordnet det. Dette apoteket er nedlagt nå :)



Anonymous poster hash: 67520...e54
  • Liker 1
Skrevet

Jeg handler på to forskjellige apoteker her jeg bor, og det er store forskjeller på dem.

Det ene ligger på et kjøpesenter og har som regel minst tre mennesker totalt i reseptkasser og hurtigkassen, nesten til enhver tid, i tillegg til et par-tre stykker til som tusler rundt og plasserer varer, hjelper kunder eller jobber på "lageret". De er kjempeflinke til å få unna køen raskt, slik at man slipper å vente så lenge, men jeg føler ikke at den generelle servicekunnskapen går særlig lenger enn de standard og tradisjonelle spørsmålene.

Det andre er et frittstående apotek, hvor det som regel er rundt tre mennesker på jobb, men de er begredelige på køtiden sin.

Jeg står alltid minst ti minutter i kø, opp til tjue-tredve minutter selv når de har flere kasser åpne. De er skikkelig dårlige på å få folk til å betjene hurtigkassen, virker som de prioriterer reseptkunder, selv når det står en tre-fire mennesker og venter ved hurtigkassen.

Reseptbetjeningen tar minimum ti minutter, selv jeg som som regel bare skal ha p-piller på resept, bruker de dritlang tid på. Farmasøyten som skal ta kontroll på hver eneste resept bruker alltid dritlang tid på å kontrollere at riktig medisin er gitt ut, og det kan ta opp til fem minutter fra de ber om kontroll til hun soser seg ut fra bakrommet for å kontrollere.

MEN; De er utrolig flinke på utvidet kunnskap, service og tips, så jeg går oftere dit enn til senteret :P

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ventetid er nå en ting, det må man regne med, så lenge det står mer enn en i reseptkassen så skal jeg ikke klage på det. Mangelfull diskresjon og kommentarer er det som irriterer meg mest. Holder pakken med piller i været og ber om kontroll, snakker høyt om synonympreparater så alle får med seg hva du skal ha, eller kommenterer det du skal hente ut i en nedlatende tone. Jeg har fått kommentarer på styrken jeg bruker, mengden jeg tar ut, at jeg ikke vil ha synonympreparat og mengden tabletter i fht alder (er 35 med tre kroniske sykdommer). I tillegg syns jeg det er unødvendig å bli belært om medisiner jeg helt tydelig bruker fast, og som hentes ut fra reitede resepter som allerede er brukt flere ganger.

Anonymous poster hash: 10cf5...d4d

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...