Gå til innhold

Skoletur med voldelig mann. .

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skolen sa de hadde snakket med mannen å blitt enig om at kona skulle gå istede, men dattern min er jo redd for henne også fordi hun ble så sint foran henne når jeg ringte politiet. Men hadde dere da fått datteren deres til å gå? Spør fordi jeg selv ikke vet om jeg kanskje overdriver situasjonen eller ikke. Verken mannen eller kona ville gjort noe annet mot dattern min enn å sende henne stygge blikk, men når hun fra før av er så redd så føler jeg at dette også blir feil.. TS

Anonymous poster hash: f8549...512

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da synes jeg ikke kona skal dra heller, ettersom din datter har opplevd en konflikt med henne. Hun bør slippe potensielt stygge blikk fra voksne som er med, nå når hun er litt traumatisert. Ta det opp med skolen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skolen sa de hadde snakket med mannen å blitt enig om at kona skulle gå istede, men dattern min er jo redd for henne også fordi hun ble så sint foran henne når jeg ringte politiet. Men hadde dere da fått datteren deres til å gå? Spør fordi jeg selv ikke vet om jeg kanskje overdriver situasjonen eller ikke. Verken mannen eller kona ville gjort noe annet mot dattern min enn å sende henne stygge blikk, men når hun fra før av er så redd så føler jeg at dette også blir feil.. TS

Nei, jeg hadde ikke godtatt dette. Dersom dette er klassetur i regi av skolen må din datter slippe å forholde seg til disse menneskene. Og du skal måtte slippe å måtte ta fri uten lønn for å måtte passe på barnet ditt.

Enten får skolen finne andre som kan være med på turen, skolen får avlyse turen eller skolen får komme med (i verste fall) andre tilbud til jenta di mens de andre er på klassetur.

Jeg hadde blitt rasende og slått neven i bordet både til rektor og skolesjef dersom barnet ikke ble tatt hensyn til. I det hele tatt syns jeg det er merkelig at disse foreldrene skal blandes inn i denne klasseturen. Hva sier andre foreldre/ foreldrekontakten? Vet de om dette?

Anonymous poster hash: 676af...bca

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke godtatt dette. Dersom dette er klassetur i regi av skolen må din datter slippe å forholde seg til disse menneskene. Og du skal måtte slippe å måtte ta fri uten lønn for å måtte passe på barnet ditt.

Enten får skolen finne andre som kan være med på turen, skolen får avlyse turen eller skolen får komme med (i verste fall) andre tilbud til jenta di mens de andre er på klassetur.

Jeg hadde blitt rasende og slått neven i bordet både til rektor og skolesjef dersom barnet ikke ble tatt hensyn til. I det hele tatt syns jeg det er merkelig at disse foreldrene skal blandes inn i denne klasseturen. Hva sier andre foreldre/ foreldrekontakten? Vet de om dette?

Anonymous poster hash: 676af...bca

De andre foreldrene vet ikke om det. Alle foreldre som ville bli med kunne bli med, det var en åpen invitasjon men de var de eneste som meldte seg til å bli med.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det nesten så jeg ikke tror dette er sant. For en tafatt skole, i så fall! Hvordan ville denne skolen håndtert andre vanskelige situasjoner, mobbesaker etc, når de tydeligvis ikke bryr seg i det hele tatt om små elever som har det vanskelig og er redde, og å forholde seg profesjonelt til vanskelige situasjoner?

Ville blitt temmelig ARG og forlangt et møte med rektor og lærer og helsesøster (eller andre som er opptatt av barnas psykiske velvære på skolen) og si fra så de forstår det. Ikke vær like tafatt som dem.

Anonymous poster hash: 3c851...541
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk. Det er godt å se at det er flere enn meg som syns dette er helt håpløst. Har ikke så stort nettverk rundt meg som har barn og har derfor ingen andre å rådføre meg med. Ringte å spurte faren min, men han syns bare at dattern min skulle finne seg i det og lære seg at ikke alle i verden er snille, derfor jeg fikk følelsen av at jeg kanskje overreagerte og trengte å høre andre sitt syn på saken. Skal se om lærer er på skolen når jeg henter idag.

Skrevet

tråd ryddet for spekulasjon

Kosemose, mod

Skrevet (endret)

Har du fortalt skolen og rektor hvor alvorlig det er? At datteren din er vitne i en voldssak mot dem og at de har hatt truende oppførsel ovenfor henne?

Ser for meg trøbbel om du også blir med, jeg hadde ikke latt henne dra om jeg var deg.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Skrevet

Jeg fatter bare ikke hvorfor du hjelper disse menneskene med å holde saken hemmelig.

Mannen bør ikke komme nær barn!

Kvinnen som ble banket opp og har tatt mannen hjem igjen er ikke istand til å ivareta ansvar for unger, hverken egne eller andres!

Jeg hadde ikke nølt med å utlevere dette til de andre foreldrene om denne kvinnen skulle være med.

Og selvsagt er det politisak om mannen skal trøkke seg med!

• Liker 1
Gjest lurven
Skrevet

Regner med at han ble frifunnet da, dersom han får bli med. Dersom han har blitt frifunnet er dette en god tid å lære barnet ditt at man er ikke skyldig og bør unngås bare fordi man er anklaget for noe.

Anonymous poster hash: 5edab...788

:vetikke: leste du start innlegget

:sjokkert:

AnonymBruker
Skrevet

Har du fortalt skolen og rektor hvor alvorlig det er? At datteren din er vitne i en voldssak mot dem og at de har hatt truende oppførsel ovenfor henne?

Ser for meg trøbbel om du også blir med, jeg hadde ikke latt henne dra om jeg var deg.

Ja, de skulle finne en løsning, men ser ikke ut som det blir at denne kvinnen blir trekt fra turen.. Og da er det uaktuelt å sende henne med.

Skrevet (endret)

Er han dømt for noe? Hvis ikke så er han per definisjon uskyldig, og i rettsstatens øyne har han ikke banket opp noen som helst. Skjerpings ts!

Anonymous poster hash: c9636...25c

Les én gang til du, det står faktisk at dattera var vitne til at han banka moren og barnet opp, så uansett hvor mye retten vrir og vender på det, har hu fortsatt sett det hu har sett Endret av carolinesh
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du MÅ ringe de andre foreldrene og fortelle om dette. Om ikke annet slik at de ikke sender med deres barn til denne familien

Anonymous poster hash: 516a2...e65
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ja, tenkte litt på det med å si ifra til de andre foreldrene, men stakkars den ungen deres da som ikke får ha besøk og kanskje blir utestengt. Vært veldig opptatt av at datteren min ikke skal snakke med de andre barna om det hun har sett, kun til voksene om hun trenger å snakke om det.
Hun fikk heller ikke igjennom besøksforbud pga. han ikke har truet med å skade datteren min, " bare" true henne med å skade folk hun er glad i.
Jeg skal i møte med ledelsen av skolen imorgen for å finne en god måte å løse dette med siden de da ikke kan fjerne han fra skolens område, men de droppet både han og henne på skoleturen hvertfall. TS

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan har det gått med dere?

AnonymBruker
Skrevet

Dette synes jeg ikke du skal ta som kamp alene mot skolen. (Ja, skolen burde jo virkelig satt ned foten her!) 

Synes du skal kontakte en av foreldrekontaktene i klassen og fortelle om situasjonen og be om råd, evt at de kaller inn til foreldremøte. Resten av foreldrene MÅ få vite om dette! Han skulle også hatt forbud mot å hente sitt eget barn på skolen, han skulle strengt tatt ikke vært i nærheten av noe barn. 

Anonymous poster hash: 2bf5d...617

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...