PPM Skrevet 19. mai 2015 #21 Skrevet 19. mai 2015 Så vidt jeg har forstått så gjelder besøksforbud begge veier, i alle fall når det gjelder voksne, så selv om et sånt foreligger så er det kanskje ikke en løsning på denne klasseturen.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #22 Skrevet 19. mai 2015 AB #20 her. Ved nærmere ettertanke tror jeg ikke at jeg hadde sendt datteren min på denne turen alene uansett, selv om han ikke er med. Jeg forestiller meg at hun på grunn av denne hendelsen er generelt utrygg og redd for å møte på han selv om de voksne har sagt at han ikke skal være med. Kan det stemme? Du kjenner selvsagt din datter best, men jeg vil anta at hun har et ekstra stort behov for trygghet nå. Anonymous poster hash: 516a2...e65 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #23 Skrevet 19. mai 2015 Kommer ikke til å sende henne med om han blir med, men hadde han hatt besøksforbud mot henne, Petter så er det jo "hennes" skole og skolen har selv sagt at da måtte han ha gjort en avtale om å hente ungen sin rett utenfor skolens område og kunne ikke kommet inn, så da hadde han nok ikke fått gått på skoleturen. Jeg har selv kommet i en situasjon der jeg måtte ha besøksforbud når jeg var yngre og da var det hans ansvar å ikke komme i nærheten der jeg befant meg, men selvfølgelig skulle ikke jeg ta kontakt med han heller. Har fortalt sjefen min om situasjonen, så kan jo høre med han om det går an å få en løsning på det, kanskje bruke en sykedag eller noe. Hun er som du sier AB#20 og 22 veldig utrygg i store folkemengder, men på en klassetur der han ikke er med tror jeg kanskje dette kunne gitt henne litt øvelse i og med at hun er omringet av folk hun er glad i og har en fantastisk lærer som jeg vet holder henne i hånden om hun trenger det. Jeg forhører meg litt rundt imorgen med politi, sjefen og skolen så får jeg se hva vi finner ut av. Fikk så vondt av henne når hun sa hun gledet seg så til klasseturen når hun skulle legge seg og jeg hadde akkurat fått melding om at han skulle være med.. Anonymous poster hash: f8549...512 1
Gjest Fotballen Skrevet 19. mai 2015 #24 Skrevet 19. mai 2015 Hvorfor i all verden får sånne være med? Skolen må da vite det? 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #25 Skrevet 19. mai 2015 Du kan IKKE sende datteren din på denne turen. Skolen burde absoludt si noe om at i påvente av rettssak og at elever i klassen har vært vitne ønsker de ikke at han deltar. Men om de er foe pysete til det får.du be om ulønna fri og ikke utsette dattra di for noe som ikke er bra for henne.Anonymous poster hash: f3a62...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #26 Skrevet 19. mai 2015 Kommer ikke til å sende henne med om han blir med, men hadde han hatt besøksforbud mot henne, Petter så er det jo "hennes" skole og skolen har selv sagt at da måtte han ha gjort en avtale om å hente ungen sin rett utenfor skolens område og kunne ikke kommet inn, så da hadde han nok ikke fått gått på skoleturen. Jeg har selv kommet i en situasjon der jeg måtte ha besøksforbud når jeg var yngre og da var det hans ansvar å ikke komme i nærheten der jeg befant meg, men selvfølgelig skulle ikke jeg ta kontakt med han heller. Har fortalt sjefen min om situasjonen, så kan jo høre med han om det går an å få en løsning på det, kanskje bruke en sykedag eller noe. Hun er som du sier AB#20 og 22 veldig utrygg i store folkemengder, men på en klassetur der han ikke er med tror jeg kanskje dette kunne gitt henne litt øvelse i og med at hun er omringet av folk hun er glad i og har en fantastisk lærer som jeg vet holder henne i hånden om hun trenger det. Jeg forhører meg litt rundt imorgen med politi, sjefen og skolen så får jeg se hva vi finner ut av. Fikk så vondt av henne når hun sa hun gledet seg så til klasseturen når hun skulle legge seg og jeg hadde akkurat fått melding om at han skulle være med.. Anonymous poster hash: f8549...512 Vet du hva, det er ikke rart folk misforstår mye her. Kan du være så snill å skrive så folk forstår?? Anonymous poster hash: 0a623...b07 3
Rararara Skrevet 19. mai 2015 #28 Skrevet 19. mai 2015 Vet du hva, det er ikke rart folk misforstår mye her. Kan du være så snill å skrive så folk forstår??Anonymous poster hash: 0a623...b07 Hva er det du ikke forstår? Synes hun skrev ganske forståelig jeg? 20
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #29 Skrevet 19. mai 2015 Kan en annen forelder eller besteforelder være med? Du har nok ikke krav på fri fra jobb, men du kan spørre om permisjon uten lønn. Anonymous poster hash: bcebd...7d0
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #30 Skrevet 19. mai 2015 Blir veldig mye "han, hun, han" om alle siden jeg ikke kan utgi noen navn, så blir kanskje litt forvirring. Mannen min/faren hennes døde i fjor og vi har ingen besteforeldre i nærheten. Prøver med skolen, politi og den mølja først, og hvis det ikke går får jeg ta meg fri uten lønn, evt. ta henne med meg på jobb.. Sender henne ikke på klassetur med han tilstede. Anonymous poster hash: f8549...512 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #31 Skrevet 19. mai 2015 Jeg tenker at hvis du tar dette opp med skolen, bør de nekte denne mannen å være med på turen. Kanskje bup kan støtte deg i at det er nødvendig å skjerme datteren for ham, siden de er inne i bildet allerede. Hvis turen går med denne mannen blir du jo nødt til å holde datteren din hjemmefra skolen denne dagen. Når det gjelder fri fra jobbtenker jeg at det går an å forsvare dette som en sykt barn dag, fordi det ville være svært skadelig for din datters psykiske helse å måtte reise på tur med denne mannen. Anonymous poster hash: a89c5...484 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #32 Skrevet 19. mai 2015 Det virker helt ubegripelig at skolen kan sende denne mannen med på turen. Jeg hadde aldri godtatt det. Hadde gått både til rektor, skolesjef og politi dersom dette ikke ble imøtekommet. Dette kan umulig være lov!Anonymous poster hash: 676af...bca 6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #33 Skrevet 19. mai 2015 Dette må du ikke godta og få ordnet opp i en gang for alle. Jeg hadde aldri tillatt at han skulle ha noen som helst innblanding på hennes arena. Det er hun som skal på tur og kose seg med de andre. Han må ikke få lov å ødelegge mer for dere. Ring politi og pedagoger og få dem til å ordne opp i dette! Anonymous poster hash: e0caf...cfe
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #34 Skrevet 20. mai 2015 JEG reagerer på at du kan finne på å spørre brukerne her inne om råd når svaret er soleklart: Ikke send barnet ditt på tur hvis denne mannen skal få lov til å delta!!! Og hvor faen er hodet til enkelte voksne når de kan tillate en slik person å delta på tur med andre barn når han utgjør en slik trussel? Du trenger ikke å spørre om råd fra politiet om hva du skal gjøre, du trenger istedet å sette disse menneskene som lar ham delta på plass! Jeg hadde aldri i livet godtatt noe slikt! Anonymous poster hash: a7b58...5d9 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #35 Skrevet 20. mai 2015 Leser dere HI eller?? Det var jo datteren til TS som hadde vært i dommeravhør her? Hadde vært uaktuelt å sendt mitt barn på tur med barnehagen i den situasjonen. Gi beskjed til barnehagen og snakk med politiet med henvisning til tidligere snakk om besøksforbud... Anonymous poster hash: d4e5a...f0a Leser du HI? Det er snakk om skolen...ikke barnehagen. Anonymous poster hash: fd099...f85 5
Biloba Skrevet 20. mai 2015 #36 Skrevet 20. mai 2015 Jeg hadde gått til rektor og krevd at denne faren tas ut av turen. Om de skolen stiller seg negativ, ville jeg sagt at da vil jeg være nødt til å trekke inn de andre foreldrene for støtte (som vel er uvitende) og evt presse. Det er bare så utrolig feil at denne jenta skal være forhindret i å delta på sin egen klassetur pga en voldsmann, og at hun selv har vært modig og vitnet. Ikke gi deg, ts! 5
Nemigirl Skrevet 20. mai 2015 #37 Skrevet 20. mai 2015 (endret) Neste uke skal datteren min på 6 år på klassetur, dagstur, men foreldre er invitert og den eneste forelderen som har meldt seg på så langt er en far som dattern min i år har måtte være i Dommeravhør mot etter å ha sett han banke opp barnet sitt og mor. Hun er livredd for han selv, men jeg jobber og har ikke mulighet til å bli med. Hva hadde dere gjort ? Vil ikke sende henne med der når hun er så redd for hanAnonymous poster hash: f8549...512 Regner med at han ble frifunnet da, dersom han får bli med. Dersom han har blitt frifunnet er dette en god tid å lære barnet ditt at man er ikke skyldig og bør unngås bare fordi man er anklaget for noe. Anonymous poster hash: 5edab...788 ...eller en god tid å lære barnet ditt at hun hverken kan stole på seg selv eller andre i en rettsstat som tar større hensyn til utøverne av enn ofrene for kriminalitet??!? Hvis denne mannen mot formodning går fri, tilsvarer det likevel ikke at faktiske forhold ikke har funnet sted for de som selv var tilstede i situasjonen. Det tilsvarer bare at det i så tilfelle er noe alvorlig galt med rettssystemet her i landet... Er han dømt for noe? Hvis ikke så er han per definisjon uskyldig, og i rettsstatens øyne har han ikke banket opp noen som helst. Skjerpings ts! Anonymous poster hash: c9636...25c Så det at TS og datteren selv var tilstede, og så med egne øyne at mannen banket både datter og hennes mor, anser du som en synkronisert psykotisk tilstand med store vrangforestillinger som plutselig inntraff i øyeblikket? Og skadene på ofrene er kun illusjoner og fant aldri sted? Dersom mannen ikke blir dømt tilsier det selvfølgelig ikke at hendelsen aldri fant sted - det tilsier kun at det i så tilfelle er noe alvorlig galt med rettssystemet. Skjerpings AB! Endret 20. mai 2015 av Nemigirl 3
Alethia Skrevet 20. mai 2015 #38 Skrevet 20. mai 2015 Beklager at jeg sier det, men hvis du sender datteren din på tur med denne fyren, ser jeg faktisk på deg som en dårlig mor. 2
Nemigirl Skrevet 20. mai 2015 #39 Skrevet 20. mai 2015 (endret) AB #20 her. Ved nærmere ettertanke tror jeg ikke at jeg hadde sendt datteren min på denne turen alene uansett, selv om han ikke er med. Jeg forestiller meg at hun på grunn av denne hendelsen er generelt utrygg og redd for å møte på han selv om de voksne har sagt at han ikke skal være med. Kan det stemme? Du kjenner selvsagt din datter best, men jeg vil anta at hun har et ekstra stort behov for trygghet nå. Anonymous poster hash: 516a2...e65 Signerer denne... ...og tenker med gru på den stakkars venninnen som opplevde at både hun selv og moren ble banket opp av denne mannen/faren, for så å oppleve at han sendes tilbake til hjemmet igjen. Stakkars, stakkars jente - hun lever jo oppi kronisk stress med alle risikofaktorer dette innebærer. Håper for guds skyld moren i dette tilfellet evner å gjøre noen grep for både datteren og sin egen skyld. Men uten politiets hjelp kommer de neppe langt, dessverre. Tragisk!!! Endret 20. mai 2015 av Nemigirl 1
ViljaH Skrevet 20. mai 2015 #40 Skrevet 20. mai 2015 Dette hadde jeg pokker ikke godtatt og gått til rektor og spurt hva i all verden de holder på med! Såklart mannen burde nektes å bli med på tur. Barna kommer først. Det foreligger ikke rettskraftig dom, men han er heller ikke frikjent. Om rektor nekter å rydde opp, så hadde jeg gått til politiet og forklart situasjonen og bedt dem hurtiglevere forbudet. Barnet skal IKKE komme i klem bare fordi mannen ikke selv innser han aldri burde meldt seg! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå