Gå til innhold

Hva er den mest slitsomme jobben du har hatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kafeteria. En veldig stor en sådan. På de verste dagene(hver helg, høytid, lønningsdag osv) hadde man aldri tid til mer enn den lovpålagte matpausen. Å stå i frityros og lage mat fire timer i strekk, for deretter å stå i kassa og være hyggelig og rask, eller å ta oppvask de fire neste timene uten en eneste pust i bakken var hardt. Man kunne jo selvfølgelig være tregere, men da ble kundene misfornøyde og jeg fikk dårlig samvittighet. Jobbet 100% i friåret mitt, og hadde til slutt kroniske knuter i skuldre for jeg var så anspent på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Matbutikk. Jobbet alltid vakter på 9,5 t (uten overtidsbetalt selvfølgelig), ekstremt høyt tempo, sjef som kjefta mye, rakk som regel ikke å spise og gikk ned 9 kg på 3 mnd. For å sette det i perspektiv veide jeg 59 kg og var 171 cm høy, gikk altså ned til 50 kg og så ganske anorektisk ut fikk jeg høre. Veldig glad jeg ikke ble værende der lenger enn 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkehjelp i matbutikk. Sto i 7-8 timer og pakket varer i poser som ekstraservice til kundene i helgene. Hadde så vondt i føttene etterpå at jeg bare måtte sitte resten av kvelden. Men som 15-åring var jeg i grunnen bare glad for å ha en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonselger. Var ikke 100% komfortabel ett eneste sekund av arbeidsdagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hogde og kjørte tømmer en vinter (motorsag, traktor og vinsj).

Vassing i snø i bratte lier med 50 kg wire på slep, traktor som måtte spas løs, motorsager som ikke startet, 20 minus og gjennomvåt av svette... Startet før det ble lyst og jobbet til det ble mørkt

Det hender jeg lengter tilbake, men det skyldes nok glemselens mørke slør som har visket bort hvordan det egentlig var. Men fy så sterk og seig jeg var da våren kom. Sener, muskler og to beinharde never.

Alt var bedre før :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IT Service Desk - Den minst respekterte avdelingen i alle bedrifter. Kun mannlige sølibatkollegaer med dårlig sosiale evner samt hygiene. Vi hadde en kvinne der en gang men hun ble freaket fullstendig ut og sykmeldte seg etter bare noen uker, vi så henne aldri igjen. Support er lavest på rangstigen i et yrke dominert av beta-nerder. Dumme spørsmål fra brukere som ikke skjønner en dritt eller vil høre på deg, idiotiske løsninger som må forsvares på vegne av andre, ubrukelige ledere med mindreverdighetskomplekser. En barnearbeider på fabrikk har mer verdighet og respekt enn en standard IT-Support incel. Jeg vil heller tigge på gata enn å jobbe med dette en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...