Gå til innhold

Tidenes verste Eurovision-sanger?


Perelandra

Anbefalte innlegg

Epic sax guy er tøff, men epic violin guy er også litt tøff og da, men han faller i skyggen til sax guy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Fortsetter under...

Jeg drar fram igjen denne fra fire år siden: Kvalifiserer noen av året bidrag til til versting-lista? 

Tja, hvis Madonna hadde vært vanlig deltager, og ikke pauseartist, er jeg redd hun kunne havna på lista. Ingen sang så hjerteskjærende surt som henne, dessverre. 

Ellers vil i alle fall Islands bidrag havne på lista over bisarre og spesielle sanger man vil huske. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2015 den 17.05, Perelandra skrev:

Hvilke sanger er de aller verste fra Eurovision Song Contest? Er det noen spesielle som du "elsker å hate"?

Selv har jeg mest forhold til de eldre sangene fra 70- og 80-tallet, og det var mye fælt på den tida. Disse har fått kultstatus i familien, og blir gjerne trukket fram hvis vi mimrer om gamle dagers Grand Prix-låter.

Belgia 1980 - fikk 14 poeng og ble nr. 17 av 19.

Gutta i Telex var tidlig ute med synthmusikk, men nådde ikke så langt i konkurransen likevel. Kanskje de rett og slett var for tekniske og moderne så tidlig på 80-tallet?

Finland 1982 - 0 poeng og sisteplass

Kojo var sint og sang om kald krig, bomber og om å forsove seg, men hva hjelper det nå bare et fåtall forstår språket?

Spania 1983 - 0 poeng og delt sisteplass med Tyrkia.

Remedios Amaya stilte opp barbeint og sang med stor lidenskap, men den etniske og flamenco-inspirerte stilen hennes falt ikke i smak hos juryen.

Men kanske disse egentlig ikke var så ille når man sammenligner med nyere sanger fra de tidligere Østblokk-landene?

Endret: Lagt inn lenke til video på nytt

Åååå jeg var 10 år og lærte meg teksten på den spanske. Det var da jeg oppdaget «flamencoen» i meg. Husker det enda! 

De verste melodiene for meg har vært diverse svulstige ballader... samt Stokkan og Endresen sine 🙈

Anonymkode: 66520...714

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2015 den 18.35, Perelandra skrev:

Hva med denne karen?

Fikk han ballene i klem?

 

 

 

 

Han er kontratenor og synger veldig bra på den offisielle musikkvideoen, men under opptredenen skled han dessverre helt ut tonemessig. Det kan være at han hadde problem med monitorlyden.

Jeg har litt sans for stemmen til den mannen :)

Endret av Honey Dew
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Honey Dew skrev:

Dette er vel en god kandidat.
 

 

Haha, støtter denne. Han fikk null poeng og delt sisteplass med den spanske barbeinente sangerinnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei dame som sto og hylte CHAAAAAAAAAAAAAIIIIIII med noe som lignet på en 💩 på hodet. Tror det var 8-9 år siden. Husker ikke landet. 

Anonymkode: 2b011...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei dame som sto og hylte CHAAAAAAAAAAAAAIIIIIII med noe som lignet på en 💩 på hodet. Tror det var 8-9 år siden. Husker ikke landet. 

Anonymkode: 2b011...b99

Denne? 

Det var Albania 2012 

Edit: Jo, det må være henne. Hun synger faktisk "Chai". Selv husker jeg best frisyren, og det var derfor jeg tenkte det måtte være denne. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den MORSOMSTE var Litauen med "We are the winners"  😃 Sjekk dansinga til den skallede mannen.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åååå jeg var 10 år og lærte meg teksten på den spanske. Det var da jeg oppdaget «flamencoen» i meg. Husker det enda! 

De verste melodiene for meg har vært diverse svulstige ballader... samt Stokkan og Endresen sine 🙈

Anonymkode: 66520...714

Jeg også!! Men på tullespansk. Haladderiba-ma-barka-kveeeee. Trodde egentlig det var en tyrkisk sang og har aldri funnet den igjen, så det var jo et hyggelig gjensyn her! Men over the top er den :)

Anonymkode: 439bb...d70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Hottrio skrev:

Men den MORSOMSTE var Litauen med "We are the winners"  😃 Sjekk dansinga til den skallede mannen.

Haha wtf! Et tydelig ironisk nodd til Alexander Rybak og fela ja!

Anonymkode: 439bb...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Perelandra skrev:

Denne? 

Det var Albania 2012 

Edit: Jo, det må være henne. Hun synger faktisk "Chai". Selv husker jeg best frisyren, og det var derfor jeg tenkte det måtte være denne. 

Takk, det er den ja! Helt jævlig! CHAAAAAAAAAAI!!! Tror hun har veldig lyst på te. 😂 

Anonymkode: 2b011...b99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha wtf! Et tydelig ironisk nodd til Alexander Rybak og fela ja!

Anonymkode: 439bb...d70

Dette var nok før Rybak vant men...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjedeligste bidraget vi noen gang har sendt må være dette... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Hottrio skrev:

Dette var nok før Rybak vant men...

Jepp, den var fra 2006. Det var tre år før Rybak vant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også!! Men på tullespansk. Haladderiba-ma-barka-kveeeee. Trodde egentlig det var en tyrkisk sang og har aldri funnet den igjen, så det var jo et hyggelig gjensyn her! Men over the top er den :)

Anonymkode: 439bb...d70

Jeg drev også og tullesang på språk jeg ikke kunne. :)

Det var jo noe av sjarmen med konkurransen tidligere at det ble sunget på eget språk.  

Denne er forresten en ny verdig kandidat til Tidenes verste-lista. Irlands bidrag i 2008 med tittelen "Irlande Douze Pointe". 

Her er de fleste klisjeer tatt med. :ler: 

 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2015 den 14.49, Gjest Badebuksa skrev:

Booty-smekk på balla kommer ganske høyt opp på min liste!

 

Ovo je Balkan er en av favorittsangene mine 😂

Anonymkode: 5f3ab...318

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha.... den fra Irland der var dårlig!!

Men ellers er det flere av de låtene som har blitt totalt slaktet opp gjennom årene som faktisk har vært såpass spesielle at jeg synes de har vært bra. Nå er det melodiene jeg synes er desidert viktigst da, er ikke SÅ opptatt av sangstemmene og tekst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...