Gå til innhold

Kan jeg bli kastet ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

ts her,

jobber jo 8-16 hver dag, så jo kan det, men har eventuelt bare mulighetene til å jobbe helg.

Jeg får også provisjon da jeg jobber med salg, så tror heller jeg da vil fokusere på å gjøre det bra i eksisterende jobb slik at jeg kan tjene mer der.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

ts her,

jobber jo 8-16 hver dag, så jo kan det, men har eventuelt bare mulighetene til å jobbe helg.

Jeg får også provisjon da jeg jobber med salg, så tror heller jeg da vil fokusere på å gjøre det bra i eksisterende jobb slik at jeg kan tjene mer der.

En liten ekstrajobb på et par helger i måneden vil antagelig gi større inntektsvekst enn det du vil klare å selge ekstra ved å bare slappe av. Det gjør også at du reduserer fristelsen til å bruke helgen på tull du ikke har råd til. Hvis du hadde klart å øke salget betydelig ville du alt ha gjort det, eller sier du at du ikke har gitt 100% på jobb de siste månedene selv om du ikke klarer å betale husleia?

Anonymous poster hash: 6ad77...23b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En liten ekstrajobb på et par helger i måneden vil antagelig gi større inntektsvekst enn det du vil klare å selge ekstra ved å bare slappe av. Det gjør også at du reduserer fristelsen til å bruke helgen på tull du ikke har råd til. Hvis du hadde klart å øke salget betydelig ville du alt ha gjort det, eller sier du at du ikke har gitt 100% på jobb de siste månedene selv om du ikke klarer å betale husleia?

Anonymous poster hash: 6ad77...23b

Det samme sier jeg.

Er igrunnen overrasket over at du ikke allerede har skaffet deg en jobb til ts. Du har jo slitt økonomisk over lang tid allerede, og løsningen da må jo være å tjene mer penger.

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

har nettopp skiftet jobb, så er fortsatt under opplæring. men provisjonsmulighetene hos ny jobb er meget gode. Ved oppnådd budsjett tilsvarer provisjon samme som fastlønn, 380 000. Og det er ikke tak på hvor mye provisjon du kan få, så da er det faktisk mer lønnsomt for meg å jobbe "ekstra" i helgene, med nåværende jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

har nettopp skiftet jobb, så er fortsatt under opplæring. men provisjonsmulighetene hos ny jobb er meget gode. Ved oppnådd budsjett tilsvarer provisjon samme som fastlønn, 380 000. Og det er ikke tak på hvor mye provisjon du kan få, så da er det faktisk mer lønnsomt for meg å jobbe "ekstra" i helgene, med nåværende jobb.

Oj, nettopp begynt i ny jobb og under opplæring, også har du trekk i lønna allerede :sjokkert:

Hvordan får du det til?

Å da har du vel også nylig fått utbetalt feriepenger fra forrige jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ja har jobbet der et par måned, lønnstrekket har jeg hatt siden i fjor, så det ble jo overført når jeg fikk ny jobb.
Har ikke noe igjen av feriepengene... men får 16 000 igjen på skatten da, om ikke namsmannen tar disse først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

ja har jobbet der et par måned, lønnstrekket har jeg hatt siden i fjor, så det ble jo overført når jeg fikk ny jobb.

Har ikke noe igjen av feriepengene... men får 16 000 igjen på skatten da, om ikke namsmannen tar disse først.

Hvis det jeg har understreket, er sant, da bør du få opp farten og kontakte namsmannen hurtigst mulig slik at du kan sørge for at pengene går med til å dekke ubetalt husleie på nåværende bolig. Hvis ikke, da vil du nok ikke ha noe sted å bo fra og med junimåned.

Anonymous poster hash: da0cb...590

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sagt at de har vært veldig fornøyd med meg på andre områder.

Og vil gjerne hjelpe meg, men jeg skjønner jo at de ønsker pengene sine for de har også sine forpliktelser.

De vil jo få pengene sine før eller senere, de har sagt at de vil tvangsinndrive det.

Men det burde jo være for alles inntjening om jeg får betalt innen 14 dager.

Godt å vite at de ikke kan kaste meg ut innen 7 dager iallefall. Vanskelig å skaffe noe nytt på den måten når man har.

Vi har ikke noe depositum. Forrige utleier solgte huset, så jeg ble med på kjøpet.

Hør hva du sier - "de får pengene sine før eller siden" FØR ELLER SIDEN!? Du har allerede fått en ny sjanse og du kastet den bort.

Bruk tiden du har på deg til å finne en ny leilighet (ja, du har ut måneden - fordi husleier burde vite at han desverre ikke kunne kaste deg ut så kjapt), og for den siste rest av verdighet du har - ikke tving deg på de mer enn det du må og ikke prøv å få de til å ombestemme seg.

Og gjør opp for deg. Det er kjedelig at du har så økonomiske problemer, men ikke dra andre mennesker ned i gjørma med deg.

Edit, trykket svar for fort.

Endret av Sooool
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du kan se langt etter skattepengene.

Du må jo ha et høyt pengeforbruk når du ikke har betalt husleie på 5-6 mnd og har brukt opp feriepengene dine.

Når du fikk utbetalt feriepenger så burde de først og fremst gått til husleie.

Har du noen oversikt over hva feriepengene har gått til?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

man får vel varsel først, om skattepenger skal brukes til å dekke trekk slik at man ikke får de utbetalt?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

man får vel varsel først, om skattepenger skal brukes til å dekke trekk slik at man ikke får de utbetalt?

TS

Nei, det tror jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts er så frekk at jeg begynner å lure på om dette er en trolletråd. Eller finnes det virkelig så frekke personer?

Dessverre tror jeg det finnes så frekke personer ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hør hva du sier - "de får pengene sine før eller siden" FØR ELLER SIDEN!? Du har allerede fått en ny sjanse og du kastet den bort.

Bruk tiden du har på deg til å finne en ny leilighet (ja, du har ut måneden - fordi husleier burde vite at han desverre ikke kunne kaste deg ut så kjapt), og for den siste rest av verdighet du har - ikke tving deg på de mer enn det du må og ikke prøv å få de til å ombestemme seg.

Og gjør opp for deg. Det er kjedelig at du har så økonomiske problemer, men ikke dra andre mennesker ned i gjørma med deg.

Har hørt om de som har blitt tvunget til å selge boligen sin pga leieboere som ikke har gjort opp for seg, og vansker med å få de ut.

Ikke utsett dine leietakere for det ts.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

TS

Si meg, - kødder du? Skal du bare sitte og vente på at pengene blir fratatt deg av namsmannen uten å sørge for at de havner hos utleieren du skylder penger til? Hva med å ta kontakt med namsmannen, legge nåværende situasjon frem for ham, og fortelle ham at det er viktig for deg å beholde bopelen du leier akkurat nå, og at alt annet må vente for øyeblikket?

Si at pengene du får igjen på skatten MÅ gå til å betale husleie for. Ta deg et kurs i økonomi - du ser ut til å trenge det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si meg, - kødder du? Skal du bare sitte og vente på at pengene blir fratatt deg av namsmannen uten å sørge for at de havner hos utleieren du skylder penger til? Hva med å ta kontakt med namsmannen, legge nåværende situasjon frem for ham, og fortelle ham at det er viktig for deg å beholde bopelen du leier akkurat nå, og at alt annet må vente for øyeblikket?

Si at pengene du får igjen på skatten MÅ gå til å betale husleie for. Ta deg et kurs i økonomi - du ser ut til å trenge det.

Dessverre virker det som at ts sitter å venter på mirakler.

Ts, jobber du aktivt for å skaffe de første 24000,- til huseier?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her:

ja de sier at dersom jeg ønsker å fortsette å leie så må jeg betale 12000 for denne mnd asap og 12 000 for neste mnd.

12 000 er denne måneden, neste måned skal du også betale 20 000,- for du skal jo betale leie. Du har 15 000,- utbetalt. Du trenger ikke være rakettforsker for å se at det ikke går.

Finn et nytt sted, bo på en hytte som flere har foreslått. Det kan jo være koselig nå på sommeren også.

Snakk med NAV og en gjeldsrådgiver, og husk følgende rekkefølge når du betaler regninger

Husleie (så du har et sted å bo)

Strøm

Forsikring

Gjeld

Gjeld

Gjeld

Gjeld

Gjeld

Du kan ikke gå å kjøpe annen dritt lenger. Fordi du har ikke råd. Selv ikke en cola. Det er 20,- som kan gå til gjeld.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ts, du trenger økonomisk rådgivning. Du har null kontroll på forbruket ditt kontra inntekt. Flytt inn i kollektiv og betal huseier ASAP og lær deg hvor mye du har å rutte med ETTER at husleie og regninger er betalt. Fortsetter du sånn blir livet en eneste oppoverbakke med masse økonomisk krøll som aldri tar slutt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Nei. Har du gjeld til staten så har ikke staten for vane å gi deg penger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en faktisk verden vi bor i TS. Ikke en fantasi.

Her i den faktiske verden må vi takle konsekvenser av våre handlinger. Noen ganger er de konsekvensene gode, i form av kjærlighet, barn, ny bil etc. I andre tilfeller er de konsekvensene beinharde.

Du sliter nå med en beinhard konsekvens, men du har fått for deg at konsekvensen egentlig bare er en rosa sky du kan flyte rundt på, og bestemme ting selv.

Det er godt vi ikke har gjeldsfengsel her i landet. Ellers er det rett dit du hadde dratt. Du må virkelig ta ett tak i ting selv. Bruk telefonen, ring namsmannen og forklar at du har dritt på draget og er hundre prosent avhengig av å bruke skattepenger på leie. Ellers blir du husløs.

Er du klar over at du kan bli husløs? Uteligger? Det er dit du er på vei hen nå hvis du ikke skjerper deg og tar ett tak. Selg alt du eier som ikke er absolutt nødvendig for å kunne overleve. Ring rundt til billigere plasser å bo, søk etter jobber som ikke er provisjonsbassert. Du trenger en stabil inntekt, ikke en som er god en måned og tragisk de to neste. Skaff deg en ekstrajobb, eller jobb overtid så ofte du orker.

Og for guds skyld, flytt og ikke treng deg på din stakkars huseier noe mer. De er sikkert dritt lei deg, men er for høfflige til å si det til deg.

Og sist, men ikke minst. DET ER INGEN SOM KAN HJELPE DEG! Du kan ikke sitte og vente på at venner eller familie skal låne deg penger. De kan ikke! Du må skaffe penger selv! Som normale mennesker gjør. Om du gjør dette ved å gå og trygle NAV om hjelp, jobber ekstra, selger ting. Eller all of the above.... det er bare du som kan hjelpe deg, ingen andre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Skattepengene kan du se langt etter. Det er bare å glemme. Men hvorfor har du for høyt forskuddstrekk slik at du får så mye igjen på skatten? Det er da helt totalt meningsløst å redusere en fra før lav inntekt med mer enn 1.000 kroner måneden? Men dette handler vel om det alt handler om hos deg: null forståelse av økonomi og forpliktelser.

Hvor langt er du kommet med å skaffe de 24.000 du trenger? Har du sjekket med namsmannen angående om trekket ditt er riktig? Har du laget budsjettet du trenger fremover slik at du kan bli boende?

Jeg mener - i motsetning til de fleste andre her - at 8.000/mnd inkludert strøm og Internett er noe av det rimeligste du kan regne med samt at det er dyrt å flytte når man heller ikke har til depositum. Men da må du sørge for at du kan fortsette å bo der ved å overholde avtalen du nå har inngått. De pengene kommer ikke til å dale ned fra oven. Derfor må du jobbe med det NÅ.

Og ja, du får varsel fra namsmannen før trekk i skatt tilgode, men det kan du ikke vente på. Dersom du skal ha en mikroskopisk sjanse på å beholde de 16.000 må du handle nå. Så da er det to ting du skal snakke med namsmannen om på tirsdag. Du har hele pinsehelgen til å forberede deg. Helgen er også en fin tid å snakke med familie og venner om lånet du trenger fra dem - og ja het MÅ du faktisk gjøre flere ting samtidig, for ellers løper tiden fra deg hvis en av løsningene ikke fungerer. Det er ikke kjekke samtaler å ta, så få dem like greit unna gjort. Tenk på premien: penger til husleien. Få det gjort.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...